Gå til innhold

Skarpengland sin treningslogg / dagbok


Anbefalte innlegg

Hei, hiver meg med på dette, jeg;)

 

Info

parentes på "vekt" betyr det jeg veide før jeg begynte trening

Alder: 15 år

Høyde: 1.72

vekt: 63 (80)...ja, jeg hadde advarsel av helsesøster:P

Treningstart: vinter 2007

Treningsted: Lokalt treningsstudio, Kunstgressbanen, joggeløyper

 

 

hehe, ja..jeg jobber enda med magen, så den lille klumpen nederst er jeg ikke stolt av:P jeg er stoltest av lårene og brystkassen min:)

 

(bilde kommer)

 

Jeg blir å stille spørsmål for hver gang jeg noterer ned dagbokføringer, som skal bli for hver dag.

en klassiker vil være: "har jeg lagt på meg idag, tror dere" og slike helsemessige spørsmål

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Torsdag, 24 Juli:

idag gikk det mye kroppslik utskeielse, som jeg kanskje ikke kan kalle "trening" slik vi idag kjenner det:)

dro på sommerjobben idag klokka 7:

men jeg har jobber 5 timer med hagearbeid idag, i strekk (sommerjobb)....jeg var kake og insulinnivået var lavere enn soppen om vinter'n!

 

etter det dro jeg hjem spiste meg en stor middag, jogga i ca. 4 min. (oppvarming, blir utrolig fort svett) til treningsstudioet, hvor jeg trente følgende:

 

HALV 6

 

Framtrekk, 4 x 4, 20 sekunders pause mellom hvert sett.

35 kg

 

baktrekk, 4 x 4, 20 sekunders pause mellom hvert sett

30 kg

---------------------------------------------------------------------------

Nedtrekk fram, 4 x 4, 20 sek. osv.

50 kg

 

nedtrekk bak, 4 x 4, 20 sek. osv.

50 kg

 

vurderer å stille opp til 55 kg, da jeg ikke ble ordentlig sliten av dette.

-------------------------------------------------------------------------------

200 situps

10 x 10 situps...her må jeg forklare litt:

en situps er to trekk. ett trekk der jeg tar meg til venstre siden, og det andre trekket der jeg drar meg til høyre side. en situps.

 

jogget hjem, på asfalt (:() i en oppoverbakke.

 

så alt i alt trakk jeg meg opp 200 ganger

 

HALV 8

Fotball til 10 over 9, intensiv og ganske slitsom intervall løping og jogging fram og tilbake på banen. mye bevegelse, rett og slett.

 

det var min treningsdag idag:) more to come;)

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar

Hvis du trener mage så mye som du gjør bør du værtfall vente rundt 2 dager før du trener mage igjen, og for å ikke gå i ubalanse bør du også trene korsryggen hvis du ikke har dette noen av de andre dagene.

 

Og noen tips: Stor bokstav i starten av et settning; . istedenfor ; ) : ) : D smiley's; klokkeslett er best når det skrives 10:25 enn "10 OVER KVART OVER 10".

 

lykke til med treningen;)

Lenke til kommentar

26/7, Lørdag

Idag har jeg vært veldig varierende innen forbrenning og usunt... jeg holder lørdagen hellig

 

Starter med treningen:

Jogget 8 minutter i terreng, gikk turen tilbake som tok 15 min.

Spiste en banan, og slo min gamle pers. somvar 14 minutter, med den nye, 11 minutter og 25 sek, på 1.5 til 1.7 km kanskje pluss minus...(klappklapp)

 

etter joggeturen trente jeg på treningsstudioet:

Fremtrekk 35 kg, 4x4 20 sek. pause

Baktrekk, 30 kg, 4x4 20 sek. pause

 

200 Situps med 20 x 10 med 20 sek. pause for hver rep.

 

nedtrekk, fram og bak, 50 kg, 4x4 20 sek. pause

 

Manualer, biceps trening (tror jeg) 7 kg, 4x4 20 sek. pause

 

så kommer vi til maten jeg har konsumert idag...den er jeg ikke så stolt over

spiste 2 smørdbrød til frokost og ett glass melk.

 

spiste en slik en freia melkesjokolade plate (IKKE den svære 200 grams plata, men den som er litt sånn mellomstor..50 gram kanskje)

etter dette tok jeg all treningen som jeg har sagt her.

 

etter dette dro jeg hjem, spiste en banan og drakk melk. spiste 3 burgere fra grillen, (slik at ikke overflødig fett forekommer) med salat og litt ketchup. og 1 L vann

 

spilte litt fotball på løkka, så kom jeg hjem, hvor jeg spiser en pose potetgull...blir kanskje å drikke EN pils...

 

spørsmål angående teksten følger, som vanlig:

har jeg vært usunn eller sunn idag?

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar

27/7 Søndag

 

9:30

frokost inneholdende 2 Egg på brødskive med kaviar under, og ett glass melk. (2 dl, ca, pluss minus)

 

chilling til ca 11:00, hvor jeg dro til kunstgresset, spilte fotball for meg selv i steikvarmen til 11:45..dro hjem, chilla til halv 1 og dro til kunstgresset igjen, og spilte i steikvarmen til 13:30...13:45 spiste jeg 2 burgere UTEN tilbehør, litt ketchup, fra grillen og 1 L vann.

 

<Oppdateres utover dagen>

 

Fotnote:

jeg vil gjerne ha ett sånt skjema, nesten som det på vektklubb.no, der du kan regne ut hvor mye kalorier du har spist igjennom dagen...noen som kan komme opp med slikt?

Lenke til kommentar

28/7 Mandag

treningen idag gikk ut på fotballtrening 20:00 21:00, hvor jeg dro på treningsstudio etter treninga^^ trente det vanlige:

Fremtrekk, 35 kg, 4x4

baktrekk 30 kg, 4x4

 

Nedtrekk foran og bak, 50 kg, 4x4

100 situps

 

og løfting av manualer, 7 kilo på hver arm, 4x4

har kjøpt proteinshake idag også..noen som kan si meg når jeg blir å oppdage effekt av denne vidunderdrikken?

 

Matinntak:

2 brødskiver, + kaviar og egg, ett glass melk (frokost)

 

Lunsj:

Rekebaguett og halv liter sprite zero...(skamme seg)

 

Middag:

Torskefilet med potet, rømme og grønnsaker

Proteinshake

 

Kveldsmat (etter trening)

smørbrød bestående av ketchup og ost på brødskive x 2 + proteinshake

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller har du ikke bryst, korsrygg, skuldre, triseps eller bein i treningsprogrammet ditt? Selv om du har noen av delene er det vell i liten skala?

 

Kostholdet ditt er vel ikke akkurat for å øke i vekt, hvis det er poenget?

 

Er det tungt å ta 4x4 slik du gjør? Tar jeg ikke helt feil er det for å bygge muskler fortere.

 

Og igjen.... du tar grusomt mange situps uten å ta noen for korsryggen.

 

Hvor ofte er det lurt å ta proteinshake egentlig? Jeg pleier å ta rundt 40g whey protein blandet med 80g Carbo Fuel, men har tenkt å ta en servering på 80g blandet med helmelk på morgenen.

 

Ellers ser programmet ditt ganske bra ut. Har fått med meg at en del trener på kvelden og har tenkt å gjøre det selv nå i sommer værtfall, men det er så grusomt kjedelig å sitte inne og vente til det blir kveld. Vel.. lykke til videre :).

Lenke til kommentar

det er sant..jeg har ikke dette du nevner, i treningsprogrammet..

og nei. det er vel ikke for å øke i vekt, tror jeg... men jeg skal faktisk til treningsinstruktøren når skoleåret starter igjen, for å spørre om skjema for brystkasse, mage og rygg. for nå har jeg begynt å få six packen, så mens jeg arbeider på den, skal jeg prøve å få den V formen som er så berømt.

 

Og ja, jeg tar Proteinshake fire ganger om dagen, en gang om frokosten, Lunsj, Middag og om kvelden etter trening.

Eller egentlig, så passer jeg bare på at jeg tar det fire ganger om dagen, med ett par timer med mellomrom slik at effekten går seg til. Han jeg kjøpte det hos sa at jeg skulle ta det 4 ganger om dagen, med forbehold at jeg MÅTTE ta en shake maks en halvtime etter trening. you do the math.

 

Og ellers idag, så skiftet jeg om på treningen, litt:

100 situps, og 100 situps, gjort mens jeg ligger på magen, for å styrke ryggen. for jeg kjente at ryggen stakk litt idag når jeg tok situps. så jeg skifter til 100/100 på rygg og mage, for å se om dette fikser dealen med ryggen.

så treningen min hittil, 13:15 ser slik ut:

 

11:40

5 minutter jogging til treningsstudio, hvor jeg tar følgende prosedyre:

Fremtrekk 35 kg, 4x4

Baktrekk 30 kg, 4x4

Nedtrekk foran og bak, 50 kg, 4x4

100 situps for magen, og 100 omvendte situps for ryggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...