Gå til innhold

HTML editor / FTP program


Anbefalte innlegg

Jeg venter på min asus eee 900 m/Linux og leter etter et enkelt FTP program for å laste opp html filer, og html editor (ev. i samme progr. Har tidligere kun brukt dreamweaver). Noen tips å komme med?

 

 

Er første gang jeg skal prøve meg på linux så er spent..

Endret av hvt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å bare bruke filbehandleren? Skriv "ftp://hostnavn" i adresselinjen.

 

Ellers får du jo tak i programmer som filezilla etc.

 

HTML-editorer har jeg ikke stor peiling på, dessverre.

 

 

 

ooh filezilla, det kan jeg sjekke ut.. har ikke peil på linux, men kan prøve ut filbehandleren også. Takk!

Lenke til kommentar

KFTPGrabber, gFTP, kasablanca ? Ellers gjør sikkert FF/Opera jobben også, hvis det er enkle ting. Eller du har kommandolinjeverktøy som gjør samme nytta.

Evt bare søke på "ftp" i pakkebehandleren din (the linux way!) istedet for å lete på nettet. :)

 

Det du er ute etter er en WYSIWYG HTML editor, og da er det vel NVU/KompoZer (http://www.nvu.com/) som gjelder?

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
KFTPGrabber, gFTP, kasablanca ? Ellers gjør sikkert FF/Opera jobben også, hvis det er enkle ting. Eller du har kommandolinjeverktøy som gjør samme nytta.

Evt bare søke på "ftp" i pakkebehandleren din (the linux way!) istedet for å lete på nettet. :)

 

Det du er ute etter er en WYSIWYG HTML editor, og da er det vel NVU/KompoZer (http://www.nvu.com/) som gjelder?

 

 

 

jeg tror dette programmet er det jeg er ute etter,men jeg får ikke til å pakke det ut... vet du noe om det eller?jeg lsgrer hele greia og pakker ut i samme fil men får error, og ingen av de utpakkede filene vil kjøre...jeg er helt blank på linux så føler meg litt stuck :p

Lenke til kommentar
Det beste er å bruke pakkebehandleren til distroen du bruker. Den burde installere programmet for deg.

Hvilken distro kjører du??

 

jeg fikk tilslutt installert den, men jeg finner ikke programmet.. er på acer asp. one, med den enkle desktopen. forsøker forjeves å få til en ordentlig desktop men det funker ikke. så jeg finner ikke programmet igjen på maskina..

Lenke til kommentar

I KDE så kan alle programmer som bruker KDE sin "lagre som"-funksjon lagre til en FTP-tjener. Det er KDE som tar hånd om tilkobling og autorisasjon, gjerne sammen med KWallet slik at du slipper å skrive passord hele tiden.

 

Så da gjenstår det bare en enkel og kjapp måte å hente en fil-liste. Quanta+ har en utmerket måte å gjøre dette på. Den lagrer fillisten i en buffer og dermed er filene på FTP-tjeneren lett tilgjengelig.

 

Jeg har lite erfaring med andre html-redigerere i linux da jeg synes Q+ tilfredstiller mine behov som hobby-koder.

Lenke til kommentar
jeg fikk tilslutt installert den, men jeg finner ikke programmet.. er på acer asp. one, med den enkle desktopen. forsøker forjeves å få til en ordentlig desktop men det funker ikke. så jeg finner ikke programmet igjen på maskina..

Nå er ikke jeg sikker på hvilken distro ACER shipper på sin asp. one, men det er anbefallt å bruke pakkesystemet for installere programmer.

 

That said, hvis du klarte å installere programmet fra kildekode, burde det komme opp i menyer... alternativt er da ikke programmet korrekt installert.

Det du kan gjøre er å åpne et terminal-vindu og skriver nvu og trykke enter. (det var nvu du skulle installere sant?)

Det burde starte programmet.

Alternativt "whereis nvu" eller "locate nvu". Får du ingen resultat da er nok ikke programmet (korrekt) installert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...