trondki Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 (endret) hei.Har kjøpt meg ny pc snart brukt den i 1uke.Jeg har vært på lan i 2 dager men nå når jeg kommer jeg er min fps blitt hel fuket.fps drop i smoke osv.før jeg dro fra lanet var det ikke sånn...Noen som vet noe.Har foresten prøvd og reinstalere pcn og men det funka heller ikke Og oppdater drivere osv...Spillet jeg snakker om er call of duty 4 Endret 7. august 2008 av trondki
MatsAndreassen Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 har det noe å si? du ser ikke 200 eller 90 fps og det blir ingen forskjell.. pcer blir tregere...
Litek89 Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 Hva skal du med 200 fps da? Rundt 60 holder jo i massevis
MatsAndreassen Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 60 holder i plenty.. ser ikke mer alikavel
trondki Skrevet 7. august 2008 Forfatter Skrevet 7. august 2008 Alltså jeg lå før rund 200fps og når jeg var i smnoke 150..Men nå ligger jeg rund 90 pfs ig 40 i smoke og det lagger!
Bjonski Skrevet 7. august 2008 Skrevet 7. august 2008 60 holder i plenty.. ser ikke mer alikavel Det der er tull.. Du ser lett forskjell på 60 og 90 FPS i et skytespill.. At øye bare oppfatter 24 FPS er også tull, for måten bildene i film og spill framstilles er forskjellig.
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 sjekk maskinen for virus og dritt.
Solsviken Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 Som lord nuker skriver, sjekk maksinen for virus og drit. Gjerne ta en titt i følgende tråder for veiledning om du trenger dette; Veiledning og informasjon Sikkerhets Guiden Windows XP ytelses tråd - Info om forbedring av ytelsen Gå til sikkerhet så finner du gratis programvarer for antivirus
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 Her var det noen som trodde det var var fritt for å leke, usaklig OT er fjernet.
solaN - Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 Såklart det har noe å si at han har ggått fra 200 til 90, haha. Virus og slikt kan være problemet, ja. OS bruker du?
Liteg0 Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 60 holder i plenty.. ser ikke mer alikavel Det der er tull.. Du ser lett forskjell på 60 og 90 FPS i et skytespill.. At øye bare oppfatter 24 FPS er også tull, for måten bildene i film og spill framstilles er forskjellig. Du ser ikke forskjeld på 90 å 60fps. Men noe med at Rammen eller CPUen ikke klarer å holde følge med skjermkortet kan føre til lagg selv om d står at du har 60fps har du mindre. Å med at skjermen "kuttes" kan få d til å føles som lagg selv om du har høy fps, dette fikses med å skru på vsync. men å ramle fra 200fps til 90fps skal ikke skje å er ikke akseptabelt selv om du ikke merker d. For d kommer jo andre spill senere som du lett mereker d tapet på 50% av all ytelsen din. Kan vel være virus ellernoe, formaterte du PCen da du reinstalerte windows?
trondki Skrevet 8. august 2008 Forfatter Skrevet 8. august 2008 60 holder i plenty.. ser ikke mer alikavel Det der er tull.. Du ser lett forskjell på 60 og 90 FPS i et skytespill.. At øye bare oppfatter 24 FPS er også tull, for måten bildene i film og spill framstilles er forskjellig. Du ser ikke forskjeld på 90 å 60fps. Men noe med at Rammen eller CPUen ikke klarer å holde følge med skjermkortet kan føre til lagg selv om d står at du har 60fps har du mindre. Å med at skjermen "kuttes" kan få d til å føles som lagg selv om du har høy fps, dette fikses med å skru på vsync. men å ramle fra 200fps til 90fps skal ikke skje å er ikke akseptabelt selv om du ikke merker d. For d kommer jo andre spill senere som du lett mereker d tapet på 50% av all ytelsen din. Kan vel være virus ellernoe, formaterte du PCen da du reinstalerte windows? Formaterte Har ikke låvelig windows da...
Bjonski Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 Du ser ikke forskjeld på 90 å 60fps. Men noe med at Rammen eller CPUen ikke klarer å holde følge med skjermkortet kan føre til lagg selv om d står at du har 60fps har du mindre. Å med at skjermen "kuttes" kan få d til å føles som lagg selv om du har høy fps, dette fikses med å skru på vsync. Du merker lett forskjell på 60 og 90 FPS i skytespill, sånn er det bare.
trondki Skrevet 8. august 2008 Forfatter Skrevet 8. august 2008 Du ser ikke forskjeld på 90 å 60fps. Men noe med at Rammen eller CPUen ikke klarer å holde følge med skjermkortet kan føre til lagg selv om d står at du har 60fps har du mindre. Å med at skjermen "kuttes" kan få d til å føles som lagg selv om du har høy fps, dette fikses med å skru på vsync. Du merker lett forskjell på 60 og 90 FPS i skytespill, sånn er det bare. Men det jeg er interisert i hvotrfor har den sunket så mye? Og det er umulig?
alleibruk Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 (endret) mest sannsylige årsaker; -oppdatert drivere? -vifte problem? går vifta på gpu? -alle strøm kablene på gpu? ingen som har ramla av under transport? -skrudd av sli? (vist du har det) -skrudd opp detaljer i spillet? aa osv? -skrudd på dx10? (husker ikke om cod4 bruker det) -noen som har brukt /cp_maxfps eller noen annen command i spillet? -sjekket att oppløsningen er den samme? men aner jo ikke hvilken hardware du har (selv ligger jeg på konstant 91 fps med ett gammelt 8800gts og en e6600 litt klokket, men bruker 1280*1024 4gb vista sp1) Endret 8. august 2008 av alleibruk
Snorre Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 GPU = graphics processing unit (Altså grafikk-/skjermkortet ditt). SLI er Nvidias teknologi for bruk av to eller flere grafikkkort i samme maskin (på samme hovedkort). Hvorfor ytelsen har gått ned så dramatisk er jo rart. Men jeg ville i første omgang prøve å formatere og innstallere ny versjon av bios (Driveren til hovedkortet kan man si), samt nye drivere til alle de andre komponentene i maskinen. Etter dette kan du innstallere, oppdatere og teste ytelsen i CoD4. Om det ikke hjelper ville jeg kanskje prøve en lovlig versjon av Windows. Skader ikke å prøve. Om formatering og driveroppdateringer ikke virker er det sannsynligvis noe med maskinvaren din. Som tidligere påpekt kan det være en feil med viften(e) i maskinen din. Strømkontakten på skjermkortet kan være litt løs etc.
trondki Skrevet 11. august 2008 Forfatter Skrevet 11. august 2008 GPU = graphics processing unit (Altså grafikk-/skjermkortet ditt).SLI er Nvidias teknologi for bruk av to eller flere grafikkkort i samme maskin (på samme hovedkort). Hvorfor ytelsen har gått ned så dramatisk er jo rart. Men jeg ville i første omgang prøve å formatere og innstallere ny versjon av bios (Driveren til hovedkortet kan man si), samt nye drivere til alle de andre komponentene i maskinen. Etter dette kan du innstallere, oppdatere og teste ytelsen i CoD4. Om det ikke hjelper ville jeg kanskje prøve en lovlig versjon av Windows. Skader ikke å prøve. Om formatering og driveroppdateringer ikke virker er det sannsynligvis noe med maskinvaren din. Som tidligere påpekt kan det være en feil med viften(e) i maskinen din. Strømkontakten på skjermkortet kan være litt løs etc. Ingen til som er gærnt med det:S
Speedy610 Skrevet 11. august 2008 Skrevet 11. august 2008 det holder jo med 90 fps da...øyne dine klare alldrig og oppfatte 200 eller 90 fps uannsett men som sakt enten det er noe løse deler på pc din eller du har fått virus or spyware
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå