Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fryser seg etter POST

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet delene mine igår og monterte PC'en sammen, den fryser seg konstant ved POST, kommer in i Bios et par ganger men den fryser seg etter 3-7 sec.

Har prøvd å

- Koble ifra Strømmen

- Ta ut støpslet Fra PSU

- Ta ut Batteriet

- Ta ut Chippen OBS: Vær forsiktig

- Sett inn igjen batteriet og strømmen (uten BIOS-Chip)

- Slå på Pc'n i noen sekunder.

- Slå av alt sammen

- Trekk ut støpselet

- ta ut batteriet

- Sett inn igjen BIOS-Chippen

- Sett in batteriet igjen

- Start opp igjen Pc'n

Som jeg fant på denne linken Henger fast i POST

Situasjonen er ikke helt lik da han kom seg ikke in i Bios, jeg gjør det, men som sagt det fryser seg etter 3-5 sec.

Har prøvd å bruke den sekundære biosen, men får samme problem der. Prøvde å cleare RTC RAM jumperen.

- Koble ifra Strømmen

- Ta ut støpslet Fra PSU

- Flytte jumper cap'en fra pin 1-2(standard) til pin 2-3.

- Vente 5-10 sec

- Flytt jumper cap'en tilbake til pin 1-2

- Sette in støpslet og skru på PC'en

Jeg ser ingen annen råd enn å ta med hovedkortet tilbake på retur. :( Med mindre noen har et forslag jeg kan prøve.

HW'en min er:

HK: Asus P5Q Deluxe

CPU: E8500

PSU: Corsair HX 1000W

RAM: 4 x PC6400 OCZ Gold XTC 2048 MB (jeg har kun brukt 1x av 2GB brikkene under oppstart)

HDD: Seagate Barracuda 7200.11, 500GB

GPU: ATI 4870

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du dobbelsjekket montering av CPU/kjøler, at HK ikke er i kontakt med bakplate og lignende ?

Endret av Vizla
Skrevet (endret)
Har du dobbelsjekket montering av CPU/kjøler, at HK ikke er i kontakt med bakplate og lignende ?

Så vidt jeg husker sitter CPU kjøleren min som den skal (Zalman CNSP 9700). Ganske sikker på at hovedkortet ikke er i kontakt med bakplaten da det er fester som holder HK ca en 1/2 cm vekk fra bakplaten (Antec 1200). Men er du sikker på at det er relevant for POST - power on self test? :hmm:

Skal dobbelt sjekke det når jeg kommer hjem fra jobb.

Endret av *M*
Skrevet

Nei, jeg er ikke sikker, men har sett så utrolig mange forskjellige ting som har virket urelatert til en slik kortslutning

Hvis du har dobbeltsjekket alt, at NB/SB/CPU-kjølere sitter korrekt og at du ikke har f.eks. sølt goop ned i slotten for CPU eller andre steder tror jeg ikke det er så mye annet å gjøre enn å returnere HK med mindre andre på forumet har noen kloke ideèr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...