Gå til innhold

Merkelige priser vedrørende 450D og 1000D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Derfor det er alltid lurt å sjekke litt rundt før man handler.

Ofte man finner forskjeller i prisen på samme vare. Enten så er

det noen som har veldig bra tilbud eller så er det andre som ligger etter

og ikke har justert prisen på et produkt som begynner å bli "gammelt". Ingen av

disse produktene er gamle da men tror nok det er Komplett som har bra tilbud på

450D kit og at prisen på 1000D kit ikke helt følger utviklingen hos andre nettbutikker.

XD.no selger 1000D kit for 4789,- f.eks

 

Ser ofte at Komplett.no, JapanPhoto.no, MPX.no etc kjemper om å ha laveste pris

på de mest populære kit. Ofte bare noen få kroner i forskjell men av og til virker det

som de slår til med en veldig gunstig pris, for en kort periode, bare for å sjokkere

de andre litt. Eller det er noe spesiell kampanje, som f.eks ny butikk åpnet etc.

Så følg med når man skal handle.

Lenke til kommentar
Det er faktisk veldig merkelig. De som kjøper 1000D isteden er enten uvitende eller komplette idioter.

Komplett idiot* er vel de som kjøper foto-utstyret på Komplett :hmm: Det er sjelden jeg ser noe gode tilbud derfra; med unntak av minnekort da.

 

Tom

 

*) Jada, jeg også handlet foto derfra :)

Lenke til kommentar

Var nettopp innom Japanphoto, og der er det også fint liten grunn til å kjøpe 1000D med kit. 1000D må falle i pris før det skal være et skikkelig alternativ for noen.

 

1000D hus: 4129kr

1000D kit: 5499kr

Differanse: 1370kr

 

400D hus: 4249kr

400D kit: 5799kr

Differanse: 1550kr

 

450D hus: 5395kr

450D kit: 5999kr

Differanse: 604kr

 

Alle er med Canon 18-55mm IS.

Endret av pederk
Lenke til kommentar

Har egentlig aldri skjønt poenget med 1000D. Om kameraet skulle ta grep om entry level markedet er det altfor dyrt i forhold til Nikon D40 som riktig nok er lavere spesifisert, men som er vesentlig billigere og dermed må tiltrekke seg de som er på de minste budsjettene, Ikke kommer den til å kannibalisere på 450D heller, til det er prisen heller ikkem lav nok. Jeg synes 1000D faller mellom alle mulige stoler, og med mindre det ikke kommer store prisfall kan jeg ikke se at Canon kommer til å øke markedsandelene sine med denne modellen.

Lenke til kommentar
Har egentlig aldri skjønt poenget med 1000D. Om kameraet skulle ta grep om entry level markedet er det altfor dyrt i forhold til Nikon D40 som riktig nok er lavere spesifisert, men som er vesentlig billigere og dermed må tiltrekke seg de som er på de minste budsjettene, Ikke kommer den til å kannibalisere på 450D heller, til det er prisen heller ikkem lav nok. Jeg synes 1000D faller mellom alle mulige stoler, og med mindre det ikke kommer store prisfall kan jeg ikke se at Canon kommer til å øke markedsandelene sine med denne modellen.

 

Er enig med deg.

 

De på markedsføringsavdelingen bør kanskje sjekke kvaliteten på hasjen før de røyker. :D :D :D

Lenke til kommentar
Hadde 1000D kostet 3.500,- med IS kitet, så hadde det vært en vits.
Men det burde unektelig vært rimeligere enn Nikon D60 ved salgsstart om intensjonen var å gjøre innhogg i nybegynnermarkedet. Nå er det priset der D60 startet i sin tid - og det etter at det har falt noe etter introduksjonen...
Lenke til kommentar
Jeg utrykte meg klønete, se edit. Da er du kanskje mer enig?
Forsåvidt. De kunne godt priset den høyere også, men den måtte vært billigere enn D60 ved lansering, for deretter å gå ytterligere noe ned etterpå. Slik det er nå, får du en ribbet 400D med liveview til blodpris...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...