Gå til innhold

Mobilt bredbånd og linux


Anbefalte innlegg

Har anskaffet meg en av de nye Asus E PC, og er meget fornøyd med den, spesielt prisen. Disse går jo som kjent på Linux og jeg ønsket å benytte mitt mobile bredbånds USB modem fra Telenor på denne. Det var ikke bare lett å få til, men etter litt plunder og heft er jeg på nett. Telenor har linet til et Linux forum på sine nedlastingssider

 

Noen andre som har erfaringer med mobilt bredbånd og Linux?

post-164305-1216964584_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er flott at det er muligheter til dette i Linux også. Det som hadde vært greit om trådstarter hadde lagt med hvordan han gjorde dette, eventuelt hvor andre kan finne info om dette etc etc

 

Som jeg skrev øverst kjører jeg dette på min Asus E PC, men ser på forumet hvor jeg lastet ned programvaren at den også går på fedora, Ubuntu og Debian. Modemet jeg har heter Icon 225 og er laget av Option (www.option.com). Linuxforumet kan finnes ved å gå til denne linken http://www.pharscape.org/content/blogsection/4/53/

Endret av tokjelds
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har anskaffet meg en av de nye Asus E PC, og er meget fornøyd med den, spesielt prisen. Disse går jo som kjent på Linux og jeg ønsket å benytte mitt mobile bredbånds USB modem fra Telenor på denne. Det var ikke bare lett å få til, men etter litt plunder og heft er jeg på nett. Telenor har linet til et Linux forum på sine nedlastingssider

 

Noen andre som har erfaringer med mobilt bredbånd og Linux?

 

Hallo! Ser at du har klart å fikse mobilt bredbånd på din pc med Linpus?

Hadde satt stor pris på dette.

 

Mvh. Hans Edvard.

 

(Kobler til min Option Qualcomm 3G CDMA og når jeg trykker nede på det trådløse/nettikonet så kommer Option USB Vendor Specific under GSM Network) Kobler den til og det står at jeg er koblet til eks. 3G nettet. Trykker på Firefox som sier at "Server not found")

Endret av hansedvo
Lenke til kommentar

Under opensuse var det easy peasy å sette opp connect med huawei e220 kortet. Alt du trenger er å trykke gå til denne adressen: http://software.opensuse.org/ymp/openSUSE:...ard/umtsmon.ymp (forutsetter at du har lagt inn "on click install" i eldre versjoner av opensuse) så installeres programmet umtsmon.

 

Start programmet fra terminalen eller menyen til ditt skrivebordsmiljø og resten sier seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...