Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke til lyd på bærbar..(Hjelp)


Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har nettopp kjøpt meg en Bærbar (Kan ses i min signatur) hadde noen problemer med å installere OS på den, men fant ut grunnen med å lagge en topic hær på forumet.. Men nå har jeg bare et lite problem igjen så funker alt..

 

Jeg har installert alle driverne som fulgte med bærbaren å når jeg sjekker kordan drivere jeg har så finner jeg alle ingen maskinvare-drivere det er noe feil med eller ikke installert.. Det står til og med på lyd driverne at de funker 100% men koffer kan jeg ikke så høre på musikk eller nokka alt jeg hører er et pip fra høytalerne på error's og sånt..

 

Noen som vet ka det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan jo se om du har innstalert driverne eller om noe mangler.

Trykk på start --> høyre klikk på min datamaskin --> velg egen behandlig (manage vista engelsk) --> så trykker du på device manager og ser om det er noe spørsmåls tegn ved siden av noe der?

 

Sjekk at du ikke har mutet høtyalerne så det ikke kommer lyd ut av dem, det kan jo hende.

bare gå ned til klokken til høyre på skrivebordet og dobbelt klikk på høytalern og dra volumet helt opp og prøv og spill en sang, vis "mute" er på så står det "mute" og et merke i boksen.

 

vis ikke prøv og reinstaller driverene og se om dette hjelper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hva mener du med disabla? har du selv skrudd det av eller har volum knappen din forsvunnet?

 

Har du husket og trykke på volum knappen på den bærbare pc-en din for det kan være at denne er stilt på lavt volum og da vil du ikke høre noen ting fra høytalerne dine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Er det vista du har?

høyre klikk på ikonet og velg playback device så velger du riktige høytalere vis det er flere der så trykker du "set defualt"

 

På min pc så har jeg 3 fordi jeg har lyd i skjermen og 1 ekstra skjermkort utenom det som er internt på hovedkortet.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Prøv og re innstaler lyd driverne dine og se om det hjelper deg. For det kan være driverne som mangler.

 

Jeg har desverre ikke en XP pc foran meg så jeg kanke hjelpe deg gjennom alle stegene for test av lyd siden jeg nå har kun vista foran meg.

Beklager for dette.

 

Test om en re innstalering vil hjelpe.

Eller se på tastaturet om det er et bilde av et lyd ikon med X over seg eller noe og trykk inn denne knappen og se om det hjelper at du får lyd.

 

Lykke til

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...