Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 307SW Klimanlegg kutter ut periodisk


Anbefalte innlegg

Har en 2004 modell Peugeot 307SW.

 

Det hender, og nå spesielt i varmen, at klimanlegget bare stopper opp. Vifta slår seg av, og det blir da fort varmt i solsteika. Samme om man prøver å sette hastighet manuelt, stille temp osv, så blir det stopp et par min. Plutselig starter den igjen. Noen dager er det ikke noe tull.

 

Noen som har vært borti detta, eller aner hva det kan være? Kan det være en sensor som feiler på verdi?

 

Et annet spørsmål, er om baklyset på multidisplayet i midten på toppen av dashbordet. Der har pæra på høyte side gått, så man ser ikke så lett klokke og det på de siden. En ser lyset fader fra venstre mot høyre. Hva type pære brukes her, og er det mye mikkmakk å få bytta denna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for og si noe så vil jeg kanskje tippe hele klimakontrolleren. Hele panelet hvor du justerer ting altså.

Peugeot har hatt problemer med dårlige sikringsbokser bl.a men aner ikke om de feilene kommer igjen på den modellen der. Antagligvis ikke. Da skjer sånne ymse ting. Siden du nevner at det plutslig blir helt dødt siden du rører panelet vil jeg tippe litt på den klimakontrolleren.

 

På peugeot pleier det være generelt enkelt og få ut speedometeret. Få tak ien sånn boks som er stappfull med fler lav watts pærer til intrumenter osv. Da har du mye og velge mellom til alle bilmerker i lang tid fremover. S&B eller bilxtra skal klare og levere en sånn pære boks til et par hundrelapper. Kjekt og ha :p Ellers bare ringe peugeot og få riktig med en gang..

Lenke til kommentar

Nei, rører ikke klimaen når den stopper. Den stopper uten videre. Si vi har satt den på auto og 20 grader. Den kan funke fint i flere dager, så en dag kan den dø ut noen ganger. Dagen etter kan den fungere perfekt igjen.

 

Men, selv om jeg setter den på manuell og prøver å starte vifte eller uansett knapp man trykker, skjer ingenting, før den plutselig går igjen.

Lenke til kommentar
  • 15 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...