Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger innspill på kjøp av trimdeler!


Anbefalte innlegg

Se post lengre nede for delene det er snakk om.

 

Jeg har nylig hatt min scooter (Peugeot Speedfight 2) inne til rep. hos en privatperson. Han har fikset en del ting, men en ting han ikke fant ut av var noe som gjør at scooteren kveles om ikke med en gang en starter å kjøre, så i hvertfall etter ca. 300 til 400m.

 

Det han imidlertidig fortalte, og det som skjer er at når en lener scooteren mot den ene siden, så får scooteren tilbake turtall og går videre (en liten stund). Selvsagt er ikke dette en brukendes metode i Bergen sentrum, så jeg trenger litt hjelp og pekepinn på hva som kan være problemet. Jeg er ikke villig til å levere scooteren inn til f.eks. Ride eller lignende pga. at det blir dyrere enn gleden av å ha scooter, så om det fins noen i området rundt Bergen (gjerne nord for Bergen) som har mulighet til å fikse problemet, kan jeg gjerne betale litt for det.

Endret av aleksander_sk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis plomberingen er tatt ut så er det veldig godt mulig at det er det som er problemet :) Hoveddysa sitter i forgasseren (en liten skrue), men jeg ville ikke begynt å fikse på det selv.

 

Jeg vet ikke om det er problemet heller, så om du vil kjøpe en ny dyse og prøve er opp til deg selv :)

 

Du kan også prøve å rense luftfilteret og se om det hjelper.

 

Jeg kan henvise til en side som kan forklare dette bedre enn meg hvordan du skal justere hoveddysa, dysenåla o.l

 

http://www.trialavisa.no/forgjust.htm

Lenke til kommentar

Jeg syntes det høres ut som scooteren ikke får nok bensin, da sannsynelig fordi flotøren er bøyd/ikke sitter riktig, evt har hengt seg opp (flotøren sitter inne i forgasseren og den stenges igjen når forgasseren er full for å hindre at det renner bensin) Det som muligens skjer når du bøyer den til siden er at da åpner flotøren igjen og slipper inn litt bensin så du kommer ett stykke til. Dette er ihvertfall teorien min uten å ha verken sett eller prøvd scooteren

 

Det du kan prøve er å ta en skrutrekker eller lignende og dunke på den nederste delen av forgasseren din, om du er heldig løsner flotøren da og den går som før. Ikke dunk altfor hardt men ett par kjappe kakk går fint!

 

Men hadde du tatt plomba uten å dyse om? isåfall ville jeg ha bytta dyse også ja, som nevnt over her :)

 

 

Skulle gjerne hjulpet deg, men er litt langt fra Bergen til Hamar !

Lenke til kommentar

Er du lite motorkyndig bør du levere inn sykkelen til et verksted. Å kakke i forgasseren kommer ikke til å hjelpe noe som helst. Hvis du kan litt om motor, kan du skru opp forgasseren og gjøre den ren. Det kan eventuelt fikse problemet du har. Å kløyve en motor er mye arbeid, og hvis du ikke har peiling kan du ende opp med å ikke klare å sette den sammen igjen. Kløyving av motor gjør du bare ikke før du . :)

Lenke til kommentar

Skal ikke bare nøye deg med effektanlegg og dyse da? Da gjør jo scooteren rundt 90, og du slipper å være redd for at den skal skjære seg hele tiden. En kamerat har kjørt med sin speedfight hver dag nå med metrakit potte og større dyse, i snart 2 år har den gått.

 

Kjører du fulltrim kommer det til å skjære seg før eller siden, det er bare snakk om når.

Endret av WD40
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...