Gå til innhold

Skal kjøpe en 47" LCD-tv til 10-20 000,- er det noen som har noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Er ute etter en LCD tv. Størrelsen en 47" + - . Prisklassen er 10-20 000,- LCD tven skal brukes til BlueRay filmer og ganske mye gaming. Jeg kommer til å sitte så lant ifra tv til det blir "normalt" for meg. Har sett en del på denne:

http://www.toshibatec-tnd.com/page.html?ci...&1218042034

Noen som har noe å si om denne. Den er opplyst til 8 ms som da er gankse raskt til å være LCD tv. Kom gjerne med andre forslag. Takker og bukker for alle svar.

Endret av GuBBamn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ute etter en LCD tv. Størrelsen en 47" + - . Prisklassen er 10-20 000,- LCD tven skal brukes til BlueRay filmer og ganske mye gaming. Jeg kommer til å sitte så lant ifra tv til det blir "normalt" for meg. Har sett en del på denne:

http://www.toshibatec-tnd.com/page.html?ci...&1218042034

Noen som har noe å si om denne. Den er opplyst til 8 ms som da er gankse raskt til å være LCD tv. Kom gjerne med andre forslag. Takker og bukker for alle svar.

 

Hvis du kan strekke deg helt opp til 20 000 så er mulighetene mange og jeg er ikke sikker på at Toshiba er det beste valget. Tv-ene deres er langt fra dårlige, men de hevder seg ikke helt i topp sjiktet. Sony's nye W4000 er verd å sjekke ut og 9 serien til Philips leverer også meget bra bilder.

 

Sony leverer formidabelt sortnivå og meget bra hd bilder...

 

Philips har ikke kommet like langt med sortnivået, men billedbehandlingen er meget bra... Responstiden på disse tv-ene er helt nede i 2ms. Dette må man selvsagt ta med en liten klype salt da det ikke finnes en standard måleform for responstid. Alle produsentene har sine egne metoder. Det samme gjelder den dynamiske kontrasten som de elsker å smøre utover markeds kampanjene sine.

 

De nye tv-ene til Samsung er også verd å sjekke ut...

 

Til slutt vil jeg egentlig anbefale deg å vente litt siden det om ikke lenge dukker opp en rekke nye tv-er fra de største produsentene. En del av disse tv-ene vil ha LED lys og dette vil øke kontrasten og senke sortnivået drastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...