Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fryser seg etter POST


Anbefalte innlegg

Hentet delene mine igår og monterte PC'en sammen, den fryser seg konstant ved POST, kommer in i Bios et par ganger men den fryser seg etter 3-7 sec.

 

Har prøvd å

- Koble ifra Strømmen

- Ta ut støpslet Fra PSU

- Ta ut Batteriet

- Ta ut Chippen OBS: Vær forsiktig

- Sett inn igjen batteriet og strømmen (uten BIOS-Chip)

- Slå på Pc'n i noen sekunder.

- Slå av alt sammen

- Trekk ut støpselet

- ta ut batteriet

- Sett inn igjen BIOS-Chippen

- Sett in batteriet igjen

- Start opp igjen Pc'n

 

Som jeg fant på denne linken Henger fast i POST

 

Situasjonen er ikke helt lik da han kom seg ikke in i Bios, jeg gjør det, men som sagt det fryser seg etter 3-5 sec.

 

Har prøvd å bruke den sekundære biosen, men får samme problem der. Prøvde å cleare RTC RAM jumperen.

 

- Koble ifra Strømmen

- Ta ut støpslet Fra PSU

- Flytte jumper cap'en fra pin 1-2(standard) til pin 2-3.

- Vente 5-10 sec

- Flytt jumper cap'en tilbake til pin 1-2

- Sette in støpslet og skru på PC'en

 

Jeg ser ingen annen råd enn å ta med hovedkortet tilbake på retur. :( Med mindre noen har et forslag jeg kan prøve.

 

HW'en min er:

 

HK: Asus P5Q Deluxe

CPU: E8500

PSU: Corsair HX 1000W

RAM: 4 x PC6400 OCZ Gold XTC 2048 MB (jeg har kun brukt 1x av 2GB brikkene under oppstart)

HDD: Seagate Barracuda 7200.11, 500GB

GPU: ATI 4870

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du dobbelsjekket montering av CPU/kjøler, at HK ikke er i kontakt med bakplate og lignende ?

 

Så vidt jeg husker sitter CPU kjøleren min som den skal (Zalman CNSP 9700). Ganske sikker på at hovedkortet ikke er i kontakt med bakplaten da det er fester som holder HK ca en 1/2 cm vekk fra bakplaten (Antec 1200). Men er du sikker på at det er relevant for POST - power on self test? :hmm:

 

Skal dobbelt sjekke det når jeg kommer hjem fra jobb.

Endret av *M*
Lenke til kommentar

Nei, jeg er ikke sikker, men har sett så utrolig mange forskjellige ting som har virket urelatert til en slik kortslutning

 

Hvis du har dobbeltsjekket alt, at NB/SB/CPU-kjølere sitter korrekt og at du ikke har f.eks. sølt goop ned i slotten for CPU eller andre steder tror jeg ikke det er så mye annet å gjøre enn å returnere HK med mindre andre på forumet har noen kloke ideèr :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...