Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netgear WG111T USB 2.0 adapter kobler ut PC


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en slik trådløs Netgear WG111T USB 2.0 adapter. For å koble en pc til internett via en D-link DI-524UP router. Jeg følger oppskriften for installasjon, og allt virker greit. Men etter en kort stund, så kobler PCen seg ut, og er helt død. Prøver så å restarte PCen, men den starter ikke opp. Må så koble fra strømkabler, og vente en stund, så kan jeg få den i gang igjen. Hvis jeg da kobler til Netgear WG111T USB 2.0 adapteren, så stopper PCen opp igjen. Ingen av komponentene i PCen har blitt varme. Og strømforsyningen er en Corsair 550 Watter. Jeg har også lastet ned siste driver for adapteren, men uten hjelp. Er det noen som har en anelse hva dette kan komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at du har en fungerende USB 2.0 port og kabel tilkoblet?

Det blir problemer med dette adapteret om du kobler den opp mot USB1.x.

 

Ja alle mine USB 2.0 porter funker. USB 1.x. har jeg ikke. Kabelen er det heller ikke noe feil med. Det er en helt nyinnstallert PC, så noe virus på den, er det heller ikke. Adapteren blir ganske så varm, så den trekker nok litt power. Kansje jeg bare skal kjøpe et internt nettverks kort.

Lenke til kommentar
Normalt skal et slikt USB-adapter fungere fint. Du kan jo teste det på en annen PC for å se om det er noe feil med USB, driverinnstillingene hos deg eller selve adapteret.

Har lest om noen som trodde de hadde feil på adapteret og fikk nytt med samme resultat.

 

Ja jeg får prøve på det. Men hva man kan stille inn av drivere for USB, er jeg grønn på. Jeg har byttet adapteret en gang, fordi jeg trodde det var feil med det. Men det samme gjentok seg. Så jeg regnet med at det måtte være noe annet. Ellers må det jo være et elendig produkt. Det virket jo bra, den lille stunden det var oppe å gikk. Enkelt og greit liksom

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å slette alle USB-driverne på enhetsbehandling og la de legge seg inn på nytt ved oppstart.

 

Nei, det gikk heller ikke. Men nå har jeg kjøpt meg en ny D-link DWA-140(N) USB 2.0 mini adapter. Og den fungerer helt topp.

Så nå skal jeg bytte Netgear adapteren i noe annet. Den kan umulig være bra.

Elllers takk for alle svar og tips. Supert!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...