Gå til innhold

Batteri til Dell bærbar, funker amerikanske batterier?


phax

Anbefalte innlegg

Morn, er vel litt dumt spørsmål. Men jeg spørr uansett så er jeg hvertfall sikker.. :wee:

 

Har en Dell XPS M1210 der batteriet har streika. Ble smått overrasket når jeg så at nytt batteri koster nå 2240,- noe som er ganske uaktuellt. Sjekket derfor prisen på dell.com og der koster batteriet knappe 750,-. Med moms og frakt til norge via jetcarrier havner jeg da rundt 1100,-. Halv pris med andre ord.

 

Men vil batteriet funke uten videre? Det er vel forskjell på strømforsyningene hvertfall, men skulle da tro at batteriet var det samme?

 

Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morn, er vel litt dumt spørsmål. Men jeg spørr uansett så er jeg hvertfall sikker.. :wee:

 

Har en Dell XPS M1210 der batteriet har streika. Ble smått overrasket når jeg så at nytt batteri koster nå 2240,- noe som er ganske uaktuellt. Sjekket derfor prisen på dell.com og der koster batteriet knappe 750,-. Med moms og frakt til norge via jetcarrier havner jeg da rundt 1100,-. Halv pris med andre ord.

 

Men vil batteriet funke uten videre? Det er vel forskjell på strømforsyningene hvertfall, men skulle da tro at batteriet var det samme?

 

Noen som vet? :)

 

Ja "amerikanske" batterier vil fungere helt ypperlig, er ikke noen forskjell på norske og utenlandske batterier. Det er dog 2,5 års reklamasjonsrett på batterier hvis det bare streika sånn helt uten videre. (ifølge nylig dom i FTU og som Dell har akseptert)

Lenke til kommentar
Ja "amerikanske" batterier vil fungere helt ypperlig, er ikke noen forskjell på norske og utenlandske batterier. Det er dog 2,5 års reklamasjonsrett på batterier hvis det bare streika sånn helt uten videre. (ifølge nylig dom i FTU og som Dell har akseptert)

 

Nei sier du det, så kjekt! Maskinen er "kun" 2 år og 1 mnd gammel, så da skal jeg kontakte dell her. ;)

Lenke til kommentar

Ja jeg fant det når jeg googlet litt tidligere. :)

 

Sendte mail til Dell Kundeservice, som svarte og ba meg kontakte Dell teknisk support. Ringte så Dell teknisk support, som så henviste meg til et annet nummer ettersom jeg har en XPS-maskin. Men på det nummeret er det bare engelsk support og få. Orker ikke prøve meg på å diskutere norsk reklamasjonsrett på engelsk, så da endte det med at jeg sendte en mail til Dell teknisk support. Smooth system. :wee:

 

Så nå er det bare å vente og se hva de svarer!

Lenke til kommentar

Hm, se der ja. Hadde det ikke vært typisk. Her streiker batteriet etter knappe 14-15 måneder. Men ettersom jeg fikk vite at det kun var 12 mnd garanti på batteriet så gjorde jeg ikke noe med det. Og nå er selvsagt maskinen ca 25 måneder gammel. :roll:..

 

Jaja, vi får se hva dell svarer. Hvis ikke får jeg vel bare punge ut for et batteri i usa. Funnet en bekjent som reiser dit snart så da får jeg det for kun 750,-

Lenke til kommentar

Vel da har saken løst seg. Sendte som sagt mail til Dell å prøvde reklamere på batteriet. Fikk godkjent returen og dagen etter ble nytt batteri levert på døren. Det er service det!

 

Fikk faktisk 9-cells batteri til tross for at mitt gamle var 6-cells. De var vel tomme for 6-cells. Litt større og tyngre, men bedre levetid så jeg klager ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...