Mr_Jelsa Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 (endret) Løst!!! Endret 15. august 2008 av Mr_Jelsa
sx_viper Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Vet ikke hva det skylles at du får opp den feilmeldingen, men her er noen linker som kan hjelpe deg på vei. http://support.microsoft.com/kb/330182 http://forums.techguy.org/windows-nt-2000-...einstalled.html
Svenni212000 Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bno...p;x=11&y=13 I ditt tilfelle vil jeg tro det skyldes enten skadet Ram, eller så skyldes dette feil/skade på selveste XP CDen.
Mr_Jelsa Skrevet 10. august 2008 Forfatter Skrevet 10. august 2008 Prøvde med en annen xp-cd nå som var norsk i steden for engelsk, men akkurat den samme feilmeldingen kom opp bare det stod på norsk... Tror ikke det er noe galt med ram'en, fordi det funka fint før vi formaterte, og det funka fint med linux...
Tosha0007 Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 la meg gjetta du prøver å installera windows med 4gb ram eller meir. Ta ut minnebrikker til du berre har ei rambrikke att. Dette pleier å hjelpa, iallfall viss det er vista du skal installera. Eg får ikkje installert vista med meir enn 2gb ram.
Mr_Jelsa Skrevet 11. august 2008 Forfatter Skrevet 11. august 2008 Det som er, er at sist gang noen andre reinstalerte den samme pc'en så la de inn fire partisjoner med lite plass, dette gjorde at den første gangen jeg prøvde å boote med xp cd'en hadde jeg ikke nok plass på harddisken, men blåskjermen gikk aldri bort, til og med ikke når jeg formaterte hele harddisken og lagte bare en partisjon.....
Locci Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 denne feilen kommer somregel når man prøver og installere fra en plate uten service pack 2.
Supervisor Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 Kjør fdisk før installasjon. Det hjalp meg forrige uke da jeg skulle intallere XP. Eventuelt prøv å intallere XP fra en annen DVD spiller/brener.
Hooper1004 Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 (endret) har du fortsatt forsikkringen?? for blåsjerm er en feil som "spiser" hardisker... hadde det problemet selv, men det var 3 dager igjen av forsikringen så det gikk bra XD Endret 11. august 2008 av Hooper1004
Mr_Jelsa Skrevet 13. august 2008 Forfatter Skrevet 13. august 2008 ok folkens... Nå fikk jeg meg en xp-cd med SP2 instalert.. Da slutta blåskjermen å komme, men det oppstod ett nytt problem. Nå finner ikke xp-cden harddisken... Det kommer bare opp en feilmelding om at ingen harddisk er koblet til pcen.. Når jeg hadde problemet med blåskjerm formaterte jeg jo harddisken med en bootcd som jeg har lastet ned.. Alle partisjons programma inne på cd'en finner harddisken, men ikke xp-cd'en... Dette skjønner jeg ikke i det hele tatt..
Tosha0007 Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 (endret) Er meldinga: Failed to find windows disk, insert system disk and press enter. (trur det er sånn den er) Kommer den etter du har sett eit bilete med namn/merke på hk. Har hatt samme problemet. Det eg må gjer er å velge boot menu (asus p5n32-e sli plus) frå oppstatsskjermen. Då får eg alle hdd-ane og kan velga den disken eg veit os-et ligg på. Kan dette vera eit alternativ, eller kan du reparera disken/oppstartsfil via windows cd-en. edit: kvifor kom teksten to gonger Endret 13. august 2008 av tosha0007
Mr_Jelsa Skrevet 13. august 2008 Forfatter Skrevet 13. august 2008 nei, dette er etter eg har starta med windows-cd'en, det er xp-cd'en som ikke finner harddisken.. Bios finner harddisken..
Supervisor Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Hvis du har litt eldre HK og S-ATA HDD vil ikke XP se HDD. I så fall må du ha en diskett med S-ATA drivere (du må trykke F6 når Windows spør om dette)
Supervisor Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Hei. Du skulle ikke slettet første post, og du kunne også skrive hva som var feil. På den måten hjelper du andre med samme problem, og det er derfor vi har forum.
Smirnoff Skrevet 21. august 2008 Skrevet 21. august 2008 Hvis alle hadde gjort dette, hadde forumet sett helt idiotisk ut. Brudd på forumreglene er det vel også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå