ApolloC Skrevet 7. august 2008 Forfatter Skrevet 7. august 2008 Ser at Asus P5E også anbefales på forumet som hovedkort. Sparer noen få hundrelapper på dette sammenlignet med MSI X48, er det verdt det? Hadde foretrukket Duo fremfor Quad, siden klokkehastighet har mer å si for spillytelse enn antallet kjerner. Til den tid at Quad får et fortrinn i spill fremfor Duo, så er nok de komponenten vi snakker om her utdaterte uansett. Duo er billigere også. E8400 vil nok være beste valget siden det kun er 0,16GHz som skiller opp til E8500. - Sitat Hugo_Hardnuts i denne tråden. Er Hugo inne på noe her? Sparer også noen kroner på E8400 fremfor quad @ 2,5 ghz.
Effectiv Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 Hvorfor sier så mange at man BØR kjøpe quad prosessor? Man får ikke mye ut av dette vis den skal brukes til film/spilling , men bare vis du driver med multitasking (maange ting på en gang) som feks photoredigering av svære bilder eller decompressing av feks winrar arkiver. Sats heller på E8400 du rundt 900 kr for den nå! istedet for quad til 1875 kr Mye å spare, lite å tape.
Klykken- Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 (endret) Kan for den saks skyld kjøpe en singelkjerne-prosessor. Får sjeldent utnyttet to kjerner fullt ut enda. En Windows-installasjon bruker per idag sjeldent over 1,5-2GB minne ved vanlig bruk, så man trenger ikke mer minne enn det heller. Men du fatter vel poenget? Endret 8. august 2008 av Kongklykken
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Skrevet 8. august 2008 Sikkert fordi ikke alle har pc-en på 24/7 og da er det greit og få scannet etter virus de få gangene pc-en er på og sånt, så slipper de at pc-en sliter hastigheten. Med en quad så skal det jo en del til får du opplever at pc-en sliter. Personlig har jeg en quad fordi jeg spiller ser film, leser nettsider osv samtidig som jeg spiller, har 2 skjermer og da er det greit og ikke oppleve problemer mens jeg spiller. Men det er meg, pluss at jeg likte ordet quad bedre enn duo hehe, syns det var en artig klang i ordet.
ApolloC Skrevet 10. august 2008 Forfatter Skrevet 10. august 2008 Da er jeg mer eller mindre i mål med oppsettet. Tenkte å skippe utgiftene til CPU-kjøler da jeg i utgangspunktet ikke kommer til å klokke. Her er handlevognen min. Er alle deler kompatible og ser ok ut? Skulle gjerne hatt det en tusenlapp billigere totalt sett, men er redd det vil gå ut over kvaliteten på det samlede produktet.
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 (endret) Hva skal du spille? for crossfire med 2 4870 gir kanskje 10-20% økning i noen spill og kan faktisk være dårligere også vis spillene ikke er optimalisert for crossfire. Så vis du vil spare penger så kjøp kun 1 4870 kort og heller kjøp et ekstra kort senere vis du føler at du trenger det for 1 enkelt 4870 kort gir meg enn nok kraft. Så sparer du 1595 kr vis du bare kjøper 1 4870 kort som er nok for de aller fleste. Edit: alle komponenter er kompitable og ser ok ut det. Endret 10. august 2008 av Slettet-wtZtqAvs
ApolloC Skrevet 10. august 2008 Forfatter Skrevet 10. august 2008 Ok, trodde at ytelsesøkningen ville være betraktelig større med crossfire! Da går jeg for ett. Spill jeg kommer til å dette borti er BF2, Starcraft II og Diablo III. Trolig Mass Effect og kanskje Crysis også. De førstnevnte krever nok ikke det ypperste av det ypperste på grafikkfronten, men det begynner å bli en stund siden jeg kunne spille spill uten alle settings på medium eller low.
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Nei ytelses økningen er faktisk ganske forskjellig i forhold til hva jeg trodde også i starten, men så ringte jeg 3 forskjellige nettbutikker og alle sa det samme at jeg ville få 10-20% kanskje avhengig av spillet eller dårligere enn med 1 enkelt kort, ville få mer bråk for det var 2 skjermkort, og høyere tempratur siden det var 2 skjermkort i pc-en som avga varme istedet for 1. På grunn av dette så trakk jeg tilbake min ordre på kort nr 2 for det er ikke verdt så mange tusen kr for å få så lite, og de var helt enige med meg de jeg snakket med. Det du kanskje kan få med flere skjermkort er høyere score i 3D mark og lignendes programmer men for folk som vil spille spill og ikke bryr seg om sånne ting så er det ingen vits med crossfire eller SLI. Mvh donnieakalefty
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå