Gå til innhold

erfaringer med phillips PFL7603? 47" FullHD


Anbefalte innlegg

som topic sier, noen som har erfaring med design tv'n til Phillips?

 

jeg driver og vurderer ny TV og har sett på Samsung A656 og Sony W4000, disse er vel de mest diskuterte i denne prisklasse og størrelse.

 

men etter å ha sett litt rundt ble jeg litt glad i designen på denne Phillipsen.

 

er det noen på forumet som har sett noen tester, evt. en sammenligning med de 2 andre nevnte?

 

er og åpen for forslag på 50" fullHD plasma. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Philips tvn er svak ved skråstilt bilde ellers så skal den være bra. Hvorfor skal du ha full HD? Man ser ikke forskjell uansett heller ikke på en 50 tommer så sant du ikke sitter en meter unna da? Min søster og meg selv kjøpte hver vår Panasonic 46 PZ80 full HD max oppløsning etc men ble skuffet over bildekvaliteten som var uskarp,blass/soft og helt ubrukelig med PS2.Min tre år gamle plasma leverte like gode bilder også ved HD sendinger selv om den var bare HD ready... Min søster og jeg sende våre tver i retur og kjøpte hver vår LG 50 PG6000 som nå ligger rett under 12.000,- et varp spør man meg. Jeg var å så på denne hos Expert og bilde var mye klarere,lysterkere en Panasonicen og jeg var ikke i tvil så den anbefales sterkt. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=104296

 

PS- Så har den noe av det råeste designet jeg noen gang har sett på en tv "LEKKER"

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
som topic sier, noen som har erfaring med design tv'n til Phillips?

 

jeg driver og vurderer ny TV og har sett på Samsung A656 og Sony W4000, disse er vel de mest diskuterte i denne prisklasse og størrelse.

 

men etter å ha sett litt rundt ble jeg litt glad i designen på denne Phillipsen.

 

er det noen på forumet som har sett noen tester, evt. en sammenligning med de 2 andre nevnte?

 

er og åpen for forslag på 50" fullHD plasma. :thumbup:

 

Det er naturlig at de mest diskuterte tv-ene er Sony og Samsung. Det er disse merkene som markedsføres hardest og som følgende selger mest. At de produserer bra tv-er er det ingen tvil om, men Philips har med sin siste serie på alvor kastet seg inn i konkuransen. Philips var en ledende aktør på crt og med tiden kan de fort bli blant de ledende på lcd skjermer og deres nye serier vitner om dette, men du burde ikke gå for 7 serien hvis du har litt ekstra penger. Den nye 9 serien til Philips er den med mest smell og flest funksjoner. Deres nye interpolerings system kommer nok til å bli kopiert for det er noe av det bedre på markedet. Design messig så har de lagt seg godt over Sony!

 

Når det gjelder innsynsvinkel så er den litt svakere enn Samsung og Sony, men du man sitter som regel i en slik vinkel at dette ikke er noe problem så det er neppe noe å ta hensyn til i forhold til det valget du skal gjøre.

 

PG6000 som blir anbefalt over er et varp til en latterlig lav pris. Du kan også sjekke ut Panasonic PX80 som i motsetning til sine store brødre faktisk er meget bra på sd og ps2. Den er HD-Ready...

Endret av Bava
Lenke til kommentar
grunnen til at jeg vil ha full HD, er at jeg har spillt en del Xbox360 på en HD Ready 37", og ble mildt sagt skuffet. så jeg vil helst ha FullHD. har irritert meg nok over hakkete overflater i spill.

 

skal se på den 9 serien. :)

 

Vel det har ikke noe med full HD og HD ready å gjøre kjære deg... Dine spill på X box 360 berøres ikke av HD kvalitet i det hele tatt. Man må ha HD sendinger for å se HD kvalitet noe ikke spill har. Det blir da selve kvaliteten på tvn som avgjør hvor god den er til spill og HD eller ei spiller ingen rolle...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
grunnen til at jeg vil ha full HD, er at jeg har spillt en del Xbox360 på en HD Ready 37", og ble mildt sagt skuffet. så jeg vil helst ha FullHD. har irritert meg nok over hakkete overflater i spill.

 

skal se på den 9 serien. :)

 

Hvis du vil ha vekk de hakette overflatene på x-box360 spillene så burde du velge plasma. Siden plasma bildet er litt smoothere enn lcd så blir grafikken helt uten kanter, men den mangler ikke detaljer av den grunn. Det har absolutt ingenting å gjøre med oppløsningen...

 

http://www.consumer.philips.com/consumer/n...V+37PFL9603H-10

Endret av Bava
Lenke til kommentar

nå snakker jeg ikke om slike "ruter" som ofte oppstår ved dårlige input signaler, men hakkete grafikk som man delvis blir kvitt med f.eks antialiasing på pc'n.

 

aliasing.gif

 

dette er hva jeg mener med hakkete grafikk. du kan da ikke si at dette ikke påvirkes av oppløsningen på skjermen? og at en xbox ikke leverer oppløsning som kan utnytte en fullhd skjerm?

Lenke til kommentar

Det bør da ikke være så vanskelig å forstå dette? HD aktiveres ikke før skjermen får HD signaler noe den ikke får ved spill....... Det er da kvaliteten på selve skjermen som avgjør hvor godt bilde du får ved å spille og selvsagt skjermkortet på din PC.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

så oppløsnignen på skjermen har ingenting å si når den blir foret av en xbox? så da kunne jeg like godt kjøpt en skjerm uten HD i det hele tatt og fått like bra resultat?

 

isåfall har jo jeg missforstått helt.

 

jeg har aldri hatt en slik skjærm selv, så jeg har lite å sammenligne med.

men når man sitter foran pc'n kan man jo ikke si at oppløsning ikke har noe å si. og siden HdReady og fullHD er snakk om oppløsnign på skjermen kan jeg bare tenke meg til at det vil vises på grafikken fra en Xbox og pc.

Endret av Stuff04
Lenke til kommentar
så oppløsnignen på skjermen har ingenting å si når den blir foret av en xbox? så da kunne jeg like godt kjøpt en skjerm uten HD i det hele tatt og fått like bra resultat?

 

isåfall har jo jeg missforstått helt.

 

jeg har aldri hatt en slik skjærm selv, så jeg har lite å sammenligne med.

men når man sitter foran pc'n kan man jo ikke si at oppløsning ikke har noe å si. og siden HdReady og fullHD er snakk om oppløsnign på skjermen kan jeg bare tenke meg til at det vil vises på grafikken fra en Xbox og pc.

 

Det er gjort blind tester på hd-ready VS full hd. Ved vanlig sitteavstand har til og med eksperter måtte krype til korset. Du skal over 50" før dette begynner å bli viktig... Lcd skjermer og monitorer har et meget skarpt bilde og dette fremhever kantene i bildet. Dette vil du se i like stor grad på en full hd lcd som på en hd-ready. En hd ready plasma vil gi deg et mykere bilde hvor kantene er borte. Dette er selvsagt en smaksak, men enkelte sverger til plasma skjermen på grunn av dette. Det blir mindre slep også slik at spill opplevelsen føles mer ekte...

Lenke til kommentar

hmm.. hadde vært skøy å se en full HD 50" LCD mot en HD ready Plasma 50" med f.eks siste Grand Turismo på PS3. bare for å se det med egne øyne.

 

men hvorfor er det da at alle sier at om det skal brukes til spilling, er det LCD som gjelder? har lest litt igjennom noen tråder på AVforums, og det er ikke akkurat ut som at folk er enige om hva som er "best".

 

eller, spørsmålet blir vel; er FullHD verdt pengene? jeg kan da ikke tro at det er dårligere med FullHD, selv om det sies at man ikke ser forskjell?

 

og forresten, hvis du skulle kjøpt deg en ny TV idag Bava, hva hadde du kjøpt? :)

Endret av Stuff04
Lenke til kommentar

Skal du bruke skjermen til mye spilling tenker da på både pc og konsoll så er en LCD det beste valget. Plasma er klart best ved vanlige tv sendinger og film/DVD. Nei det er ikke verd å betale for full HD noe Panasonic bekreftet til meg personlig da man ikke har mulighet til å se forskjell på en tv 50T og nedover men en sitteavstand på 2 meter eller mer. Bava kjøpte seg en 42 Panasonic PX80 plasma "ikke full hd" men en god tv alikevel hvis jeg ikke tar helt feil. Ring en produsent og be de gi deg en riktig god forklaring på hvorfor du skal betale 5000,- ekstra for en full hd kontra en hd ready tv "jeg er spent på svaret"

Lenke til kommentar

Produsentene bruker full hd som et påskudd for å skru opp prisene. Folk tror vanlige sendinger blir full hd hvis de kjøper en slik tv og sånn er det altså ikke. De fleste skal bruke tv-en til dvd og vanlig tv. Enkelte krever bedre bilde og kjøper seg en blu-ray spiller, men sjekker man salgstatistikken for dette formatet så er det selvlysende at det dreier seg om en liten nisje. Om det noen gang letter kommer vel litt an på hvor vidt de store filmselskapene ønsker seg et nytt ledende format.

 

Det er helt riktig at jeg har en Panasonic PX80 og jeg byttet inn min Pioneer Kuro fordi jeg syntes bildet hakket for mye på den. Når det er sagt så var det en imponerende skjerm, men ikke helt feilfri...

 

PX80 er hd-ready(det var får såvidt Kuroen også), men den spytter ut imponerende hd bilder og de er langt bedre enn flere topp lcd modeller. Bildet er mykere, det er ikke noe etterslep og den høye kontrasten gir det enorm dybde.

 

PX80 tar også 1080P signaler og den skalerer de ned internt. Med andre ord så går ikke skjermen i sort hvis den får slike signaler. Jeg kjører dvd fra en ny sony spiller som skalerer til 1080P som da tv-en tar ned til 720P og dette ser meget flott ut.

 

Det handler nemlig mer om dette enn noe annet. kontrast, bevegelse og sortnivå er det som skaper et forførende bilde. Oppløsningen kommer i andre rekke så lenge det er snakk om 42" eller mindre.

 

Nå har lcd produsentene for lengst tatt opp kampen når det kommer til bevegelse og årets tv-er er langt bedre enn fjorårets på dette. Philips har kommet med Perfect Natural Motion og dette er ganske imponerende selv om tv-ene deres sliter litt med sortnivået.

 

Her ligger Samsung og Sony et lite pony hode foran.

Endret av Bava
Lenke til kommentar

Jeg var innom en del butikker idag og så på noen tv'er, og må si at mange av HD-Ready tv'ne så veldig bra ut. dog tror jeg at jeg kommer til å gå for A656 fra Samsung. så på denne og idag, og må si den så veldig bra ut.

 

men en annen ting jeg ble gjort oppmerksom på idag, jeg var innom Hifi klubben og spurte om A656, og selv med prisgaranti, var de 2500,- dyrere enn nettbutikkene.

og forsvarer dette med at Sony og Samsung ikke leverer Tver til nettbutikker, og derfor de man kjøper der er importert fra Asia, og leveres derfor ikke med Europeisk garanti. (f.eks død pixel garanti)

 

stemmer dette? blir man rett og slett lurt når man handler på nett?

Endret av Stuff04
Lenke til kommentar
Jeg var innom en del butikker idag og så på noen tv'er, og må si at mange av HD-Ready tv'ne så veldig bra ut. dog tror jeg at jeg kommer til å gå for A656 fra Samsung. så på denne og idag, og må si den så veldig bra ut.

 

men en annen ting jeg ble gjort oppmerksom på idag, jeg var innom Hifi klubben og spurte om A656, og selv med prisgaranti, var de 2500,- dyrere enn nettbutikkene.

og forsvarer dette med at Sony og Samsung ikke leverer Tver til nettbutikker, og derfor de man kjøper der er importert fra Asia, og leveres derfor ikke med Europeisk garanti. (f.eks død pixel garanti)

 

stemmer dette? blir man rett og slett lurt når man handler på nett?

 

Det høres litt underlig ut, men det kan godt stemme. Du burde ringe en nettbutikk å høre med dem... Hvis det faktisk er korrekt så burde du kjøpe tv-en i en vanlig butikk.

Lenke til kommentar
men en annen ting jeg ble gjort oppmerksom på idag, jeg var innom Hifi klubben og spurte om A656, og selv med prisgaranti, var de 2500,- dyrere enn nettbutikkene.

og forsvarer dette med at Sony og Samsung ikke leverer Tver til nettbutikker, og derfor de man kjøper der er importert fra Asia, og leveres derfor ikke med Europeisk garanti. (f.eks død pixel garanti)

 

stemmer dette? blir man rett og slett lurt når man handler på nett?

 

Er ingen ekspert på området, men hvis du går inn og leser litt på Samsung sine norske hjemmesider kan bla lese at netbutikkene importerer modeller som ikke er beregnet på det norske markedet: de er i prinsippet like, men kjøper du vanlige butikker, for 1000kr og mer ekstra får du tven med den "nordikse/norske" garantien, som gir noen fordeler, bla tollereres det færre pikselfeil og det er bedre service. Man kan kanskje si man blir lurt i netbutikker, fordi det ikke opplyses veldig godt om dette. Forresten så tror jeg ikke akkurat Hifi-klubben er den mest konkuransedyktige butikken på pris.

Lenke til kommentar

har heller ikke hørt om dette før, men jeg ga faen og bestillte A656 på XD.no :thumbup:

 

ang. om hifiklubben er konkurransedyktig så har dem prisgaranti i disse dager. så de var 500,- billigere enn Elkjøp og 1500,- billigere enn expert.

 

og det ble 2500,- billigere å handle fra nettet enn fra Hifiklubben. det er jo 17% prisforskjell.

Lenke til kommentar
Det bør da ikke være så vanskelig å forstå dette? HD aktiveres ikke før skjermen får HD signaler noe den ikke får ved spill....... Det er da kvaliteten på selve skjermen som avgjør hvor godt bilde du får ved å spille og selvsagt skjermkortet på din PC.

 

?

 

Forklar den der at den ikke får HD signaler fra spill..

 

Xbox sender HD signaler, 720p, ps3 sender HD signaler, i 1080p!

 

Med HD kabel og 720 oppløsning/1080 oppløsning i spill får man HD oppløsning der og.

Lenke til kommentar
Jeg var innom en del butikker idag og så på noen tv'er, og må si at mange av HD-Ready tv'ne så veldig bra ut. dog tror jeg at jeg kommer til å gå for A656 fra Samsung. så på denne og idag, og må si den så veldig bra ut.

 

men en annen ting jeg ble gjort oppmerksom på idag, jeg var innom Hifi klubben og spurte om A656, og selv med prisgaranti, var de 2500,- dyrere enn nettbutikkene.

og forsvarer dette med at Sony og Samsung ikke leverer Tver til nettbutikker, og derfor de man kjøper der er importert fra Asia, og leveres derfor ikke med Europeisk garanti. (f.eks død pixel garanti)

 

stemmer dette? blir man rett og slett lurt når man handler på nett?

 

Forskjellen på en Samsung-TV og en Samsung-TV

- forsikre deg om at du forstår forskjellen

 

Samsung i Norden selger TV spesifikt tilpasset det nordiske markedet når det gjelder tekniske forutsetninger, språktilpasning og øvrige verdiøkende tilbud. Parallelt selges Samsungs TV importert fra andre land. Samsung kontaktes kontinuerlig av misfornøyde kunder som er skuffet over forskjellige ting i forbindelse med TV-modellene som er tiltenkt andre markeder enn det norske.

 

Samsung i Norden vil nå oppfordre kunder som er i ferd med å kjøpe seg en Samsung-TV til å lære seg forskjellene mellom å kjøpe en Samsung-TV for det norske markedet og importerte Samsung-TV-er. Dermed kan forbrukerne trygt ta stilling til hva de kjøper.

 

På denne måten vil Samsung i Norden klargjøre forskjellen mellom å kjøpe en Samsung og en Samsung. Det finnes en forskjell.

 

Du kan selv identifisere en TV fra Samsung i Norden ved å kontrollere modellbetegnelsen. Den skal slutte på: /XXE.

 

Alle modeller solgt av Expert/Elkjøp/Lefdal er fra Samsung Norden.

 

Ved å kjøpe en Samsung-TV som er kvalitetssikret av Samsung i Norden er man garantert:

 

 

norsk menysystem på TV-en gjør det lettere ved installasjon og navigasjon

at norsk bruksanvisning medfølger ? gjør det lettere for den som vil lære seg mer - på norsk

nulltolleranse mot pikselfeil ? Samsung i Norden har gått et steg lenger, og gir deg en ny TV om du har en eneste pikselfeil på en 26-tommers TV eller større. Den vanlige garantien tillater et antall pikselfeil.

at miljøavgifter er inkludert ? Samsung i Norden garanterer at miljøavgiften er betalt. Det gir forbrukeren sikkerhet om at gjenvinningsavgiften er betalt og at samfunnets gjenvinningssystem etterleves.

at tekst-TV fungerer korrekt

Prestisjeservice i hjemmet neste arbeidsdag for forbrukere som bor i Norge

dersom deres 40-tommers TV må ha service

Henteservice i hele landet om TV-en må repareres. 32 tommer og oppover

Lenke til kommentar
så oppløsnignen på skjermen har ingenting å si når den blir foret av en xbox? så da kunne jeg like godt kjøpt en skjerm uten HD i det hele tatt og fått like bra resultat?

 

isåfall har jo jeg missforstått helt.

 

jeg har aldri hatt en slik skjærm selv, så jeg har lite å sammenligne med.

men når man sitter foran pc'n kan man jo ikke si at oppløsning ikke har noe å si. og siden HdReady og fullHD er snakk om oppløsnign på skjermen kan jeg bare tenke meg til at det vil vises på grafikken fra en Xbox og pc.

 

Det er gjort blind tester på hd-ready VS full hd. Ved vanlig sitteavstand har til og med eksperter måtte krype til korset. Du skal over 50" før dette begynner å bli viktig... Lcd skjermer og monitorer har et meget skarpt bilde og dette fremhever kantene i bildet. Dette vil du se i like stor grad på en full hd lcd som på en hd-ready. En hd ready plasma vil gi deg et mykere bilde hvor kantene er borte. Dette er selvsagt en smaksak, men enkelte sverger til plasma skjermen på grunn av dette. Det blir mindre slep også slik at spill opplevelsen føles mer ekte...

Har du en link til en slik test?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...