Gå til innhold

Ny vifte til Intel E8500 Core 2 Duo


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp deler til en oppgradering av pcen min, fikk med en boxed versjon av Intel Core 2 Duo E8500. Viftet som fulte med denne cpu var ganske så vrien å få festet med skikk, og i prosessen presterte jeg å knekke et av plastikk festeten på viftet.

 

Jeg må derfor gå til innkjøp av en ny vifte, helst så billig som mulig. Jeg skal ikke overklokke cpu eller noe annet utstyr i pcen, men cpu vil bli brukt til endel kraftkrevene spill som blandt annet Age of Conan.

 

Noen forslag til hvilken vifte jeg bør kjøpe? Må vel også da kjøpe kjølepasta?

 

Kanskje denne, er ikke dette den samme som den orgianle som fulgte med?

Endret av fistersn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkje gå for intel's stock cooler! den suger, den er dårlig tilpasset hovedkortet, osv osv. den sitter så pass trangt på at ein bøyer hovedkortet... Og her snakker eg om egne erfaringer med 2 hovedkort, 2 forskjellige intel kjølere...

 

Gå for noke som er lett å montere, er stille, og andre ting du vil ^^

Lenke til kommentar
Og dere er helt sikker på at denne noctura vifte er kompatible med Intel Core 2 Duo E8500. Virket til å være ganske så stor då?

 

Til CPU'en er den ren bolt on! Men det hele henger på hvilket hovedkort du har.

Enkelte hovedkort har en del kobber kjøling som kommer i veien.

Og ja, Intel sine originale kjølefester er noe søppel, jeg vet at Tuniq Tower 120 har ok fester, en bunnplate som limes på og deretter 4x skruer med fjær som presser kjøleren ned mot CPU flata, disse er gjenget i bunnplata som du da klistrer fast.

En ok løsning men du må fortsatt ut med hovedkortet for den innerste skruen sitter for trangt til.

Lenke til kommentar

Jeg har et asus p5n-d nforce-750i , sli hovedkort. Vil det virke på dette? Ser at det er en ganske stor passiv kopper kjølings element ganske nærme cpuen. bør kanskje gå for ein litt mindre? Har dere i såfall noen nye forslag? Den bør helst ikkje være for dyr og grei å instalere.

Endret av fistersn
Lenke til kommentar

Jeg tror Noctua NH-U12P vil passe på hovedkortet ditt. Selv bruker jeg XFX 780i og CPU viften er ikke borti noe. Sitter helt fint :) Regner med at det vil gå. Innstalasjon av CPU viften er ikke noe serlig mer komplisert enn andre vifter, men ambefaler deg å se en video på YouTube hvor den blir installert. Hjalp ihvertfall meg mye.

Endret av henrik343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...