Gå til innhold

Skal ha ny telefon til maks 5000


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min k750i var ikke så veldig glad for å komme i nærkontakt med vann, så nå er det på tide å finne en ny tronearving.

 

Jeg har sett litt på HTC Touch Diamond og Nokia N95 8gb.

 

Hvilken bør jeg velge? Er også åpen for andre forslag. Telefonene blir sannynligvis kjøpt i morgen.

 

Hvor lenge varer batteriene på disse? Er vant til å lade k750i'en 1 gang pr uke. Regner med at jeg må lade den nye telefonen litt oftere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er egnetlig meget usikker. Grunnen til at jeg ser på disse to modellene er pga det er de som er mest populære i den aktuelle prisklassen :)

 

Joysticken på k750i'en var preget det ble fort slitasje, så jeg vil ha en løsning som fungerer bedre. Hvordan fungerer det med touchscreen? Vil også det systetmet bli "slitt" ganske fort?

 

Jeg har ikke mye peiling på hvilket OS jeg vil ha heller desverre. Men har hørt at HTC'en er ganske treg. Gjelder det enda, eller er det kommet en oppdatering som fikser det?

Lenke til kommentar

Touchscreens kan bli slitt ja. Kommer helt an på brukeren. Men jeg tror det følger med skjermbeskytter i pakken til Diamond. Er ikke helt sikker.

 

Men jeg har en godt brukt HTC Touch liggende, og på den er det ingen riper eller noe.

 

Treg og treg. Kommer an på hva man er vant til. Men Windows Mobile er tregere enn "dumme" telefoner. (Altså ikke-smartphones) Men det er ikke slik at man venter på at ting skal skje. Det finnes også mange tweaks som gjør at man kan forbedre hastigheten.

 

N95 8GB kjører Symbian. Symbian er vel litt raskere enn WM.

 

Og når det kommer til 3-partsprogrammer, så er det nok WM som stikker av med seieren. Her finnes det da tusenvis av programmer som kan installeres. Samme gjelder Symbian, men jeg synes at det finnes flere muligheter med WM.

 

Nå vet jeg ikke hvilken type bruker du er. Om du er en "lettvekter", eller avansert bruker. Men, personlig ville jeg ha gått for Diamond.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...