Gå til innhold

erfaringer med phillips PFL7603? 47" FullHD


Anbefalte innlegg

så oppløsnignen på skjermen har ingenting å si når den blir foret av en xbox? så da kunne jeg like godt kjøpt en skjerm uten HD i det hele tatt og fått like bra resultat?

 

isåfall har jo jeg missforstått helt.

 

jeg har aldri hatt en slik skjærm selv, så jeg har lite å sammenligne med.

men når man sitter foran pc'n kan man jo ikke si at oppløsning ikke har noe å si. og siden HdReady og fullHD er snakk om oppløsnign på skjermen kan jeg bare tenke meg til at det vil vises på grafikken fra en Xbox og pc.

 

Det er gjort blind tester på hd-ready VS full hd. Ved vanlig sitteavstand har til og med eksperter måtte krype til korset. Du skal over 50" før dette begynner å bli viktig... Lcd skjermer og monitorer har et meget skarpt bilde og dette fremhever kantene i bildet. Dette vil du se i like stor grad på en full hd lcd som på en hd-ready. En hd ready plasma vil gi deg et mykere bilde hvor kantene er borte. Dette er selvsagt en smaksak, men enkelte sverger til plasma skjermen på grunn av dette. Det blir mindre slep også slik at spill opplevelsen føles mer ekte...

Har du en link til en slik test?

-----------------------------------------------------------------

 

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?...&start_from

http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

 

Det finnes også en test hvor de hentet inn eksperter og folk fra gata til en blindtest...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en link til en slik test?

-----------------------------------------------------------------

 

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?...&start_from

http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

 

Det finnes også en test hvor de hentet inn eksperter og folk fra gata til en blindtest...

I følge den nederste testen der så er det på 3 meters sitteavstand først på TVer over 35" at man får utbytte av oppløsning over 480p. Dette kan jeg avkrefte med en gang. På min lille 23" Samsung TV har jeg absolut ingen problemer med å se forskjell. Det er utrolig mye mer detaljer i et 720 mkv fil, enn i en DVD.

Lenke til kommentar
Skitt du er en av de 3 prosentene Panasonic pratet om, jeg vil ha en autograf :!:

Vis meg en artikkel hvor Panasonic har offisielt gått ut og sagt dette! Hva en selger eller fyr som jobber på lageret til Panasonic sier om dette har da lite å gjøre med hva Panasonic mener i denne saken.

 

At jeg er blant de 3% kan godt hende da jobben min er å «tegne pixler».

Lenke til kommentar
Skitt du er en av de 3 prosentene Panasonic pratet om, jeg vil ha en autograf :!:

Vis meg en artikkel hvor Panasonic har offisielt gått ut og sagt dette! Hva en selger eller fyr som jobber på lageret til Panasonic sier om dette har da lite å gjøre med hva Panasonic mener i denne saken.

 

At jeg er blant de 3% kan godt hende da jobben min er å «tegne pixler».

 

Hva er egentlig problemet? Hvis du vil ha en full hd tv så kjøper du det... Du skal være komfortabel med kjøpet ditt.

Lenke til kommentar

nei, etter å ha sett den i "real life" synes jeg ikke den var spesielt attraktiv lengre. så det ble A656 istedet.

 

Bestilte fra XD.no hvor det sto "7 stk på lager", og nå står det at de kommer på fredag.. så må vel vente en stund. ingen butikker som har den inne heller.

Endret av Stuff04
Lenke til kommentar
nei, etter å ha sett den i "real life" synes jeg ikke den var spesielt attraktiv lengre. så det ble A656 istedet.

 

Bestilte fra XD.no hvor det sto "7 stk på lager", og nå står det at de kommer på fredag.. så må vel vente en stund. ingen butikker som har den inne heller.

Så du 9 serien eller 7 serien? Om det var 9 serien du så, hvor har de denne utstilt?

Endret av MCDr
Lenke til kommentar
nei, etter å ha sett den i "real life" synes jeg ikke den var spesielt attraktiv lengre. så det ble A656 istedet.

 

Bestilte fra XD.no hvor det sto "7 stk på lager", og nå står det at de kommer på fredag.. så må vel vente en stund. ingen butikker som har den inne heller.

 

En liten ting som kan være verd å merke seg med Samsung er at de i Norge ikke har noen avtale om netthandel. Hvis du skal ha Norsk service tilbud på en Samsung så må du kjøpe den i butikken. Blant annet gjelder dette henteservice og ikke minst piksel garantien...

Lenke til kommentar
nei, etter å ha sett den i "real life" synes jeg ikke den var spesielt attraktiv lengre. så det ble A656 istedet.

 

Bestilte fra XD.no hvor det sto "7 stk på lager", og nå står det at de kommer på fredag.. så må vel vente en stund. ingen butikker som har den inne heller.

 

En liten ting som kan være verd å merke seg med Samsung er at de i Norge ikke har noen avtale om netthandel. Hvis du skal ha Norsk service tilbud på en Samsung så må du kjøpe den i butikken. Blant annet gjelder dette henteservice og ikke minst piksel garantien...

 

Kjører denne igjen jeg!!

 

Forskjellen på en Samsung-TV og en Samsung-TV

- forsikre deg om at du forstår forskjellen

 

Samsung i Norden selger TV spesifikt tilpasset det nordiske markedet når det gjelder tekniske forutsetninger, språktilpasning og øvrige verdiøkende tilbud. Parallelt selges Samsungs TV importert fra andre land. Samsung kontaktes kontinuerlig av misfornøyde kunder som er skuffet over forskjellige ting i forbindelse med TV-modellene som er tiltenkt andre markeder enn det norske.

 

Samsung i Norden vil nå oppfordre kunder som er i ferd med å kjøpe seg en Samsung-TV til å lære seg forskjellene mellom å kjøpe en Samsung-TV for det norske markedet og importerte Samsung-TV-er. Dermed kan forbrukerne trygt ta stilling til hva de kjøper.

 

På denne måten vil Samsung i Norden klargjøre forskjellen mellom å kjøpe en Samsung og en Samsung. Det finnes en forskjell.

 

Du kan selv identifisere en TV fra Samsung i Norden ved å kontrollere modellbetegnelsen. Den skal slutte på: /XXE.

 

Alle modeller solgt av Expert/Elkjøp/Lefdal er fra Samsung Norden.

 

Ved å kjøpe en Samsung-TV som er kvalitetssikret av Samsung i Norden er man garantert:

 

 

norsk menysystem på TV-en gjør det lettere ved installasjon og navigasjon

at norsk bruksanvisning medfølger ? gjør det lettere for den som vil lære seg mer - på norsk

nulltolleranse mot pikselfeil ? Samsung i Norden har gått et steg lenger, og gir deg en ny TV om du har en eneste pikselfeil på en 26-tommers TV eller større. Den vanlige garantien tillater et antall pikselfeil.

at miljøavgifter er inkludert ? Samsung i Norden garanterer at miljøavgiften er betalt. Det gir forbrukeren sikkerhet om at gjenvinningsavgiften er betalt og at samfunnets gjenvinningssystem etterleves.

at tekst-TV fungerer korrekt

Prestisjeservice i hjemmet neste arbeidsdag for forbrukere som bor i Norge

dersom deres 40-tommers TV må ha service

Henteservice i hele landet om TV-en må repareres. 32 tommer og oppover

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
nei, etter å ha sett den i "real life" synes jeg ikke den var spesielt attraktiv lengre. så det ble A656 istedet.

 

Bestilte fra XD.no hvor det sto "7 stk på lager", og nå står det at de kommer på fredag.. så må vel vente en stund. ingen butikker som har den inne heller.

Så du 9 serien eller 7 serien? Om det var 9 serien du så, hvor har de denne utstilt?

 

Jeg har ikke sett 9 serien i noen av de store kjedene, men tar du turen til Philips butikken i oslo så har de den nok der. Jeg så den på en messe for en tid tilbake...

Lenke til kommentar
nei, etter å ha sett den i "real life" synes jeg ikke den var spesielt attraktiv lengre. så det ble A656 istedet.

 

Bestilte fra XD.no hvor det sto "7 stk på lager", og nå står det at de kommer på fredag.. så må vel vente en stund. ingen butikker som har den inne heller.

Så du 9 serien eller 7 serien? Om det var 9 serien du så, hvor har de denne utstilt?

 

Jeg har ikke sett 9 serien i noen av de store kjedene, men tar du turen til Philips butikken i oslo så har de den nok der. Jeg så den på en messe for en tid tilbake...

Philips butikken i Oslo? Et showroom? Hvor i Oslo finner jeg dette?

Lenke til kommentar
nei, etter å ha sett den i "real life" synes jeg ikke den var spesielt attraktiv lengre. så det ble A656 istedet.

 

Bestilte fra XD.no hvor det sto "7 stk på lager", og nå står det at de kommer på fredag.. så må vel vente en stund. ingen butikker som har den inne heller.

Så du 9 serien eller 7 serien? Om det var 9 serien du så, hvor har de denne utstilt?

 

Jeg har ikke sett 9 serien i noen av de store kjedene, men tar du turen til Philips butikken i oslo så har de den nok der. Jeg så den på en messe for en tid tilbake...

Philips butikken i Oslo? Et showroom? Hvor i Oslo finner jeg dette?

 

 

NSE Philips butikken!

Den ligger i Sandstuveien 70 - 0680 Oslo.

Det er showroom og alt du trenger:).

Lenke til kommentar

er fullstendig klar over garantiforksjellene. da kjøper jeg heller 52" til samme pris og driter i den forskjellen. skal alltids klare å ordne meg en ny tv om det blir noe trøbbel.

 

var forresten 7 serien jeg så. fant ikke 9.

 

må uansett få den satans tv'n først. ser ingen har tv'n inne for tiden, og tror det tar en stund får de får den inn.

 

kanskje man skulle avbestille den og kjøpe w4000 istede. den har ihvertfall folk på lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...