Gå til innhold

Backup av Robbie Williams' "brukerbegrensede" CD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
clone funker.. gjorde det selv på min egen.

Er glad for det, for backupen ble ødelagt på 4 dager. tokk dne med i bilen til en venn.

 

CloneCD (antar det er den du tenker på) lager vel (også her) en nøyaktig kopi av originalen - også beskyttelsen? Jeg vil gjerne unngå beskyttelsen hvis det er mulig, bl.a. fordi når jeg har den i PC'en, vil jeg selv bestemme hvilken spiller platen skal avspilles med.

 

www.cdexos.sourceforge.net

 

Eller noe sånt. CDex.

 

Har jeg prøvd - det virket kun på det første sporet... :(

Lenke til kommentar

En måte jeg bruker for å kopiere musikk cder er å bruke CDRWin.

 

Grunnen til at mange spor vises som dataspor er jo ikke at det er dataspor på cden, men at innholdsfortegnelsen viser feil. Det man kan gjøre med CDRWin er å velge et dataspor, rippe det som RAW data og velge at det skal lagres som wav.

 

Som oftest trenger man bare å gjøre dette på 1-2 spor. Resten er som oftest vanlig musikk spor.

Lenke til kommentar
Jeg har ihvertfall kopiert plata ved hjelp av clonecd. Hadde ingen problemer!

 

Jeg har lagd et image med CloneCD, men er litt skeptisk på resultatet... Jeg ser for meg at den også tar med kopisperren, og at jeg dermed ikke kan spille den som jeg ønsker det hvor jeg ønsker det.

 

www.ExactAudioCopy.de

 

Fungerte fint på de første 10 sporene - spor 11 inneholder "feilinformasjon" som gjør at programmet går ned. De siste oppfattes som data, og vil derfor ikke rippes (samme som CDex).

 

Jeg skal kikke på muligheter for å brenne RAW.

 

Flere forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...