Gå til innhold

Nytt standardobjektiv til Pentax K200D


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenker på å investere i et nytt objektiv til mitt Pentax K200D.

Er i utgangspunktet veldig interessert i DA* 16-50mm fra Pentax da dette er med værtetning, som er en av grunnene til at jeg kjøpte akkurat Pentax.

MEN, det er jo ikke gratis, så det jeg lurer litt på er om jeg skal slå til på dette:

http://www.amazon.com/gp/product/B0002P19P...;pf_rd_i=507846

 

Så til mitt spørsmål for dagen: Har lest endel om kvalitetsproblemer på noen Sigma objektiver, hva er deres erfaringer med handel av slike objektiver fra statene?

Og, bør jeg stusse over prisen, mener at samme objektivet koster $450 hos BHphoto?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kit-objektivet fra før og er i og for seg fornøyd med det, men kunne tenkt meg et objektiv som er noe mer lyssterkt (F/2.8 mot f/3,5-5,6)

 

Planen har hele tiden vært å vente med innkjøpet til husholdningskassen var klar for DA* 16-50mm, men kom som sagt over Sigma objektivet på amazon og ble litt fristet til å prøve det så lenge. (Da prisen ikke virket avskrekkende) Men er noget skeptisk ift kvalitet og reklamasjonsmuligheter....

 

Til de av dere med erfaring (visdom) om DA* objektiver: Er kvaliteten på disse så god at man trygt kan kjøpe de i statene uten å tenke på faren for reklamasjoner el.?

Lenke til kommentar

I og med at du kjøpte K200D med tanke på værtetting, så synes jeg det blir feil å kjøpe de andre objektivene. Da er det bedre å spare til du har råd til 16-50mm DA*.

 

Hvis du lider av "jeg må kjøpe noe nå" syndromet, så kan det være lurere å kjøpe noe annet som du kan ha bruk for, og som ikke dekkes av kit-en eller 16-50mm.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...