Gå til innhold

hey noen kan hjelpe meg med skjerm kort osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

EDIT:::Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) pris: kr 475,-

strømforsyning: Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI pris :kr 695,-

hovedkort: Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16 pris:kr 950,-

Prosessorer: Intel Core 2 Duo, 3,16Ghz, 6Mb Cache pris: kr kr 1.295,-

ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's pris: kr 650,-

hard disk: Western Digital Caviar GP 1TB SATA2 16MB 7200RPM pris: kr 1.075,-

leser/brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk :kr kr 249,-

skjerm kort: HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

pris: kr 1969 ser dette greit ut? dette er det jeg koom til når jeg satt den sammen?

Endret av shahin1994
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp et Radeon HD4870, koster mellom 1800-1900,- så passer prissegmentet ditt. Kortet gir MYE for penga, mye mer enn Geforce alternativene du kommer med.

Skrevet
hey jeg skal kjøpe ny pc jeg har kommet fram til

kabinett:

Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) pris: kr 475,-

strømforsyning: Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI pris :kr 695,-

hovedkort: Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16 pris:kr 950,-

Prosessorer: Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan pris: kr 1.150,-

ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's pris: kr 650,-

leser/brenner: Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE Black OEM pris :kr 215,-

skjerm kort: trenger litt hjelp med det her er en liste av skjermkort som passer til mitt skjermkort:

EVGA GeForce 9800GTX 512MB Superclocked, ,PCI-E 2.0, 2xDVI-I, 700/2100MHz

pris: kr 1.699,-

Gainward GeForce 9800GTX 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP/HDMI

pris: kr 1.579,-

XFX GeForce 9600GT 740M 512MB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 740M Alpha Dog Edition

pris: kr 1.125,-

XFX GeForce GTX 260 640M 896MB XXX GDDR3 ,PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 640MHz

pris: kr 2.399,-

XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 448bit

pris: kr 2.299,-

ps: trenger ikke være noen av disse skjermkortene men disse er de jeg fant som funker med systeme mitt.

velg et av de eller finn et nytt et og si hvorfor jeg burde ta det. ps: pcen skal koste 8k eller mindre.

total pris uten skjerm kort: 6071

så jeg kan sirka bruke . 1900 på skjerm kort. tusen takk for hjelpen vis du hjelper:)

Hei

Det er BYGGING du holder på med?

Ser dette er et veldig greit oppsett, men det er desverre noen ting som ikke passer helt sammen her.

For det første er det ingen av de skjermkortene du har valgt ut som passer til hovedkortet ditt.

For det andre er DVD-brenneren av typen IDE og jeg er ikke sikker på om den vil virke sammen med harddisken din.

For det tredje er du kanskje villig til å gi 200 Kr mer for en litt kraftigere prosessor

Har funnet alle delene du trenger/bør ha her:

PROSESSOR:

Intel Core 2 Duo, 3,16Ghz, 6Mb Cache Denne passer gså til ditt hovedkort.

SKJERMKORT:

Gainward GeForce 9500GT 512MB DDR2, PCI-Express 2.0, DVI/HDCP

DVD-BRENNEREN:

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk

Forskjellen på DVD-brennerene våre er at den du hadde valgt er at den "gamle" kobles til med IDE kontakt. Da må man huske på å sette harddisken i "master" og dvd-brenneren i "slave". Med den jeg har valgt ut trenger du IKKE å tenke på det. Da bare kobler det du det rett til hovedkortet.

Ellers ser det greit ut. Ville muligens ha gått ned noen watt på strømforsyningen eller innvistere i et par vifter ettersom det kan bli varmt der inne som igjen fører til senket ytelse.

Lykke til

Skrevet (endret)

dvdbrenneren vil fungere utmerket såsant det er idekontakt på kortet - og det er det vel på 99% av alle hovedkort tror jeg..

200kr for å få en litt bedre cpu? verd det.. 1200kr for en prosessor er nesten gratis!

Og som de sier i post to, Ati\amd kortene gir mye mer ytelse for pengene..

og jeg ser absolutt ingen grunn til at skjermkortene han har valgt i første posten ikke skal passe i hovedkort, det er da pcie 2.0 på hk og på skjermkortet?

ett HD4870 er ett utmerket valg!

edit: 650W er MER enn nok strøm, poengløst å ha noe mer!

Endret av general musa
Skrevet
dvdbrenneren vil fungere utmerket såsant det er idekontakt på kortet - og det er det vel på 99% av alle hovedkort tror jeg..

200kr for å få en litt bedre cpu? verd det.. 1200kr for en prosessor er nesten gratis!

og jeg ser absolutt ingen grunn til at skjermkortene han har valgt i første posten ikke skal passe i hovedkort, det er da pcie 2.0 på hk og på skjermkortet?

Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) pris: kr 475,-

Prosessorer: Intel Core 2 Duo, 3,16Ghz, 6Mb Cache pris: kr kr 1.295,-

leser/brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk :kr kr 249,-

skjerm kort: HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

pris: kr 1969 ser dette greit ut? dette er det jeg koom til når jeg satt den sammen?

Skrevet

Jepp, ser greit ut. Det eneste jeg kan sette fingeren på er et annet hovedkort. HVIS du noen gang har tenkt å utvide med skjermkort til (crossfire) bør du velge et X38 eller X48-basert hovedkort. Da får du full utnyttelse av skjermkorta, noe du ikke gjør med et P45 (som du har nå).

Skrevet (endret)

Hovedkortet han valgte ut støtter bare DDR2 ram teknologi. De skjermkortene han valgte ut var av typen DDR3. Dette vil IKKE IKKE IKKE fungere med mindre kortet er bakoverkompitabelt (som dette ikke er)

Dessuten ser jeg ikke noe poeng i å ha 4870 kort. Du trenger ikke mer enn ett skjerkort til ditt bruk har jeg rett. Kjøp et som er litt stort, 512 eller mer. Det er ikke noe poeng med crossfire i denne omgangen.

Og bruke heller DVD-brenneren JEG valgte ut. Den er av SATA typen og den kobler du bare rett på hovedkortet. Med en IDE må vel både harddisk og dvd-brenner være koblet samme og der er det jumpere man må passe på (ikke at det er noe stress, men det er jo enda en grunn til å velge SATA)

Endret av ps3nerd45
Skrevet (endret)

Som jeg skrev, HVIS han noen gang vil utvide med et til (om et år eller to, når han trenger mer power), bør han kjøpe X38/48-kort.

4870 er et veldig bra kort, velg det. Beste i sin prisklasse.

Endret av Knewt
Skrevet
Hovedkortet han valgte ut støtter bare DDR2 ram teknologi. De skjermkortene han valgte ut var av typen DDR3. Dette vil IKKE IKKE IKKE fungere med mindre kortet er bakoverkompitabelt (som dette ikke er)

Dette er feil. Minneteknologien på skjermkortet har ikke noe å si iforhold til hovedkortet. Det som er avgjørende er hva slags kontakt det er mellom skjermkort-hovedkort, (AGP, PCI, PCI-E osv.) og det gjør hovedkortet til alle nevnte skjermkort i denne tråden. Radeon HD4870 bruker GDDR5 teknologi. DDR5 finns vel ikke så vidt jeg vet? :)

Kort sagt: Minneteknologi for hovedkort og skjermkort har ingen betydning for hverandre.

igjen, velg radeon 4870

Skrevet

Dessuten ser jeg ikke noe poeng i å ha 4870 kort. Du trenger ikke mer enn ett skjerkort til ditt bruk har jeg rett. Kjøp et som er litt stort, 512 eller mer. Det er ikke noe poeng med crossfire i denne omgangen.

Og bruke heller DVD-brenneren JEG valgte ut. Den er av SATA typen og den kobler du bare rett på hovedkortet. Med en IDE må vel både harddisk og dvd-brenner være koblet samme og der er det jumpere man må passe på (ikke at det er noe stress, men det er jo enda en grunn til å velge SATA)

Ram teknologi på HK og Skjermkort har ingenting å si. En påstand, en feil

"kjøp ett som er litt stort, 512 eller mer"?! mener du minne? Underfundig påstand, påstand to, to feil

"Med en IDE må vel både harddisk og dvd-brenner være koblet samme.." Helt feil, jeg kjører ide brenner og sata disk, dette fungerer utmerket uten noe som helst problemer. Påstand tre, feil tre.

Hvis du faktisk ikke vet hva du snakker om så vær så snill og ikke si noe! Står i reglene at bastante og feilaktige påstander vil bli "advart"...

Skrevet

Dette er feil. Minneteknologien på skjermkortet har ikke noe å si iforhold til hovedkortet. Det som er avgjørende er hva slags kontakt det er mellom skjermkort-hovedkort, (AGP, PCI, PCI-E osv.) og det gjør hovedkortet til alle nevnte skjermkort i denne tråden. Radeon HD4870 bruker GDDR5 teknologi. DDR5 finns vel ikke så vidt jeg vet? :)

Kort sagt: Minneteknologi for hovedkort og skjermkort har ingen betydning for hverandre.

igjen, velg radeon 4870

Men hvorfor skal han ha et crossfire kort uansett? Slik jeg ser det har han ikke behov for det. Kjøp et 4850 kort med 512 Mb. Det burde holde til hans bruk.

Skrevet (endret)

Crossfire eller ikke, 4870 er ett bedre kort enn 4850. Og 4870 har 512 minne!

Du kan kjøre CF på både 4870 og 4850 kortet...

Sorry mac, men nå roter du. Eneste grunn for å kjøpe 4850 kortet over 4870 kortet må være pris. Men 70 kortet er sånn jeg har lest ett svært bra kort i forhold til prisen!

Endret av general musa
Skrevet
Crossfire eller ikke, 4870 er ett bedre kort enn 4850. Og 4870 har 512 minne!

Du kan kjøre CF på både 4870 og 4850 kortet...

Sorry mac, men nå roter du. Eneste grunn for å kjøpe 4850 kortet over 4870 kortet må være pris. Men 70 kortet er sånn jeg har lest ett svært bra kort i forhold til prisen!

Ok, beklager rotet litt.

Ja selfølgelig har 4870 512 mb, det vet selv JEG!!! Men hvis han kan kjøre crossfire på 4850 er det vel ikke noe spørsmål?

Skrevet

Unnskyld meg men jeg får vondt i hodet av å lese alle de feile påstandene dine "ps3nerd45". 4870 er et BEDRE skjermkort en 4850 UANSETT om man utnytter seg av å kjøre TO skjermkort som kalles CROSSFIRE. Crossfire er en teknologi der man kan sette inn TO skjermkort av samme type, og kjøre de I LAG, sånn at de jobber sammen. Og bare for å være sikker på at du forstår det, ram på skjermkort har minimalt å si angående ytelse. På svære oppløsninger merker man forskjell, men likevel det er ikke på liv og død viktig å ha HELE 512 mb ram på skjermkortet. Og ram på skjermkort har IALLEFALL ingenting å si på hva hovedkortet støtter. Just stragthin out the answers :)

Skrevet (endret)

Vil anbefale dere å ikke høre på ps3nerd45, han tror han vet mer enn han gjør.

Gå for 4870, og hovedkortet duger til crossfire. Til tross for at det bare kjører 8x så har det pci-e2.0 som har en høyere teoretisk hastighet. Det vil derfor ikke bli noen flaskehals i pci-e slottene

* Ramma hadde høy CAS til å være PC6400.

* Samsung F1 1tb er å foretrekke fremfor WD

Endret av PepsiCo
Skrevet (endret)
Det er BYGGING du holder på med?
Nei, han driver med sying ser du vel :roll:

For det første er det ingen av de skjermkortene du har valgt ut som passer til hovedkortet ditt.
Ehm jo. PCI-express skjermkort har dessverre en vane å passe i PCI-express spor

For det andre er DVD-brenneren av typen IDE og jeg er ikke sikker på om den vil virke sammen med harddisken din.
Jo, det virker

Det skjermkortet der suger for å si det mildt

Forskjellen på DVD-brennerene våre er at den du hadde valgt er at den "gamle" kobles til med IDE kontakt. Da må man huske på å sette harddisken i "master" og dvd-brenneren i "slave". Med den jeg har valgt ut trenger du IKKE å tenke på det. Da bare kobler det du det rett til hovedkortet.
For ikke å snakke om at sata har en mye høyere båndbredde, samt at kablene ikke er forstyrrende for luftgjennomstrømmingen i kabinettet

Ville muligens ha gått ned noen watt på strømforsyningen eller innvistere i et par vifter ettersom det kan bli varmt der inne som igjen fører til senket ytelse.
650W er passelig med strøm til det oppsettet. At det blir varmt senker ikke ytelsen

Verste bullshittet jeg har lest idag, GDDR4-kort har faktisk eksistert i noen år, RAM og grafikkminne er skilt og har ingenting med hverandre å gjøre

4870 er gunstig om man vil spille. Og hvorfor drar du inn minnet til skjermkortet uten å nevne spesifikk? Det finnes mange skjermkort med 256mb som gruser mange på 512mb, kanskje også noen på 1024mb

Men hvorfor skal han ha et crossfire kort uansett? Slik jeg ser det har han ikke behov for det. Kjøp et 4850 kort med 512 Mb. Det burde holde til hans bruk.
Hva vet du om hans bruk? Endret av PepsiCo
Skrevet
Ville muligens ha gått ned noen watt på strømforsyningen eller innvistere i et par vifter ettersom det kan bli varmt der inne som igjen fører til senket ytelse.
650W er passelig med strøm til det oppsettet. At det blir varmt senker ikke ytelsen

Senker ikke varme ytelsen? Eller roter jeg og nå :ermm:

Skrevet (endret)
Senker ikke varme ytelsen? Eller roter jeg og nå :ermm:

Ikke i utgangspunktet, men når det passerer en viss grense (ca 85-100'C) er det som oftest en sperre som nedklokker frekvensen til cpu/gpu for å ikke skade utstyret. Blir det varmere etter det slår maskinen seg av

Endret av PepsiCo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...