Gå til innhold

Vil ikke reparere min N95- Kan du?


Anbefalte innlegg

Leverte inn min n95 til reprasjon i går. Skjermen mangler lys, ellers fungerer den som normalt. er bare slitsomt når det er mørkt eller man er inne og det ikke er skikkelig lys.

Dette var ikke noe problem sa de. Men etter noen timer ringte de meg å sa telefonen bare var og kaste. for ingen ting fungerte på den. han lurte på hva jeg hadde gjort med den. (den ser litt sliten ut men fungerer jo). Han hadde ikke sett at disiplayet fungerte før jeg fortalte han det. og da satt jeg i tlf i 5-10min mens han " skrudde og sjekket ". Men den var nok død. Han hadde også tatt og oppdatert FW på den. selv om jeg sa den hadde den nyeste. (har jo prøvd å oppgradere for å se om jeg fikk lys igjen). så jeg kan hente den for 450kr eller de kunne kaste den.

Så nå håper jeg noen som har litt peil på N95 og har skrudd litt mobil kanskje kunne sett på den? jeg TROR det bare er skjermen som er gåen. at den ikke får strøm til lysene.

Men kan jo også være at den ikke gir ut strøm til lysene i skjermen, men bare tastaturet.

Men da må det vell gå ann og "koble" seg innpå noe som gir strøm der for å så gi strøm til skjermen? (uansett om jeg får 2 ledninger stikkende ut av mobilen eller ei).

Noen som har en formening om dette? eller påtar seg jobben? betaler seff så lenge det ikke koster mer en ny tlf :)

ta kontakt her eller på PM. mobilen er ikke hentet enda :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja jeg tror også nytt display vil fungere. å hvis det ikke gjør det. Noen som kan påta seg å " gi " det strøm?

Jeg driter i om det stikker ut 2 ledninger på siden av mobilen som går inn i skjermen så lenge jeg får lys. Har desverre ikke så bra lodde evner :!:

Lenke til kommentar

Stod og varmer meg forran en ovn. lyset bare forsvant. men lyset i tastaturet er jo som før. kammera er som før. ALT untatt lyset i displayet. det har vell hendt at det har blinket i det når jeg dro opp dekslet. men det var helt i begynelsen. verkstedet sa jo først på tlf at mobilen hadde fuktskader og derfor den ikke fungerte (mulig det finnes spor etter rust og rask og fuktighet). men det var pluttselig ikke problemet da jeg sa displayet fungerte hvis han tittet på det i lyset og så skjermen fungerte som den skulle (men uten lys). men hvis det er sant at det er rester etter fuktskader der. så vil jeg uansett ikke få det på noe garranti da de sikkert vil si det er årsaken.. Repratøren ble skikkelig furt når jeg sa jeg skulle ha tilbake mobilen og ikke kaste den. så ble litt mistenksom der også

Lenke til kommentar
Hmmm-- Jeg anbefaler at du benytter deg av et av de større servicefirmaene f. eks Deltaservice eller mCare. Denne reperatøren du benytter deg av høres faktisk nesten litt muffens ut, hvis vedkommende ikke klarer å si hva skaden faktisk skyldes. :)

Ellers må jeg skaffe meg puppet. for samme feil med dama sin (ble levert nesten likt) og hennes klarte han å fikse! men det jeg ikke skjønner er at han da ikke ville " ha " hennes isteden som er mye penere en den slitne min. skal hente den i morgen og levere den på en av de stedene du skrev. Oslo de ligger?(får google litt :)). Uansett. takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Ble den levert til forhandler eller verksted?

 

Jeg hadde bedt om dokumentasjon fra verkstedet som bekrefter at den er fukt skadet.

 

De egentlig ikke kreve deg for de 450 kronene da dette er noe de er pliktet til og opplyse om før service.. men men.

 

Har de ingen godt dokumentasjon hadde jeg tatt den til et annet verksted og fått den sjekket. Men det at skjermen kommer og går litt som den gjør kan tyde på fukt i telefonen.

Men få det dokumentert først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...