Gå til innhold

Dummeste spm. du har fått fra kunde?


Anbefalte innlegg

-SNIP-

Slike historier er utrolig triste, og jeg håper for Guds skyld du viste denne mannen respekt.

 

Da jeg jobbet i butikk hadde vi en slik fast kunde. Jeg syntes utrolig synd på han, og hver gang han hadde handlet tok jeg en 10 minutts røykepause sammen med han, uansett hvor travelt det var i butikken. Han var opprinnelig fra Ungarn og hadde jobbet i teaterbransjen her i Oslo siden han var 19 år gammel. Han var blitt utrolig skrøpelig og hadde ingen gjennlevende slekt. Han lengtet tilbake til hjemlandet, men var altfor skral. Han hadde ikke hatt lappen i over 15 år pga. synet, men bilen hans stod fortsatt på plassen i garasjen ved siden av oss som han betalte 2000 kr måneden for. Han orket ikke å bli kvitt den fordi den hadde betydd så mye for han.

 

Han sa en gang til meg at han hadde fått hjemmehjelpen til å love å informere oss på butikken når han døde, siden vi var så utrolig hyggelige og betydde så mye for han. En eller annen gang bare forsvant han uten at vi hørte noe mer om det (utrolig dårlig gjort av hjemmehjelpen å ikke holde løftet sitt i mine øyne).

 

Jeg tenker ofte på han enda, selv om det var mange år siden, og lurer på hva som skjedde med han.

 

Så husk det. Noe som kan være en liten irritasjon for deg, kan bety absolutt alt for et annet menneske.

 

Det var en ganske trist historie...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En dame med to barn på ti-tolv år kommer innom, og etter en rask titt på Sony-Ericssonen hennes kan jeg fortelle henne at den bare trenger en liten programvareoppdatering for å bli god som ny. Ja, kanskje til og med bedre. Med en skarp tone spør dama rask om jeg har sett det før (altså feil med programvaren på ganske nykjøpte telefoner), og som et ærlig menneske svarer jeg "ja, det er ganske så vanlig" uten å gå i nærmere i detalj. Ærlighet lønner seg om kjent ikke, og nå mener hun at vi har solgt henne noe dritt fordi en og annen nykjøpt mobiltelefon ofte har problemer med programvaren. Ops.

 

Etter å ha gjort henne irritert med ærlige svar er det vel lurt å gjør det hele godt med å fortelle hvor enkelt det hele fikses tenker jeg, og forteller henne at det ikke krever mer enn at hun fullader telefonen og sitter foran PCen en liten halvtime. Nei, det kan hun selvfølgelig ikke gjøre; det er jo en ny telefon så hun skal vel ikke måtte installere et vanskelig program og oppdatere programvaren på telefonen selv. Før jeg forklarer hvor lett det er å oppgradere telefonen forteller jeg naturligvis at telefonen også kan leveres her eller direkte på et verksted, men at det selvfølgelig vil ta lenger tid enn om hun oppgraderer den selv.

 

Hele tiden står de to ungene hennes på ti-tolv ved siden av moren og spør om de ikke kan dra hjem å prøve å oppdatere telefonen selv. Hele tiden står jeg å tenker stakkars unger, og ser hvordan de har kjempelyst til å prøve å oppdatere telefonen selv. Mor er derimot mer interessert i å kjefte på meg fordi hun ikke liker å få alternativer og forslag til hvordan hun kan løse problemet (ikke hennes ord selvfølgelig, men hva hun faktisk gjorde). Nei, alt var så mye bedre før mener hun og jeg er fristet til å svare at "ja, det var tider når helt enkle mobilproblemer ikke kunne fikses hjemme". :ermm:

 

Stakkars unger.

Lenke til kommentar

Her om dagen hadde jeg en eldre herreman inne i butikken som nøye stod og betraktet veggen med microbølgeovner. Jeg var opptatt med en kunde, men da jeg etter en stund var ferdig gikk jeg bort til han og spurte om jeg kunne hjelpe ham med noe. Da presterte han å svare "Hvilke av disse tv`ene kan du anbefale?" :thumbup: Det ble temmelig pinlig (sikkert for han også) da jeg måtte fortelle han at dette nok var microbølgeovner... :!:

Lenke til kommentar
*Snip*

Slike historier er utrolig triste, og jeg håper for Guds skyld du viste denne mannen respekt.

 

Fikk høre av labfyren at han aldri har sett noen være så tålmodig og høflig på en gang, selv om jeg hadde viktigere ting å gjøre.

 

Hvorfor du synes historien er trist er en annen ting. Kjenner mannen, og han prater like mye med venner og familie som 'fremmede'. Han er glad i å prate, that's it :) (uten å spekulere i dypere problemer som verken du eller jeg kan si noe om..)

Endret av mathos
Lenke til kommentar

Jeg jobber i en fargehandel og irriterer meg stort sett over de kundene som spør om forskjeller på 2 forskjellige malinger og kvaliteter med disse. Hva forskjellene egentlig er, hvorfor osv. Når jeg da har forklart i det vide og det brede med alle tekniske detaljer om hvorfor den ene er bedre enn den andre, og således hvorfor jeg anbefaler den ene så varmt fremfor den andre, viser det seg at de har jo alt på forhånd, FØR de kommer inn i butikken, for at de skal ha den billigste av de to produktene..

 

hæli, det var 10 minutter jeg kunne brukt på ekspedere 3 kunder som står i kø..

 

Gjengangeren er jo også; jeg står i skranken på malingsavd(med ca 200 000 liter maling på spann i 4 etasjer utover 300kvm stort areal bak meg,(faktisk norges største maleravd..) og for ikke å nevne det vanvittig digre skiltet hvor det står "MALING" hengende over risken)

 

"Er det her dere har maling?"

 

Hvorpå jeg snur meg, betrakter synet og uttaler småsarkastisk, "joda, vi skulle vel klare å hoste opp noe.."

 

 

:p

Haha! :p No lo eg faktisk høgt for meg sjølv :)

 

Var ikke et spørsmål, men verdt å nevne er det :p

 

Jobbet morgenskiftet på elitefoto tidligere i sommer. Et par minutter over ni kommer en eldre mann inn med noen gamle bilder. Han viste bildene og sa han ville ha 2 kopier av den store båten, 1 av den lille og 3 av det med de søte damene på.

 

Den e go' sa jeg og noterte ned. Men så skulle han absolutt gi meg hele historien bak båten, som han hadde jobbet på. Joda, hyggelig det, men som vi alle vet, må vi aldri innlede en samtale med de eldre. Hvis de først begynner å prate så holder de aldri kjeft.

 

Det kom andre kunder inn i butikken, og jeg prøvde høvlig å hinte til at det var kunder som trengte hjelp. Men neida, han var ikke ferdig. Til slutt betjente jeg andre kunder mens han pratet, uten at han brydde seg nevneverdig. Klokka ble nærmere 10 før han mumlet noe om mat og gikk.

 

Klarte å holde meg unormalt bra :p

 

Slike historier er utrolig triste, og jeg håper for Guds skyld du viste denne mannen respekt.

 

Da jeg jobbet i butikk hadde vi en slik fast kunde. Jeg syntes utrolig synd på han, og hver gang han hadde handlet tok jeg en 10 minutts røykepause sammen med han, uansett hvor travelt det var i butikken. Han var opprinnelig fra Ungarn og hadde jobbet i teaterbransjen her i Oslo siden han var 19 år gammel. Han var blitt utrolig skrøpelig og hadde ingen gjennlevende slekt. Han lengtet tilbake til hjemlandet, men var altfor skral. Han hadde ikke hatt lappen i over 15 år pga. synet, men bilen hans stod fortsatt på plassen i garasjen ved siden av oss som han betalte 2000 kr måneden for. Han orket ikke å bli kvitt den fordi den hadde betydd så mye for han.

 

Han sa en gang til meg at han hadde fått hjemmehjelpen til å love å informere oss på butikken når han døde, siden vi var så utrolig hyggelige og betydde så mye for han. En eller annen gang bare forsvant han uten at vi hørte noe mer om det (utrolig dårlig gjort av hjemmehjelpen å ikke holde løftet sitt i mine øyne).

 

Jeg tenker ofte på han enda, selv om det var mange år siden, og lurer på hva som skjedde med han.

 

Så husk det. Noe som kan være en liten irritasjon for deg, kan bety absolutt alt for et annet menneske.

 

Trist historie, for all del, men det er ikkje sikkert dette er tilfellet ved historien til Mathos då. Men eg skjønar poenget ditt, for eldre mennesker har ofte behov for å prate ein del, fordi dei stort sett sit i ro dagen lang, eller kjedar seg i pensjonisttida.

Endret av Zapticon
Lenke til kommentar

matheos: Kjekt å høre at det bare er en som er glad i å prate. Vi hadde en notorisk slik dame over butikken vår. Hun kunne glatt stå i butikken i 2 timer å prate med oss. Hun var alltid på farten, hadde en stor familie som ofte var på besøk og kjente omtrent alle som bodde i nærheten. Det var egentlig ganske greit for hun skjønte at vi måtte jobbe og hadde ingen problemer med at vi jobbet mens hun pratet, et ja eller nei i ny og ne var alt hun egentlig trengte. Samtidig var hun alltid høfflig og stod og ventet mens vi hjalp kunder før hun pratet videre.

 

Eneste grunnen til at jeg kommenterte det var at svært mange eldre mennesker som kan virke masete og innpåslitne egentlig bare er utrolig ensome, ikke noe annet enn det.

Lenke til kommentar

Jeg jobber selv i EliteFoto og synes egentlig det er veldig trivelig når det kommer eldre mennesker inn og skal lage kopier av bilder fra gamle dager. Lytter man kan de fortelle mye spennende, og man føler seg alltid mye bedre etter å ha gitt innhold i en ensom persons hverdag. Å glede andre gir glede til en selv!

 

Er enig i at det kan være ubeleilig om det kommer mange andre kunder, men da kan man bare si det som det er, at du nesten må hjelpe de andre kundene, men at du sikkert kan fortsette samtalen når det er mindre å gjøre. Disse eldre menneskene er fortsatt mennesker, og forstår det om du forklarer situasjonen til dem.

 

Hvilken EliteFoto jobber du forresten i, mathos?

Lenke til kommentar
Jeg jobber selv i EliteFoto og synes egentlig det er veldig trivelig når det kommer eldre mennesker inn og skal lage kopier av bilder fra gamle dager. Lytter man kan de fortelle mye spennende, og man føler seg alltid mye bedre etter å ha gitt innhold i en ensom persons hverdag. Å glede andre gir glede til en selv!

 

Er enig i at det kan være ubeleilig om det kommer mange andre kunder, men da kan man bare si det som det er, at du nesten må hjelpe de andre kundene, men at du sikkert kan fortsette samtalen når det er mindre å gjøre. Disse eldre menneskene er fortsatt mennesker, og forstår det om du forklarer situasjonen til dem.

 

Hvilken EliteFoto jobber du forresten i, mathos?

 

Synes det er spennende å høre eldre mennesker fortelle historier rundt bildene (og øvrig), men når det strekker seg ut over lang tid når man har andre ting som som bør tas fra morgenen av (når det er lite folk i butikken) kan man bli sliten og utålmodig (uinteressert var feil bruk av ord) :)

 

Prøvde som sagt å hinte til (fortelle) at det var andre mennesker i butikken som trengte hjelp, men det gikk visst gjennom et øre og ut det andre. Hadde det vært i en annen sammenheng ville jeg gjerne hørt mer.

Endret av mathos
Lenke til kommentar

Har selv merket at det er mange som ikke greier å oppfatte hint, men om du sier det direkte til dem på en høflig måte viser de som oftest forståelse. I alle fall slik jeg gjør det.

 

Noe som dog kan irritere meg er når damer i 50-årene gang på gang kommer og skal ha full guiding på fotokioskene. Selv om man hver gang de er inne forklarer hvert minste steg ned til minste detalj forventer de at man skal stå og manuelt plukke ut 300 bilder fra en CD med 1000 bilder mens de står og dirigerer.

Lenke til kommentar

Sa høflig ifra, men var vel for høflig. Hehe :) Nok om det.

 

Har forståelse for at mange ikke er teknisk kyndige og trenger litt starthjelp den første gangen. Den femte gangen de trenger hjelp til å gjøre det, kan det dog bli et lite irritasjonsmomentum. Mange folk setter seg bakpå og nærmest nekter å forstå, noe jeg skulle ønske de gjorde (som du sikkert gjør og :p)

 

Forøvrig burde alle stå en dag i butikk, for å se hvordan man IKKE bør oppføre seg.

 

EDIT: En del brukere i denne tråden trengt litt folkeskikk :)

Endret av mathos
Lenke til kommentar

Jobber som servitør.

Dette her skjer alt for ofte. Hver dag.

 

Restauranten er tomt/lite folk, altså masse ledige bord, kunde® kommer inn og jeg bort med menymapper, nikker og peker gjerne på ledig bord som kanskje de ville ha. Så får jeg spørsmål: "skal vi sitte?"

"Nei, du kan godt stå om du vil."

 

Restauranten er full. Ingen ledige bord. Du ser at det ikke finnes noen ledige bord med en gang du kommer inn døren. "Er det fullt her?"

"Ja..."

 

Mat på menyen som sier at den er sterk merket med bilde av chilli. "Er denne veeeeldig sterk?"

"Kommer an på hvor mye du tåler..."

 

Peker i menyen "Er denne god?"

"..." Smileeer over dette teite spørsmålet "...ja."

 

Nordmann med kone: "u speak english?"

jeg: "ja"

 

N. "Ok, I want this and this..."

j. "ok, drikke til?"

N. "Coke and Pepsi Max, please."

j. "Ok."

N. "thank u very much"

jeg nikket og gikk. Kona drev og fliret under hele samtalen og fortalte mannen at jeg faktisk snakket norsk hele tiden.

_______

 

I kinarestaurant:

 

"Kan jeg få biff chop suey uten grønnsaker?"

"...da blir det bare biff med soyasaus"

"Nei jeg skal ha biff chop suey uten grønnsaker."

 

Altså..."chop suey" betyr "wok-mix av grønnsaker"

biff chop suey = biff med masse forskjellige grønnsaker eller grønnsak-rett med biff.

Skal du ikke ha grønnsaker heter det ikke chop suey. Men biff i soyasaus (uten grønnsaker). Man bruker som regel soyasaus i chop suey.

 

Er klar over at de fleste ikke visste dette, men morsom for det om.

Lenke til kommentar

Seriøst. Beef chop suey uten grønsaker? Det blir jo som risgrøt uten ris, eller omelett uten egg.

 

Det at folk spør om noe er veeeldig sterkt forunder meg egentlig ikke. Hva restauranter kaller sterkt her i Norge varierer voldsomt. Jeg digger sterk mat (uheldigvis har jeg en sykdom som gjør at jeg ikke kan spise det lenger :( ) Jeg har faktisk spist mat på en restaurant her i Oslo som var merket med extra hot og 5 røde chillpepper ved siden av som ikke var særlig sterkere enn chilliketchupen fra idun :wallbash:

 

Har også opplevd det motsatte. Var på Indisk restaurant sammen med min far for en god del år siden. Vi bestillte selvfølgelig beef vindaloo. Kelneren spurte omtrent 10 ganger om vi var sikre i vår sak, for den var veldig sterk. Vi måtte virkelig overbevise han før vi fikk lov å bestille det. DÆVEN for en vindaloo. Den må ha vært 3 ganger sterkere enn noen vindaloo jeg har prøvd før eller siden. Øynene mine ble røde og tårene trillet da jeg luktet på den før jeg satte i gang å spise. Men rubbel og bit gikk ned. *sukk* skulle ønske jeg tålte slik mat enda.

Det som var litt morsomt var at kokken faktisk kom ut og måtte hilse på disse gærne folkene som faktisk satt og spiste hans vindaloo :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jobber som servitør.

 

 

Nordmann med kone: "u speak english?"

jeg: "ja"

 

N. "Ok, I want this and this..."

j. "ok, drikke til?"

N. "Coke and Pepsi Max, please."

j. "Ok."

N. "thank u very much"

jeg nikket og gikk. Kona drev og fliret under hele samtalen og fortalte mannen at jeg faktisk snakket norsk hele tiden.

 

Hahahaha, fy flate dette er noe av det morsomte jeg har lest på lenge. Jeg satt her faktisk og kjempet mot å le høyt (kl. er 04:34, jeg er 15 år gammel og min mor kom inn og dobbeltsjekket og tror jeg la meg kl 12)... Gode, gamle nordmenn! Kan nesten høres ut som han var beruset^^

 

Det som var litt morsomt var at kokken faktisk kom ut og måtte hilse på disse gærne folkene som faktisk satt og spiste hans vindaloo inv_biggrin.gif

 

Utrolig bra :D Høres ut som en sterk vindaloo du spiste der ja. Tror jeg spiste noe som het "madras" da jeg selv besøkte en indisk restaurant selv en gang. Jeg har forøvrig to indiske restauranter i samme gate på skoleveien min (Marken, Bergen) så jeg tror jeg vil ta en ny tur om ikke lenge. Kanskje jeg da vil spise Vindaloo :O

Lenke til kommentar

Valvildi : Å spørre om noe i menyen er godt er da slettes ikke et dumt spørsmål? Når jeg bestiller pizza ett sted jeg aldri har bestillt pizza før, pleier jeg å spørre servitøren om h*n kan anbefale en h*n synes er god. Med mindre du er av typen som synes absolutt ALT er godt, så tipper jeg spørsmålet ikke er så fryktelig dumt alikevel ;)

Lenke til kommentar

Åh, hehehe, etter 4 år i elektrobutikk tror jeg at jeg har noen bra spm/svar:

 

Spm o.l ang. MOBIL:

 

# Kunde som klager på at "denne" har dårlig kamera (kontanttelefon til 300,-)

 

# Kunde som har STORE problemer med telefon og at den ikke funker når det er enkle feil/instillinger, dette er helt greit, men disse kundene SKAL ha ny mobil UANSETT om det bare var en instilling, fordi det er et dritt produkt.

 

# GARANTISAKER! NEI kjære kunde, garanti dekker IKKE følgende; at du setter deg på den, den detter i bakken, du mister den i vann, at spillet du lastet ned ikke funka, at du kastet den i veggen (!), at den ble stjålet ELLER at du har ripet opp glasset.

 

# hvor har dere mobilene? de står da å ser på meg, som står rett forran en VEGG med mobiler

 

# KUNDE: jeg har et problem med telefonen min! MEG: ok, hva slags mobil er det? KUNDE: Telenor! MEG: nei jeg mener merket på selve telefonen. KUNDE: JA, Telenor! MEG: Nei nei, ikke abonomentet du bruker, er det en nokia, sony ericsson eller samsung etc.? KUNDE: Er du dum eller? det er en Telenor sier jeg jo! MEG: få se på telefonen din. (...) MEG: dette er en nokia 6300.. (...) KUNDE: Jeg fikk beskjed da jeg kjøpte den at det er en Telenor Mobil...

 

 

GENERELLE:

 

# feilbeskrivelser som tror at vi er dumme. slik som, "skjermen ble bare plutselig svart, har ikke mistet telefonen eller fått noe slag" - SLAGSKADE

"Telefon er død, har ikke vært i nærheten av vann, alltid vært i lommen" - VÆSKESKADE

 

# Dette er 3./4./5./6. gangen jeg leverer den inn... trekk gjerne fra litt her, normalt sett er det 2/3 ganger, 3dje leverer vi ut nytt produkt, genialt når folk har levert den 6 ganger da.

 

# "ALT JEG KJØPER HER ER DET NOE GALT MED" - Guess what, kanskje det ikke er produktene det er noe galt med da.

 

# -Hvor er lageret deres?

- Så du det store skiltet ute hvor det sto lager? med pil bak bygget?

-Ja

- Ja du må følge pilen.

-Må jeg kjøre rundt bygget da?

- Jaaaa....

 

Spm o.l Ang. PC:

 

# En kunde leverer inn pc'en til oss for 4. gang med beskjeden "VISTA er noe faens drit! det funker FAEN ikke". Maskinen hans vare ALLE 4 gangene full av virus.

 

# KUNDE: Jeg skal ha en laptop som jeg skal spille på, spesiellt crysis. MEG: ok, det er et veldig krevende spill, så for å kjøre det normalt bør du kanskje gå for denne, (ASUS G) den koster 14 999,- KUNDE: hmmm ok, hva med den ADVENT'en til 3 000,-? MEG: nei dessverre, den har hverken kraftignok grafikkort, prossessor eller ram til at crysis vil kjøre. KUNDE: ok, um, jeg skal egentlig ikke spille så mye på den da, og crysis er ikke så kult er det vel? MEG: det er opp til hver enkelt. KUNDE: ok jeg skal ha den ADVENT'en jeg..

(har fått flere av denne)

 

# - Hvor mange sånne microbit har denne pc'en?

- Ingen!

- Hæ? hva slags drittpc er dette a? og for 7 000,- liksom

- Spørs hva du mener med microbit.

- Sånne greier du har for å få programmet til å funke.

- AHA!... nei da tror jeg du må dra til f.eks (nevner konkurrent)

 

# Kunde skal klage, fordi han stasjonære pc IKKE kan spille xbox 360 spill, og viss ikke det funket var det ikkeno vits at han hadde dataen.

 

# Kunde kjøper en mediaserver. ringer inn 2 dager etterpå og lurer på hvor mye ram den har, og om han kan bytte ut skjermkortet.

 

# kunde står å klager på en pc som han mener han skal ha ny fordi: han har kjørt en diagnostics fordi han jobber med pc selv. og dual core gpu'en kjører ikke optimalt, den bruker bare 3 av de 4gb den har. (for dere som ikke kan pc: en gpu har IKKE 4gb, og dual core er et prossessor uttrykk, han prøvde bare å virke smart så vi skulle bytte) den EGENTLIGE feilen?!? han ville ha laptop istede.

 

 

 

Har mange andre, men dette er noen av de jeg kommer på.

Lenke til kommentar
Enig med at kansje emne tittelen kunne blitt forandret :)

Og eg kan også innrømme at eg har sikkert sagt mye dumt som forhandler, og også kunde. Har f.eks vært hos en optikker og spurt etter data briller :p Trodde det fantes sånne som gjorde at du ble mindre anstrengt i øynene hehehehhe.

På slutten av 90-tallet var det briller som ble markedsført som dette. De hadde glass som filtrerte ut endel elektromagnetisk stråling, på samme måten som vanlige solbriller filtrerer ut UV-stråling. Usikker på om de lages slike briller fortsatt though, har ikke sett mye markedsføring for det. Disse brillene hadde rosa eller gult glass, skal ikke se bort ifra at solbriller med rosa eller gult glass har noen av de samme egeneskapene.

 

I dag så presterte en kunde å stille dette motspørsmålet når jeg spurte om de ville ha grovt eller fint brød.

 

"Hva er forskjellen?"

 

Tja... Hva skal man svare på det? Jeg prøvde så høflig jeg kunne å si at det grove var grovere enn det fine, men det ble ikke særlig godt mottatt. :(

Grovt brød, laget av grovere mel, inneholder mer fiber, blir lenger mett, er sunnere. Fint brød smaker som regel noe bedre, og er lettere å tygge, men fordøyes raskere.

 

Hva er sleggefett da? :blush:
Det er noe du antagelig kommer over dersom du er lærling i et håndverkerfag. Spør veilederen din dersom du er lærling. Det er ikke mye brukt though, men kan hende de har ett spann eller to på lager. Hvis ikke blir du gjerne sendt til jernvarehandelen for å kjøpe. Samme med grønn overledning. Det er ikke mye i bruk, men kan være de har det på lager.
Lenke til kommentar
*Snip*

 

Har opplevd noe lignende med onkelen min for noen år siden. Han satt på en mongolsk/vietnamesisk restaurant, og ville ha det sterkeste på menyen. Kelneren sa at det var svært lite lurt å bestille det, men min onkel insisterte på det sterkeste flere ganger. I det kelneren går mot kjøkkenet med bestillingen sier han "dere nordmenn er så dumme, får bare vondt i rompa.." og rister på hodet :!:

Lenke til kommentar

Har lest igjennom hele tråden etterhveert og selv om jeg ikke har jobbet i butikk er jeg nesten overrasket over at ingen har kommet med følgende situasjon:

 

Kunden: Hva koster denne

Ekspeditør: Hmm.. Den står det visst ingen pris på nei

Kunden: Ja, så da er den gratis da...

 

Hadde jeg jobbet i butikk så tror jeg det er den "vitsen" jeg hadde gått lei av først.

 

 

Ellers har jeg en historie om en kamerat av meg som jobber i en suvenirbutikk som for det meste selger strikkegensre og troll. Han fikk en dag besøk av en tysk campingturist som hadde sett "Tax-free"-skiltet i vinduet.

Han hadde spart kvitteringene for all bensinen han hadde kjøpt i Norge og ville gjerne ha tilbake Tax'en i kontanter hos ham.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...