Gå til innhold

hjelp til trening og slanking


Anbefalte innlegg

hei, jeg er en 16 år gammel gutt som vil skaffe litt mer muskler og miste noen kilo

 

jeg er 183cm høy og veier 78kg.

 

jeg har spilt en del pc spill osv. men det er det slutt på nå.

det enseste er at jeg har for mange tv kanaler.

jeg har tenkt til å bli med i drammens sportsklinikk (treningssenter)

 

elsker sport som amerikansk fotball men det er det lite av i norge.

 

så jeg lurer på om noen har noen spesielle trenings metoder det er lurt å bruke i starten f.eks en time plan.

eller lure ting å spise før/etter jeg har trent, noe som gir energi men ikker er så fetene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Sykling er jo alltids god trening har jeg hørt, lår muskler og kondisjonen blir trent, og sykler du i lange oppover bakker så er jo det mye mer trening enn og sykle nedover også.

 

Spise skikkelig grove brødskiver med noe som du liker, men ungå nugatti og sånne produkter for da hjelper det jo ikke så mye.

Vet ikke om du spiser godteri i helgene og drikker brus men vis du gjør dette så kan du kutte ut dette. Så hjelper det også og kanskje du lever lenger.

Lenke til kommentar

Heihei.

Kort sagt: spis mindre, tren mer, gjenta til du er fornøyd!

 

Som du kanskje har hørt før; desto dårligere utgangspunkt du har, jo større resultater vil du få.

Ligger noe i det. Målet ditt er en bedre kropp. En drøm du deler med "et knippe" av folk rundt om i vårt Norges land ;)

- Legg deg kortsiktige og langsiktige mål med kroppen.

Og da gjerne belønn deg selv (som en annen hund) med en 'treat' når målet er i boks (Ny DVD?). På kortsitkig plan, kan du notere deg: midjemål, antall armhevinger, tidtagning rundt ei løype eller annet prestisjéfyllt og pulserende.

Gå for det!

 

Dessverre må jeg meddele deg at Midlertidig slanking\trening ikke funker (såkalt jojo-slanking). Straks du legger om livet tilbake slik du lever nå, vil du etterhvert bli "den samme slasken" ^^,

Nøkkelen til suksess er en 'livsstilforandring', der gode trenings- og kostholdrutiner blir en del av livet ditt. Up for it?

 

Noen få kortfattede råd angående kosthold:

1. Bytt ut høyenergi karbohydratkilder med moderat-lavenergi kilder (Gl-tabell. Google it)

2. Spis mer magert kjøtt, fisk, melkeprodukter og proteinkilder

3. Bytt ut eller reduser det usunne fettet med sunt fett.

4. Hold deg i aktivitet hver dag. En rask gåtur er bedre enn ingenting

 

 

Når det kommer til treningsbiten, er mitt beste råd å kombinere kardio (sykling, jogging, løping, gåturer++) med styrketrening.

 

Sjekk ut linkene for litt lettfattelig teori:

 

- Iform - Den beste dietten

- Iform - spisekick og søtsug på diett

 

Og til inspirasjon - Treningsprogrammet som skuespillerne i 300 utførte: Iform - The 300 Workout Kanskje du kan prøve deg på en mild form for dette?

 

Lykke til!

Endret av whom
Lenke til kommentar

den treat tingen høres bra ut,

 

spiser godterier, men hvis jeg får lyst på drikker jeg 1l vann, da er jeg så kvalm at jeg ikke orker tanken på å spise dette skjer ca. 1 dag i uka.

 

sykler 3 km hverdag + tur med hundene mine. men syklinga er mer mas for det er med skolesekken på ryggen og mye oppover.

 

livsstilen er nok veldig viktig, men det er noe som skjer under lang tid.

 

hør hørt at 1-2 glass melk om dagen er hjelpsomt til åp trene på en måte.

 

er det noen som vet om det er en aldersgrennse på drammens sports klinikk (det er det noen steder)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det jeg vil anbefale deg er bare helt vanlig sykling og svømming og kutte ned på brus, chips og godteri så hjelper nok det også. Å spise mer sunt kan jo også være bra, grovt brød og sånne ting.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Det jeg vil anbefale deg er bare helt vanlig sykling og svømming og kutte ned på brus, chips og godteri så hjelper nok det også. Å spise mer sunt kan jo også være bra, grovt brød og sånne ting.

 

definer "sånne" ting a.. kan spise så mye dritt å møkk han bare vil, så lenge han ligger i kcal underskudd... Men lettere og bli mett på kcal fattige ting da du kan spise større mengder, Hvis du greier å holde deg til en hel potetgullspose på 1500 kcal en hel dag så kommer du til å gå ned i vekt..

 

ok, men hva er det lurt å spise når det gjelder proteiner? protein pulver?

 

Alt fra dyr er proteiner, sånn grovt sett. Før du begynner med tilskudd som Prottis pulver så burde du få orden på kostholdet ditt - deretter kan du se om du trenger tilskudd.

 

Og du må tenke på at det er en god del kcal i proteinpulver per 100g.

Lenke til kommentar
Ditt energiforbruk er: 2329 (kcal)

 

Legg deg rundt 1900 - 2000 ett sted. Velg grovt brød da dette har lav GI og har treige karbs.. 150 kcal per skive kommer jo selvfølgelig ann på hva du har på skiva di..

 

 

ja, jeg liker for det meste ost og skinke og majones (det smaker bedere og er sunnere?)

 

har tenkt til å spise mye epler, og kjøpe salat når jeg trener, men nokk engang er det lurt å kjøpe protein pulver eller noe?

Lenke til kommentar

sunnere med majones? har du ikke lest på den lille inskripsjonen på pakken? bytt ut osten med kalkunfilet/kylling/egg/skinke.

 

Hvis du leser i innlegget rett over deg så sier jeg at: Før du begynner med tilskudd som Prottis pulver så burde du få orden på kostholdet ditt - deretter kan du se om du trenger tilskudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...