Gå til innhold

TVersity og PS3....trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

On the fly encoding krever endel av maskinen når det er snakk om HD kvalitet. Hva slags prosessor har du på maskinen Tversity er innstallert på?

 

Det er også snakk om store mengder data som overføres. Jeg har sett PS3 rapportere opp til 60 mbit/s når jeg ser HD filer. Trådløst holder ikke til dette.

 

Jeg har også hatt problemer med lyd på HD filer men det viste seg å være en feil i ffmpeg oppsettet.

Endret av IgniZtion
Lenke til kommentar
On the fly encoding krever endel av maskinen når det er snakk om HD kvalitet. Hva slags prosessor har du på maskinen Tversity er innstallert på?

 

Det er også snakk om store mengder data som overføres. Jeg har sett PS3 rapportere opp til 60 mbit/s når jeg ser HD filer. Trådløst holder ikke til dette.

 

Jeg har også hatt problemer med lyd på HD filer men det viste seg å være en feil i ffmpeg oppsettet.

 

har desverre ikke den beste pc (laptop centrino duo 1.6 GHz og 1gb ram)

ps3 er 100% wireless mot dlink 635 router og pc......360 er koblet opp wireless mellom pc og router men er kablet videre fra router til 360.

360 streamer HD filer i WMV format uten problemer og hadde håpet å få det til med ps3 også

Lenke til kommentar
har desverre ikke den beste pc (laptop centrino duo 1.6 GHz og 1gb ram)

ps3 er 100% wireless mot dlink 635 router og pc......360 er koblet opp wireless mellom pc og router men er kablet videre fra router til 360.

360 streamer HD filer i WMV format uten problemer og hadde håpet å få det til med ps3 også

 

Den store forskjellen her er jo uten tvil at 360 kan spille av wmv hd filer uten at de trengs å transcodes. Det er gjerne bare snakk om opptil 6-7mbit/s i overføring så det går greit da.

 

Når man prøver å se for eksempel en x264 encodet HD fil på PS3 gjennom Tversity må Tversity transcode filen til et format PS3 kan vise. Default mener jeg dette er satt til Mpeg-2 noe som medfører dårlig komprimering og sotre mengder data som må overføres. I tillegg koster det endel prosessorkraft. Jeg har satt det opp slik at Tversity transcoder til Mpeg-4 i stedet. Dette sparer endel båndbredde, men krever enda mer prosessorkraft da filen komprimeres bedre.

 

Dessverre tror jeg nok det er prosessoren din som er for svak til å transcode filene on the fly. (Noen som har et godt norsk uttrykk for "on the fly" ? :blush: )

Lenke til kommentar
Er da merklig igrunn. Skal ikke trenge å transcode noe som helst med de filene. PS3 takler wmv som kontainer og VC-1(?), H.264(?) som codec. Har du husket å aktiver wmv støtten til ps3? Må gjøres manuelt under systeminstillinger.

 

H.264 og AVC er støttet. Mange rapporterer om problemer med VC-1 når det streames fra en annen maskin. Dette er meget mulig grunnet LPCM lydsporet dog, så jeg har ikke noe sikkert svar.

 

En helt annen sak er å sette opp f.eks Tversity riktig så den ikke transcoder disse filene. Dette krever litt manuelle endringer i .xml konfigurasjonsfilene. Om man kun har trådløs link mellom PS3 og PC kan det fort uansett bli litt for mye data som skal overføres om man ikke transcoder til et bedre komprimert format.

Lenke til kommentar

Jaja, skulle egenlig si noen ord nå. Men faktum er at jeg har gått lei tversity og ps3. Allitd noe som ikke stemmer, lyd, transkoding gir dårlig bilde (alt relativt, ikke helt rompa bilde, men blandt annet mye lysere) ++. Så igår kjøpte jeg popcorn hour, funker ikke det så selges den og htpc bygges.

 

Uansett da, har jo lite med trådstarters problem å gjør, men du får nå ha lykke til.

 

Og her: http://forums.tversity.com/index.php

Endret av Snesopp
Lenke til kommentar

Transcoding er ikke så vanskelig med TVersity som mange skal ha det til.

Selv leste jeg en guide, innstallerte bestemte codecpacks og sletta alt annet som kunne kludre det til. Nå streamer/transcoder jeg video uten problemer, ser like bra ut som orginalfilen. Hva angår 720p så skifter du container til .vob, som sagt før i tråden, med mkv2vob. Iom at det da ikke trengs noen transcoding, siden det ikke lenger er .mkv (som da ikke ps3 støtter), så kan du gjerne ha filen på pc'en og streame med TVersity.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...