Gå til innhold

usb kamera og a7n8x starter ikke

Dr3as

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan hende dette blir litt feil postet men problemmet fikk jeg når jeg oppgraderte til nytt utstyr, deriblandt nytt hk.

Alt har fungert fint men så skulle jeg legge over noen bilder fra mitt mustek gsmart 3 lcd. Setter jeg inn kameraet å prøver å instalerer drivere så heeenger maskinen seg.. men om jeg drar den ut igjen så fungerer alt.

Så da tenkte jeg at jeg kanskje skulle boote med kameraet i. Man vet jo aldri når det er windows det er snakk om (XP). Men da kommer man ikke inn til innlogging en gang. skjermen blir heeelt sort isteden for. Men igjen, om jeg tar ut kameraet så kommer jeg inn.

Noen med noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drivere til hva? hk eller kamera? de nyeste driverene er nemlig de jeg har på cd'n og jeg ser jo hvordan det går.

Hvis jeg skal reinstalerer hele maskina, burde jeg bruke nvidias drivere eller asus sine drivere?

Skrevet

Hmm lest litt på nforceHQ.com og funnet ut at det kan være den ikke for nok strøm.. også lest om en usb 2 patch eller no slikt til windows xp.

hmm

Skrevet

Du har noen jumpere som du kan justere noe med usb på..På det hovedkortet, sjekk om de er default, isåfall prøv med noen andre innstillinger, det skal følge med et "kart" over jumperne..verdt et forsøk =) har samma kortet.

Skrevet

vel jeg tror det er et driver eller no slit problem... tester med 2k i dag men nå sitter jeg på jobb og vil bare hjeeeem.

Skrevet

hadde nettopp strømstans her på jobb da :p litt morro.. hele follo uten strøm. da er det greit med it jobber.. laaang lunch

Skrevet

hms, etter en reformat så la jeg inn 2k for å se om det hjalp. men nei da. ARGH.

noen som har no ide?.

Testa med de jumperne, men det hjalp ikke.. de er jo for wake on usb uansett så :

Skrevet

jeg har samme problem med gsmart mini 2 og a7n8x deluxe. jeg får til å se livefilm men det er mye forstyrrelser, men jeg kommer ikke i kontakt med kameraet når jeg vil laste ned bilder... kameraet fungerer fint på gammelmaskina mi... xp på begge...

noen som har løst prob?

Skrevet

fra folk på nforcershq fikk jeg dette svaret:

"Sounds like the same issue as the MuVo. it just doesnt work."

Lenge siden jeg har vært SÅÅÅÅ irritert.

Skrevet

Også lest at flere andre usb enheter ikke har fungert med dette hk't og at det har kommet drivers fixes.. men nå er vel ikke mustek så rask til å lage nye drivere?

Skrevet

jeg har det samme problemet med både g-smart mini 2 og MuVo :evil:

får ikke kontakt med kameraet, og med MuVoen kommer det bare en feil melding om en I/O error!

har prøvd alt og da mener jeg ALT! :x

spurt det samme spørsmålet i mere en 6 store forums, det er bare ingen løsning på det! :shrug:

Skrevet

har funnet en løsning som hjalp :woot:

Nemlig å kjøpe et xtra usb kontroller pci kort, kosta 299 kr på en mobilbutikk her ;) ble happy når jeg så det. 5 usb 1.1/2.0 porter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...