Gå til innhold

Problem med XFX 9800GTX 675M


erlnico

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for en stund siden dette skjermkortet som endel av en oppgradering.

Det jeg har problem med er at den automatiske viftekontrollen til skjermkortet virker til å være helt borte i natten. Viss jeg lar automatisk kontroll styre den så blir kortet fort alt for varmt og diverse spill fryser.

 

Det som virker er å overkjøre den automatiske viftekontrollen med Rivatuner og da virker spillene helt fint.

 

Jeg har oppdatert biosen, driveren til hovedkortet og skjermkortet.

Har koplet de to 6pin strømkontaktene til skjermkortet som bruker seperate kretser. Er det da noe jeg har glømt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nope det er bare det at noen skjermkort som det du har krever utrolig mye kjøling for og ikke bli for varmt. Det som kan være problemet er at kabinettet ditt rett og slett er for varmt for kortet og at det da får problemer.

 

Vis du stiller inn rivatuner til og kontrollere vifte hastigheten avhengig av tempraturen så vil du nok oppleve fort at det går mye bedre.

 

Vis ikke dette hjelper så ville jeg ringt ditt du kjøpte kortet forklare problemet og be om at de tar det i retur for og teste det.

 

Men først sjekk at ikke hele pc-en din er glovarm for det kan fort skje om du ikke har nok kjøling i den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Takk for svaret. Blir nok invisert i et nytt kabinett om en stund ja.

Dette har jeg og det er utrolig deilig og bygge i og veldig stilig og se på også da.

Det er utrolig kjølig så overoppheting er ivertfall ikke et problem, er plass til 2 dvd brennere og 3 harddisker.

kabinett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...