Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bibelen og kvinners ribbein


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kvinner flere ribbein, siden Gud tok et ribbein fra Adam for å skape Eva?

 

Enkelt og greit er svaret nei.

 

Ser du det ut fra at Gud tok et ribbe fra Adam, og laget Eva ut fra det, så hadde i det minste Adam et mindre i sin levetid. Om dette ble ført videre tviler jeg på. Dette kunne uansett ført til at både sønnene og døttrene kunne blitt født med et mindre ribben, siden DNA fra Adam går til dem begge.

 

Så svaret må vel bli nei uansett. Det hender jo at det er feil i DNAet som fører til missdannelser, dette kan jo også gjelde for ribben. Om dette stammer fra Adam er heller tvilsomt.

 

:p

Lenke til kommentar
Har kvinner flere ribbein, siden Gud tok et ribbein fra Adam for å skape Eva?

 

Les dette under på eget ansvar, tar intet ansvar på følelser som blir utsatt når du leser dette.

Markerer med hvit skrift, så MARKER VISST DU VIL LESE.

 

Er du tjukk i hue? Jeg er anti-christ utrolig stolt også, og det er den værste bullshiten jeg har hørt, NEI såklart har ikke kvinner flere ribbein enn menn, de har like mange pga. noe kallt vitenskap, noe som beviste at alt dilldall du tror på er feil, LES ANATOMI, der skal det stå en del om det, og slutt og les den bullshit boka, du kan like så godt lese en Ringenes herre bok og komme her og spørre om det finnes magiske ringer etterpå.

 

Visst du ser her så ser du at damer og menn er bygget opp av samme skjellet :)

 

Gray112.png

 

 

Visst du skal tolke alt i bibelen som sant, Ada og Eva var de 2 første menneskene og de var hvite ifølge bibelen, hvor kommer alle mørkhudede inn?

Ville ikke alle mennesker vært inn-avl? miss-fostre som de fra tjernobyl.

 

Mvh. WildWolF - Kevin.

Endret av WildWolF
Lenke til kommentar

Ro deg ned, Kevin.

Tar du et par tabletter og leser innlegget mitt en gang til, skjønner du kanskje at jeg er ute etter statistikk.

Hvis man tar et representativt utvalg av begge kjønn og TELLER ribbeina deres, hva finner du da?

Jeg sier ikke at JEG vet svaret, og evt. grunnen til at det er sånn.

Det blir en Høna vs. egget-diskusjon.

Fra en "stolt ateist" sin synsvinkel, kunne like gjerne Bibelen vært skrevet av noen som undersøkte to skjeletter, og fant ut at mannen hadde færre ribbein. Ergo, var det Guds verk.

 

Om kvinnen hadde flere ribbein, ville det uansett ikke vært noen sensasjon. De har også livmor, bryster og lys stemme.

Lenke til kommentar
Ro deg ned, Kevin.

Tar du et par tabletter og leser innlegget mitt en gang til, skjønner du kanskje at jeg er ute etter statistikk.

Hvis man tar et representativt utvalg av begge kjønn og TELLER ribbeina deres, hva finner du da?

Jeg sier ikke at JEG vet svaret, og evt. grunnen til at det er sånn.

Det blir en Høna vs. egget-diskusjon.

Fra en "stolt ateist" sin synsvinkel, kunne like gjerne Bibelen vært skrevet av noen som undersøkte to skjeletter, og fant ut at mannen hadde færre ribbein. Ergo, var det Guds verk.

 

Om kvinnen hadde flere ribbein, ville det uansett ikke vært noen sensasjon. De har også livmor, bryster og lys stemme.

 

Om du er ute etter statistikk, og faktisk finner det om antall ribben menn og kvinner er født med, så tror jeg det vil havne på ca 50/50.

 

Det er mye kvinner har som menn ikke har, men mennesket er bygget etter samme struktur uansett kjønn. Så antall bein i kroppen skal være likt om en ikke er født med missdannelser.

Lenke til kommentar

Det er tilfelle at dersom du fjerner det nederste ribbenet på riktig måte, så vokser det ut igjen. Det er det eneste benet i kroppen som vokser ut igjen dersom du fjerner det.

 

Men selv om det ikke skulle vokse ut, vil ikke barna ha samme "skade", men det har du sikkert allerede skjønt. Det bli som om du skulle få deg en på trynet slik at nesa di ble skjev, men barna dine ble ikke født med skjeve neser av den grunn.

Lenke til kommentar
Visst du skal tolke alt i bibelen som sant, Ada og Eva var de 2 første menneskene og de var hvite ifølge bibelen, hvor kommer alle mørkhudede inn?

Ville ikke alle mennesker vært inn-avl? miss-fostre som de fra tjernobyl.

 

Jeg trenger kanskje ikke svare på spørsmålet ditt, du svarer jo på det selv.

Mutasjoner, ja.

 

Som du sikkert vet, bor de svarte der det er mye sol. De er tilpasset miljøet sitt.

Hvis de svarte i Afrika ble hvite, måtte de kjøpe mye solkrem for å unngå solbrenthet.

 

De hvite bor der det er lite sol. Hvis de hvite hadde det mørke fargestoffet i huden, ville vi ikke klare å lage D-vitamin fra solstrålene. En svart person i nordligere strøk har altså en evolusjonsfiendtlig ballast av svart farge han ikke trenger i sitt miljø.

 

Alle genetiske variasjoner var programmert inn i Adam og Eva, eller kan ha oppstått senere i tråd med Darwins teori. Det betyr ikke nødvendigvis at Darwin fikk 100% rett. At små tilpasninger skjer, er det ingen som bestrider.

 

Til slutt:

At mange middelalderske malerier viser A&E som "ariske" betyr ikke at de var det.

Det var nok heller kunstneren selv som gav dem disse trekkene, ut i fra hans egen kultur og idealer.

Det fantes svært få kameraer den gangen. Jesus ble heller aldri avbildet i sin samtid, og må nødvendigvis ha sett ut som en jøde.

Den høye, slanke, hvite mannen med skjegg vi ofte ser i søndagsskolen har lite med virkeligheten å gjøre.

Han var snekker, så han var sikkert sterk og kraftig. Var mye ute i sola, så han var sikkert mørk i huden.

Hvis han var den eneste skandinaven i Israel, hadde ikke Judas trengt å peke ham ut for farriseerne.

 

Folk i Tsjernobyl fikk misdannelser fordi DNAet deres ble skutt i filler av protoner. Tenk deg et korthus som skytes med hagle.

Dette har ingenting å gjøre med innavl.

 

Og mens vi snakker om avl. Visste du at ALLE hunder, fra Grand Danois til Paris Hiltons Tinkerbell, er avlet fram, basert på ulver?

Selv om alle ulver er grå, finnes det mange underlige gener i dem, som bare venter på å bli aktivert.

 

Helt til slutt:

For å bevare kronologien i tråden. Vennligst ikke rediger inn flere spørsmål etter å ha fått svar. Det er ingen selvfølge at den som skal svare gidder å lese innlegget ditt flere ganger for å se om det er flere spørsmål. Det kan lett bli oversett. Skriv heller nytt innlegg nederst i tråden, så blir alt så mye greiere.

Endret av Tordenknoll
Lenke til kommentar
Visst du skal tolke alt i bibelen som sant, Ada og Eva var de 2 første menneskene og de var hvite ifølge bibelen, hvor kommer alle mørkhudede inn?

Ville ikke alle mennesker vært inn-avl? miss-fostre som de fra tjernobyl.

 

Mvh. WildWolF - Kevin.

 

Og for alt vi vet er vi jo faktisk kanskje "miss-fostre". Kan jo hende at Adam og Eva hadde et øye, to neser, tre huer og fire bein :thumbup:

Lenke til kommentar

De kan ha vært kjempestore. Mange vesener på den tiden var jo det. Dinosaurer, flygeøgler, øyenstikkere store som fugler osv...

Det var et annet klima, annet kosthold, og annen atmosfære. Andre forutsetninger for liv.

De kan ha vært grønne, skotskrutete, svarte, eller rosa. Det fantes ikke kameraer på den tiden, så vi vet ikke.

Men hvert menneske inneholder et DNA med mulighet for enorme variasjoner. Noen gener dominerer andre, og derfor blir sjelden misfostre født, selv om vi alle har genene som skal til.

Endret av Tordenknoll
Lenke til kommentar

Sukk, dere som er eksperter på anatomi og vitenskap burde vite at det IKKE ble noe statistisk øking i antall fødselsdefekter eller andre misdannelser i ukraina etter ulykken. Verken hos mennesker eller dyr. Det er en myte. Eneste skadene hos voksne og barn som er bevist er en statistisk ubetydelig økning i kreft i skjoldbruskkjertelen, som meget mulig kan være resultatet av at alle fikk en grundig legesjekk og faktisk avdekket kreft de hadde fra før.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Visst du skal tolke alt i bibelen som sant, Ada og Eva var de 2 første menneskene og de var hvite ifølge bibelen, hvor kommer alle mørkhudede inn?

Ville ikke alle mennesker vært inn-avl? miss-fostre som de fra tjernobyl.

 

Mvh. WildWolF - Kevin.

 

Kom forresten på at Ada jo er kona til tipptipptippoldebarnet til Adam og Eva. Så et barn mellom Ada og Eva hadde jo strengt tatt ikke blitt innavl, sett at kvinner kunne få barn sammen da. Men interessant slektstre hadde det jo blitt!

Lenke til kommentar
Måtte bare sjekke med Wikipedia. Svært interessant at det visstnok ikke ble noen misdannelser på avkommet. Har jo hørt om misdannelser hos avkom fra folk som jobbet mye med radar. Da virker det rart at ikke en atomeksplosjon skulle kunne gjøre noe liknende.

 

Folk som har blitt steril og får barn med misdannelser som følge av radar osv har sikkert jobbet i årevis med denne strålingen på seg. Et utslipp av radiaktivt støv som for eksempel tsjernobyl er mer kortvarig, og alvorligheten av strålingsmengden har blitt overdrevet av visse miljøvernere og andre dommedagsprofeter. Vi husker vel alle forbudet mot å spise sauekjøtt som hadde beitet i nordnorge... Selv om strålingsmenden var 100 ganger mindre enn tillatt nivå. Hysteri, rett og slett. Ikke at man skal kimse av tsjernobyl-ulykken, det døde jo tross alt over 40 mennesker, men det finnes langt alvorligere ulykker for å si det slik.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Tråden er på vei ut i grøfta, men temaet som diskuteres er jo svært interessant allikevel.

 

Så radioaktivitet er altså ikke farlig? Jeg synes det høres svært rart ut...

Det må nevnes at alle gravide i området ble tvunget til å abortere.

Ikke en DIREKTE konsekvens av strålingen, men noe politikerne bestemte for å unngå belastning på helsevesen.

Hvordan ville de sett ut i dag? Det får vi vel aldri vite.

Men en vitenskapsmann på discovery viste fram noen skrekkelige hamster som hadde blitt forgiftet i morens liv.

Lenke til kommentar
Visst du skal tolke alt i bibelen som sant, Ada og Eva var de 2 første menneskene og de var hvite ifølge bibelen, hvor kommer alle mørkhudede inn?

Ville ikke alle mennesker vært inn-avl? miss-fostre som de fra tjernobyl.

Jeg synes faktisk ikke spørsmålet er så dumt, dersom man tolker det på følgende måte: "Oppstod myten om Evas skapelse fra Adams ribben på grunn av at kvinner har ett ekstra ribben i forhold til menn?" Da dreier det seg med andre ord slettes ikke nødvendigvis om å tolke Bibelen som sannhet, men kanskje heller om å finne Bibelens egen opprinnelse. Svært mange større og mindre myter kommer jo av menneskets trang til å forklare naturen rundt seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...