Gå til innhold

Noen norske nettbutikker som selger arcade-kontrollere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da har jeg ødelagt min tredje Competition Pro USB joystick. De tåler ikke en dritt, latterlig dårlig bygd i forhold til de originale Amiga-kontrollerne.

Uansett, vurderer nå å kjøpe en X-Arcade kontroller e.l. og har lett litt rundt, men finner ingen norske/svenske nettbutikker som leverer de, noe jeg synes er rart.

Så, er det noen som vet om en nettbutikk (som leverer relativt raskt) som har arcade-kontrollere til PC (USB)? :) Er til Mame, C64 og Amiga-emulator bruk.

Endret av dekar24k
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Styr unna X-arcade, det er bare crap. Selv kjøpte jeg en Hori arcade stick fra Play-Asia som jeg er veldig fornøyd med. De har noen sticker på Modnet.no, men ser ut som de har lite inne for tiden.

Jeg hadde X-Arcade før faktisk, syntes ikke de var crap i det hele tatt. Virket veldig solid og hadde en god "ekte" arcade-feel over seg. Lyst til å utdype hvorfor X-Arcade er crap? Takk for tipset om modnet/Hori, skal sjekke det ut.

Edit: Jeg ser forresten at de Hori-stickene er til PS2/PS3. Fungerer disse på PC også, siden det er USB?

Endret av dekar24k
Skrevet (endret)

Play-Asia.com hadde sykt mange sticker, men veldig lite på lager, så for å slippe å vente for lenge kikket jeg innom Spelfyndet.se som også hadde stort utvalg.

Jeg står nå mellom 2 valg:

PC Arcade Stick Advance Fighter

eller

PC USB Fighting Arcade Stick

Er det noen som har erfaring med disse to? Skal brukes på PC til Mame/C64/Amiga spilling som nevnt over. Takker for alle innlegg!

Endret av dekar24k
Skrevet

Ang. X-arcade var det allerede et par småfeil som fulgte med stickene jeg kjøpte. Knapper som ikke fungerte ol. Synes selv at kvaliteten var laber og holdte ikke i lengden, men er sikkert en smaksak hvis du syntes den virket bra for deg.

Den Hori sticka jeg har er til Ps2 og jeg bruker derfor en ps2 adapter til pc,n. Har dessverre ikke erfaring om de stickene du nevner ovenfor.

Skrevet
Ang. X-arcade var det allerede et par småfeil som fulgte med stickene jeg kjøpte. Knapper som ikke fungerte ol. Synes selv at kvaliteten var laber og holdte ikke i lengden, men er sikkert en smaksak hvis du syntes den virket bra for deg.

Den Hori sticka jeg har er til Ps2 og jeg bruker derfor en ps2 adapter til pc,n. Har dessverre ikke erfaring om de stickene du nevner ovenfor.

Ok, takker igjen. Jeg lurer på om jeg skal gå for en Hori selv. Leste mye bra om en Hori Pro Arcade 3 (tror jeg den het), men den var visst til PS3. Lager ikke Hori sticker som er beregnet på PC?

Skrevet
Tja, hvis de bruker usb til ps3 stickene kan del vel muligens gå. Men står på de fleste beskrivelsene at den støtter ps3, ps2 og ps1 :O

Skal Google litt til og se om jeg kan få bekreftet om den fungerer eller ikke. Kjipt å betale nesten 2k for en arcade-stikke for så å finne ut at den ikke fungerer. Takker igjen for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...