Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med start av mulle mekk spill


Anbefalte innlegg

heisann

 

prøver å instalere ett litt gammelt spill på pcen min men får denne feilmeldingen:

"Director player 6:

this program reqires at least 3MB of free virtual memory to run."

 

noen som skjønner dette?

jeg har bra skjermkort og mer enn nok RAM.. har også directx player 9

 

mvh

Nicolai

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann

 

prøver å instalere ett litt gammelt spill på pcen min men får denne feilmeldingen:

"Director player 6:

this program reqires at least 3MB of free virtual memory to run."

 

noen som skjønner dette?

jeg har bra skjermkort og mer enn nok RAM.. har også directx player 9

 

mvh

Nicolai

Hei

Har du sjekket hvor mye det virtuelle minne (sidevekslingsfil) på pc'n din er? Den kan du stille inn på maks anbefalt i bruk. På de fleste maskiner er den innstilt ganske lite i forhold til anbefalt.

Lenke til kommentar
heisann

 

prøver å instalere ett litt gammelt spill på pcen min men får denne feilmeldingen:

"Director player 6:

this program reqires at least 3MB of free virtual memory to run."

 

noen som skjønner dette?

jeg har bra skjermkort og mer enn nok RAM.. har også directx player 9

 

mvh

Nicolai

Hei

Har du sjekket hvor mye det virtuelle minne (sidevekslingsfil) på pc'n din er? Den kan du stille inn på maks anbefalt i bruk. På de fleste maskiner er den innstilt ganske lite i forhold til anbefalt.

 

ja:P

å hvordan gjøres nå dette;P hehehe..

Lenke til kommentar

Vet ikke om problemet løser seg hvis pc-en er av nyere dato og spillet er for gammelt i forhold til pc-en, men det gjøres slik:

Trykk på "Start" så "kontrollpanel", deretter trykker du på ikonet "system", og i systemegenskaper trykker du på arkfanen "avansert", så trykker du på innstillinger under "ytelse", deretter arkfanen avansert, nederst i ruten står det "virtuelt minne", og deretter trykker du på "endre", på den siden velger du "egendefinert størrelse" og skriver i ruten den anbefalte,maksimale størrelse på RAM/sidevekslingsfil. Dette varierer fra hver enkelt maskin,så du må velge det som er anbefalt nederst på siden. Deretter trykker du på angi eller endre, så bruk, og OK. Hvis maskinen må startes på nytt, velger du ja. Håper dette var til hjelp for deg.

Endret av Otwin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...