Gå til innhold

3 år gammel bærbar


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for ganske nøyaktig tre år siden en bærbar data. I løpet av de tre årene har det blitt byttet hovedkort, skjermkort (to ganger), tastatur, LEDs og CPU-vifte. Hver gang noe har vært galt har jeg ringt support i India, gått gjennom den samme prosedyren med feilsøking, samt reinnstallering av drivere og OS. Servicen har i det hele vært ganske upåklagelig, siden de hver gang har kommet hjem til meg etter to-tre dager og utbedret feilene.

 

Nå har ene viften røket for andre gang denne sommmeren, og det vil være tredje gang på under en måned at maskinen har vært til reperasjon. Spørsmålet mitt blir da om jeg skal fortsette å prate med de blide inderne, eller om jeg kan stille noen krav om at den nå snart må fungere?

 

Jeg synes jeg beveger meg litt på kanten, siden maskinen tross alt er tre å gammel, men man betaler vel ekstra her i landet på grunn av kjøpsloven, så bør vel strengt tatt ikke ha noen dårlig samvittighet.

 

Siden dette er tredje gangen av totalt fem reperasjoner, begynner dette å bli litt irriterende, og for å oppsummere, lurer jeg på om jeg har noen andre rettigheter utover at feilen blir utbedret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har 5 års reklamationsrätt bruk den

 

Joda, men jeg spør om jeg for eksempel kan kreve at jeg får et erstatningsprodukt dersom dette fortsetter og maskinen må repareres et par ganger i måneden. Jeg bruker mye unødvendig tid på dette, og det samme gjør jo strengt tatt leverandøren.

 

Siden dataen er noen år gammel, regner jeg med at de ikke kan gi meg en lik, og derfor har jeg jo liten tro på at det er en mulig løsning.

Lenke til kommentar

Selger har 2 avhjelpsforsøk på samme feil. Oppstår samme feil en 3. gang kan du kreve heving a kjøpet (eller omlevere til nytt produkt, noe som er lettere å få igjennom), dog kan selger kreve at den blir sendt inn til verksted for å konstantere at det er samme feil.

 

Du har ikke krav på noe hvis det hele tiden er forskjellige feil, men det er en bransjenorm at man omleverer eller hever produktet etter 4-5 ganger feil.

 

Dette forutsetter at det er kjøpt som privatperson.

Lenke til kommentar
Selger har 2 avhjelpsforsøk på samme feil. Oppstår samme feil en 3. gang kan du kreve heving a kjøpet (eller omlevere til nytt produkt, noe som er lettere å få igjennom), dog kan selger kreve at den blir sendt inn til verksted for å konstantere at det er samme feil.

 

Du har ikke krav på noe hvis det hele tiden er forskjellige feil, men det er en bransjenorm at man omleverer eller hever produktet etter 4-5 ganger feil.

 

Dette forutsetter at det er kjøpt som privatperson.

 

Ok, høres fornuftig ut. Da lar jeg dem prøve å reparere feilen enda en gang, og så tar jeg det som det kommer. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg ville jeg spurt dem om du kunne få omlevere til en ny PC på grunn av veldig mye problemer og feil.

Hvis det blir slikt så vil du sannssynligvis få en tilsvarende spesifisert pc som du har nå, men med litt godsnakking etc med dem så klarer du sikkert å ende opp med en bedre PC.

 

Hvilket merke er det foresten?

Endret av Loko
Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg ville jeg spurt dem om du kunne få omlevere til en ny PC på grunn av veldig mye problemer og feil.

Hvis det blir slikt så vil du sannssynligvis få en tilsvarende spesifisert pc som du har nå, men med litt godsnakking etc med dem så klarer du sikkert å ende opp med en bedre PC.

 

Hvilket merke er det foresten?

 

Hvis det spiller noen rolle, så er det en Dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...