Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klump i tunga - farlig?


konduktans

Anbefalte innlegg

Har hatt en klump i tunga i et par måneder nå. Den er litt mindre enn en ert, og er fast, men fortsatt mulig å klemme litt på. Den er ubehagelig når jeg tar på den.

 

Hva kan dette være? Det er mulig at den kom dit etter at jeg beit meg rett igjennom tunga for omtrent et halvt år siden, men jeg tviler på det(iom at jeg har bitt meg mange ganger før, men aldri fått noen varig klump).

 

Hva kan det være? Bør jeg sjekke det hos legen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omtrent som på bildet under. Den er ganske sår oppå nå, derfor jeg tenkte å reagere.

 

Kulen er rett bak den mykeste delen på tuppen av tunga, på høyre side. Den streken som går på tvers av tunga representerer festet for senetingen under tunga.

 

Prøvde å google litt, men fant ikke noe.

post-108681-1217155625_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for bildet, det sa mye mer enn det du skrev.

 

Det ser ut som en inflammasjon i smaksløken din.

Det er et vanlig fenomen etter å har bitt, brent, spist tørtbrød, spist brennenesler, spist noe allergisk, eller et eller annet "trauma" mot tungen.

 

Du skrev at du fikk denne for en mnd tilbake, og siden, har du gnidd og skviste på den?

Den skal vare opp til 7-14dagerstid, så lenge du ikke "røre" på den.

 

Hvis den ikke går vekk, oppsøk en nese-øre-hals-spesialist.

 

edit: formuleringer :closedeyes:

 

Lykketil!

Vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Har ikke klådd på den eller noe, utenom et par dager da jeg har kjent litt ekstra på den. Hadde egentlig glemt at jeg hadde klumpen der, men kom på det i dag.

 

Veit ikke om denne inflammasjonen er grunnen til det, men det er også en kul nesten på størrelse med en ert inni tunga, rett under det hvite på bildet...

Lenke til kommentar
Jeg har fått lignendes klump litt lenger bak under tunga, tror det er fra oralsex på dama :o

Haha får ikke skrytt på deg noe der :) Har gjort det på dama nesten hver dag i to år, og dette er første gang jeg opplever det :)

 

Den begynner forsåvidt å bli mindre nå. Er kanskje på størrelse med et stort knappenålshode nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...