Gå til innhold

Healing spells for druid i raids


Anbefalte innlegg

Hei, er det Lifebloom som er best å bruke i raids? Det står at det healer 273 over 7 sec, og så 600 til slutt. Om man stacker det 3 ganger blir det 273x3 (og + healing x 3??). Er det da mer effektivt enn Rejuvenation som healer 1060 (og + healing x1??) over 10 sec? Og regrowth når man må heale mye raskt?

 

Trenger sårt noen tips fra noen som er erfarne med druider:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Natures Swiftness + Healing Touch er den raskeste store healen du kan bruke. Ellers er rejuv+swiftmend en fin combo for å fylle på litt helse. Selv har jeg til enhver tid 4 blooms på raidet, pleier å stacke 1-2 av dem på tanks. I snitt er vel 90% av mine casts Lifebloom. (Nå har jeg riktignok 2403 +heal unbuffed, så den healer noe mer enn standard ;))

Lenke til kommentar

Lifebloom er din beste venn! =) Hold 3 lifeblooms oppe til en hver tid, så er du redda. Sleng på rejuvenation i tillegg, og kanskje ha en regrowth tikkende, om nødvendig. Den holder jo 21 sekunder elns, så trenger ikke bli refresha så ofte. Har jo en direct heal effekt med en gang, så den er grei å slenge på etter at tank har mistet litt hp.

 

Swiftmend kan brukes ofte, og Nature's Swiftness + Healing Touch om det brenner på dass. Bruker (personlig) ALDRI healing touch uten NS. Greit å ha en makro på dette også, en slags panikk-knapp.

 

Skaff deg Idol of the Emerald Queen fra 1ste boss i SL, så er du redda på idol-fronten i lang tid. Den er ikke fullt så bra som den ser ut til (adder ikke 3 * 88), men lifebloom kommer til å være din desidert mest brukte heal, så alt som buffer den er bra. Dropper i normal også, så du kan farme den kjapt om du finner noen snille mennesker til å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Skaff deg Idol of the Emerald Queen fra 1ste boss i SL, så er du redda på idol-fronten i lang tid. Den er ikke fullt så bra som den ser ut til (adder ikke 3 * 88), men lifebloom kommer til å være din desidert mest brukte heal, så alt som buffer den er bra. Dropper i normal også, så du kan farme den kjapt om du finner noen snille mennesker til å hjelpe deg.

 

Det er idolet som jeg bruker den dag i dag. Average iLVL for gearet mitt er over 141, men fortsatt har jeg den. Er beste idolet i spillet for resto-druids :)

Lenke til kommentar

Spell Rotations:

 

2 tanks:

1st GCD (1.5 sec): Cast Lifebloom on tank 1

2nd GCD (3 sec): Cast Lifebloom on tank 2

3rd GCD (4.5 sec): Cast Rejuvenation/Swiftmend/Lifebloom/NS+Regro on random target.*

4th GCD (6 sec): Cast Rejuvenation/Swiftmend/Lifebloom/NS+Regro on random target.*

And then you would start over, because by then the Lifebloom rolls are expiring on the tanks.

 

3 tanks:

1st GCD (1.5 sec): Cast Lifebloom on tank 1

2nd GCD (3 sec): Cast Lifebloom on tank 2

3rd GCD (4.5 sec): Cast Lifebloom on tank 3

4th GCD (6 sec): Cast Rejuvenation/Swiftmend/Lifebloom/NS+Regro on random target*

 

4 tanks:

1st GCD (1.5 sec): Cast Lifebloom on tank 1

2nd GCD (3 sec): Cast Lifebloom on tank 2

3rd GCD (4.5 sec): Cast Lifebloom on tank 3

4th GCD (6 sec): Cast Lifebloom on tank 4

Lenke til kommentar
En god Treeform druid prøver og holde LB med 3 stacks oppe på 2-3 targets samt en reju på 2-3 targets til en hver tid.

 

Eks: LB tar 1, Reju tar 1, LB tar 2, Reju tar 2, LB tar 3, Reju tar 3 (dette forutsetter at du har lav Latency)

 

Det skjer ikke. Du kan maks kaste fire global cooldowns per lifeloom om du ikke har masse spell haste. Du trenger vel rundt 160 spell haste om jeg husker riktig for å prøve å kaste 5 gcds per lifebloom.

 

For en 3-tank rotasjon bruker jeg å starte med: OT1 - LB, OT2 - LB, OT3 - LB. Så kaster jeg rejuvenations innimellom, så det blir:

 

1. 4 Global cooldowns (6sek) Tank1 - LB/Rejuv, Tank2 - LB, Tank3 - LB

2. 4 Global cooldowns (12sek) Tank1 - LB, Tank2 - LB/Rejuv, Tank3 - LB

3. 4 Global cooldowns (18sek) Tank1 - LB, Tank2 - LB, Tank3 - LB/Rejuv

 

Det tar altså 18 sekunder å bygge opp en stack med tre lifeblooms på 3 targets om man inkluderer rejuvenation. Det tar kortere tid om man skipper rejuv, og legger den til senere i rotasjonen-

 

Det er ikke ofte man må gjøre dette, forsåvidt. Jeg stacker vel egentlig bare på mer enn ett target på Bloodboil og phase 2 Illidan. Kanskje mother.

 

Added colours, for your pleasure. <3

Endret av Knofle
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle råd, mange av dem (ikke alle, men mange) var oppklarende. Blir mer bruk av LB heretter :D

 

En god Treeform druid prøver og holde LB med 3 stacks oppe på 2-3 targets samt en reju på 2-3 targets til en hver tid.

 

Eks: LB tar 1, Reju tar 1, LB tar 2, Reju tar 2, LB tar 3, Reju tar 3 (dette forutsetter at du har lav Latency)

 

Det skjer ikke. Du kan maks kaste fire global cooldowns per lifeloom om du ikke har masse spell haste. Du trenger vel rundt 160 spell haste om jeg husker riktig for å prøve å kaste 5 gcds per lifebloom.

 

For en 3-tank rotasjon bruker jeg å starte med: OT1 - LB, OT2 - LB, OT3 - LB. Så kaster jeg rejuvenations innimellom, så det blir:

 

1. 4 Global cooldowns (6sek) Tank1 - LB/Rejuv, Tank2 - LB, Tank3 - LB

2. 4 Global cooldowns (12sek) Tank1 - LB, Tank2 - LB/Rejuv, Tank3 - LB

3. 4 Global cooldowns (18sek) Tank1 - LB, Tank2 - LB, Tank3 - LB/Rejuv

 

Det tar altså 18 sekunder å bygge opp en stack med tre lifeblooms på 3 targets om man inkluderer rejuvenation. Det tar kortere tid om man skipper rejuv, og legger den til senere i rotasjonen-

 

Det er ikke ofte man må gjøre dette, forsåvidt. Jeg stacker vel egentlig bare på mer enn ett target på Bloodboil og phase 2 Illidan. Kanskje mother.

 

Added colours, for your pleasure. <3

 

Er det noen addons som kan hjelpe meg med dette??? :)

Endret av Nexuss
Lenke til kommentar
Tusen takk for alle råd, mange av dem (ikke alle, men mange) var oppklarende. Blir mer bruk av LB heretter :D

 

Er det noen addons som kan hjelpe meg med dette??? :)

 

Lal, addons.

 

De eneste addonsa jeg bruker for healing er healing mouseover macros. (Bare en tilvenningssak), Perfectraid (En oversiktlig raidmodul), og en Hot-timer.

 

Det jeg sa er bare erfaring som kommer senere. Bare hold lifebloomstacken oppe, så finner du ut hvordan du kan heale mer etterhvert. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...