Gå til innhold

Hva har du i ditt Antec Fusion-kabinett?


Anbefalte innlegg

Jeg er en fornøyd eier av et Antec Fusion 430-kabinett, men lurer veldig på hva slags hardware andre har puttet inn i dette kabinettet.

 

Selv har jeg følgende:

GIGABYTE Gigabyte GA-G33M-S2H, G33, Socket-775, m-ATX

INTEL Core 2 Duo E6750 2.67GHz

GEIL Black Dragon 2GB (2 x 1GB) DDR2 PC2 6400

SAMSUNG SpinPoint T166 500GB

Asus GeForce 8600GT 256MB GDDR3 Silent (passivt kjølt)

Scythe Ninja Mini CPU-kjøler

 

Hva har du i ditt Antec Fusion-kabinett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Corsair VX-450

 

Hvorfor valgte du å bytte strømforsyning?

 

2xDigital Everywhere FloppyDTV-C/CI (+2xDilog Conax CAM m/CanalDigital-kort)

 

Tøft! Har vurdert noe slikt selv. Er disse interne? Hvilket operativsystem kjører du, og hvor fornøyd er du med løsningen?

Lenke til kommentar

Har selv NSK2480 (=Fusion - VFD, IR reciever og alu). Inni der står:

X2 4000+

Gigabyte 690G

Asus HD3450 (x1250 er ikke bra med MediaPortal)

Hauppauge 150

WD 500GB

DVD-R/RW

2x1 GB DDR2 (667)

+ ekstern MSI DVB-T

 

EDIT:

"Tøft! Har vurdert noe slikt selv. Er disse interne? Hvilket operativsystem kjører du, og hvor fornøyd er du med løsningen?"

Floppy = intern - Fire = ekstern

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Corsair VX-450

 

Hvorfor valgte du å bytte strømforsyning?

 

2xDigital Everywhere FloppyDTV-C/CI (+2xDilog Conax CAM m/CanalDigital-kort)

 

Tøft! Har vurdert noe slikt selv. Er disse interne? Hvilket operativsystem kjører du, og hvor fornøyd er du med løsningen?

Som spragleknas skriver er de interne, CAM og programkort "vender bakover" så det går an å ta ut og inn programkortet uten å åpne kabinettet.

 

Valgte å bestille Corsair PSU'en sammen med resten av utstyret fordi 8cm vifte (som i medfølgende PSU) generelt støyer mer enn jeg liker, men det viste seg imidlertid at den ikke er så støyende i normalt bruk. Men nå hadde jeg allerede kjøpt Corsairen, så bruker den. Måtte imidlertid kjøpe ikke-medfølgende overgang fra Antec (ca 150kr med frakt) for å få VFD/IR til å fungere. De medfølgende tri-cool viftene støyer forsåvidt mer enn den medfølgende PSU, er bare latskap at jeg ikke har bestilt opp Noctua S12-800 (var utsolgt når jeg bestilte resten).

Lenke til kommentar
Hei!

 

Holder på å sette opp et lignende oppsett som dere på HTPC fronten... Er dere fornøyd med Antec V2 Fusion kabinettet?

 

Er VFD og IRén Imon, fungerer den greit?

 

Jeg er godt fornøyd med kabinettet - fin luftflyt og tar seg veldig godt ut i stuen. (jeg vet ikke om noe penere kabinett i markedet) Både medfølgende strømforsyning og vifter er svært stille etter min mening, og jeg regner meg selv som ekstrem støyallergiker.

 

Med passivt kjølt skjermkort og CPU holder ting seg fortsatt OK kjølig med medium fart på viftene, rent bortsett fra skjermkortet som idler på ~70 og går glatt over 100 under load. Dette ble imidlertid ikke bedre av å kjøre viftene raskere, og så lenge de andre komponentene ikke blir merkbart varmere så tar jeg sjansen på at skjermkortet evt. skal ryke. Så langt har det gått bra. :)

 

IRen har jeg aldri prøvd. VFD-displayet hadde helt håpløs medfølgende programvare/drivere (kun svært begrenset Winamp og Windows Media Player-støtte) da jeg kjøpte det, og i et forsøk på å lage noe selv tror jeg at jeg klarte å svi av hele displayet. :whistle: Mulig at dette har blitt bedre i nyere tid, eller at det finnes tredjepartsprogramvare som gjør jobben bedre.

Lenke til kommentar
2xDigital Everywhere FloppyDTV-C/CI (+2xDilog Conax CAM m/CanalDigital-kort)

Tøft! Har vurdert noe slikt selv. Er disse interne? Hvilket operativsystem kjører du, og hvor fornøyd er du med løsningen?

Som spragleknas skriver er de interne, CAM og programkort "vender bakover" så det går an å ta ut og inn programkortet uten å åpne kabinettet.

 

Stilig. Hva slags software bruker du? Og hvordan funker det å få to stk. kort fra Canal Digital, må du da bestille to vanlige dekodere og ta kortene fra disse? Hva slags positive/negative erfaringer har du med disse kortene?

 

(ja, mye spørsmål, men jeg ble VELDIG nysgjerrig ;) )

Lenke til kommentar

Angående VFD/IR så kan du laste ned nyeste SW fra soundgraph sine hjemmesider. Relativt enkelt å laste inn eller spesialsy koder til IR for forskjellige programmer. Av VFD funksjoner så har jeg den på "auto" med kun enablet spektrumsgraf, dvs da viser den dette når det er lyd som går ut, og viser dato+klokkeslett når det ikke er noe lyd.

 

Må bestille 2x dekodere fra CD og ta kortene fra disse ja. Har ikke fått kort nr 2 enda, men MCE detekterer to dekodere automatisk så dette skal ikke være noe problem (var hvertfall ikke det med de 2 dekoderne jeg hadde innebygget på PVR-150MCE på den forrige HTPC'en min).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...