Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

førstegangsbil.. Lurer mye på dette!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen faktor som spiller inn på bensinforbruk og motoreffektivitet er vedlikehold.

Det hjelper fint lite om du kjører en bil med 1.2-liters motor om bensinfilteret er tett og tennpluggene svarte av sot. Om man tar vare på bilen sin vil den gi tilbake til deg i form av effektivitet og pålitelighet. :)

Lenke til kommentar

Hva med en Mazda slik som jeg har? Driftsikker, bruker lite bensin, snerten design og jeg vil si den er ganske rask. Lav forsikring er det også. Min har ingen rust og har gått ca 200.000, og jeg måtte gi 36k. Hvis du har litt mer penger å spytte i kan du kjøpe en som har gått kortere evt. en med V6 motor på 140hk.

 

 

Edit: Bilen blir råtøff med 18" felger og 30mm senk, syns jeg :)

post-115792-1218671472_thumb.jpg

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Hvis du vil ha en stor og tøff bil finnes det bare et svar - VW Caravelle T3 :D Bil på anabole steroider;) liten motor, bruker ikke så mye, fettmye plass, grom motorlyd, overraskende god på terreng og vinterføre er den også...

men lang levetid kommer vel an på hvor heldig du er :p de er i hvert fall lette å få til lav pris.. kjøpte selv en til 10k som har tålt all mulig herjing vintrer å somrer.. elsker denne bilen!

91vanagon.jpg

he he et lite sidesprang i emne her, men siden du nevner denne vw Caravelle`n så fikk jeg så lyst til å fortelle om en kompis av meg som har en slik, som han bygger om med stor motor.. men den vil nok bruke mye bensin den også :blush: til tross for at noen nevnte her at liten motor på stor bil = høyt bensinforbruk (som er helt riktig).

Han har satt inn en V8 på 1105 Hk (1300nm).. (bremset i benk)

For de som syns det høres helt vilt og er i tvil så legger jeg med et bilde.. har mange, men legger ved et par bilder av motorplasering..

Selv kjører jeg Audi og er kjemprfornøyd med den.. Aldri noe trøbbel :w00t: Det er så mange av dem, at de er billige.. de er også svært driftsikkre.. ruster ikke pga galvaniserte karoseri. vell lykke til anyway..

post-68150-1218672231_thumb.jpg

post-68150-1218672307_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...