Gå til innhold

Acer 5930 eller HP 1095?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal begynne å studere om to uker, og i den anledning skal jeg kjøpe ny bærbar PC. Har sett meg ut følgende PCer:

Acer 5930g og HP Pavilion dv5-1095.

 

Bruken kommer til å være surfing, video og musikk, skole (blant annet litt programmering), og litt fotoredigering.

 

Begge har HDMI og Bluerayspiller (største grunnen til at disse to er mest aktuelle), samme skjermkort, men ikke lik prosessor og HP har 3GB ram, mens Acer har 4GB. Det jeg stusset litt på HPen var at den støttet opptil 8GB ram. Jeg mener å ha sett at Acer støttet maks 4GB som jo er det vanlige. Er ikke støtte på opptil 8GB en grei fordel da? Mener ikke at man får bruk for det nå, men utviklingen går jo fort og om 2-3 år er det kanskje ikke så dumt å ha muligheten til å oppgradere litt minne?

 

Noen som har innspill og tips å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Skal begynne å studere om to uker, og i den anledning skal jeg kjøpe ny bærbar PC. Har sett meg ut følgende PCer:

Acer 5930g og HP Pavilion dv5-1095.

 

Bruken kommer til å være surfing, video og musikk, skole (blant annet litt programmering), og litt fotoredigering.

 

Begge har HDMI og Bluerayspiller (største grunnen til at disse to er mest aktuelle), samme skjermkort, men ikke lik prosessor og HP har 3GB ram, mens Acer har 4GB. Det jeg stusset litt på HPen var at den støttet opptil 8GB ram. Jeg mener å ha sett at Acer støttet maks 4GB som jo er det vanlige. Er ikke støtte på opptil 8GB en grei fordel da? Mener ikke at man får bruk for det nå, men utviklingen går jo fort og om 2-3 år er det kanskje ikke så dumt å ha muligheten til å oppgradere litt minne?

 

Noen som har innspill og tips å komme med?

 

 

 

 

 

Er selv etter leting etter en bærbar men jeg får ikke peng nok før om 2 måneder.

Har allerede en bærbar i øyet. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349316.

Men nå som du nevnte hp-en ble jeg litt usikker. Jeg tror jeg hadde tatt hp-en siden den kan oppgraderes til 8 gb ram om man trenger. Men, jeg ville hatt forsikre meg om at informasjonen er riktig. Fordi jeg har ikke sett noen andre bærbare med 8 gb maks ram. som er bare på 15,4 tommer. Men nå som jeg har lett litt rundt omkring ser jeg at det stemmer.

Men da igjen, så tror jeg ikke der er den beste rammen du kan få tak i på en bærbar(finner ikke ut hvor mange hertz rammen er på) hvis du ser på for eks denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347387 som bare har 4 gb maks og som koster utrolig mye mer.

 

Tror jeg ville ventet til noen som har mer peil enn det jeg har.

Endret av Mariuspdb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...