Gå til innhold

Ny kjøler til Q6600


gard.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så litt på den testen ja og det var meget gode resultater, men var kanskje litt for mye bråk på den.

 

De det egentlig står imellom er:

 

- OCZ Vendetta (billig, god?)

- Scythe Ninja Mini (grei pris, bedre enn vendetta?)

- Scythe Katana (litt knotete installering, god pris, hvordan yter iforhold til de over?)

 

De som ligger litt lenger ned på listen er:

 

- Thermaltake Big Typhoon (litt stor og tung, litt dyr)

- Thermaltake Blue Orb II (knotete installering og tung, men god pris)

- Gigabyte Volar (bråker mye, kun en butikk lagervare, men billig)

Hvilken av disse prosessorkjølerne vil passe best til Q6600 slik at jeg kan oppnå rundt 3.5GHz samtidig som pris/støy er tatt med i betraktning!?

 

Takk for svar!

 

EDIT: Etter denne listen skal OCZ Vendetta være nokså god. Prisen er veldig god og installering virker enkel og grei :) Er denne noe å satse på?

HER er en oversikt over flere kjølere inkludert Scythe Mini.

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

og klokke så høyt som du ønsker krever en ganske bra kjøler

Dette er ser ut til og være en mindre versjon av thermalright extreme 120 som kanskje er den beste luft kjølern som fins uheldigvis er thermarlight extreme 120 16,1 cm høy men lille bror er 14 kan hende den kan klare det.

Thermalright Ultima 90

 

jeg kanke svare på om OCZ vendetta er bra nok til og kjøle en 3.5 ghz Q6600 men når kjølere blir testet så blir de ikke overklokket tror jeg. Men kanskje netshoppen du vil bestille fra deg kan forklare enn som vil passe godt for det du trenger.

Lenke til kommentar
og klokke så høyt som du ønsker krever en ganske bra kjøler

Dette er ser ut til og være en mindre versjon av thermalright extreme 120 som kanskje er den beste luft kjølern som fins uheldigvis er thermarlight extreme 120 16,1 cm høy men lille bror er 14 kan hende den kan klare det.

Thermalright Ultima 90

 

jeg kanke svare på om OCZ vendetta er bra nok til og kjøle en 3.5 ghz Q6600 men når kjølere blir testet så blir de ikke overklokket tror jeg. Men kanskje netshoppen du vil bestille fra deg kan forklare enn som vil passe godt for det du trenger.

:whistle: pheww!! den svir i lommeboka. I tillegg uten vifte! Tror nok jeg bare går for Vendetta og håper på 3.3 - 3.5GHz, med mindre andre har forslag/mener at noen andre av de jeg listet er bedre!

Lenke til kommentar
og klokke så høyt som du ønsker krever en ganske bra kjøler

Dette er ser ut til og være en mindre versjon av thermalright extreme 120 som kanskje er den beste luft kjølern som fins uheldigvis er thermarlight extreme 120 16,1 cm høy men lille bror er 14 kan hende den kan klare det.

Thermalright Ultima 90

 

jeg kanke svare på om OCZ vendetta er bra nok til og kjøle en 3.5 ghz Q6600 men når kjølere blir testet så blir de ikke overklokket tror jeg. Men kanskje netshoppen du vil bestille fra deg kan forklare enn som vil passe godt for det du trenger.

:whistle: pheww!! den svir i lommeboka. I tillegg uten vifte! Tror nok jeg bare går for Vendetta og håper på 3.3 - 3.5GHz, med mindre andre har forslag/mener at noen andre av de jeg listet er bedre!

 

Se nederst på testene... hvilken vifte er det som har lavest temp på 90 og 120w? Noctua NH-U12

Endret av s0und
Lenke til kommentar
og klokke så høyt som du ønsker krever en ganske bra kjøler

Dette er ser ut til og være en mindre versjon av thermalright extreme 120 som kanskje er den beste luft kjølern som fins uheldigvis er thermarlight extreme 120 16,1 cm høy men lille bror er 14 kan hende den kan klare det.

Thermalright Ultima 90

 

jeg kanke svare på om OCZ vendetta er bra nok til og kjøle en 3.5 ghz Q6600 men når kjølere blir testet så blir de ikke overklokket tror jeg. Men kanskje netshoppen du vil bestille fra deg kan forklare enn som vil passe godt for det du trenger.

:whistle: pheww!! den svir i lommeboka. I tillegg uten vifte! Tror nok jeg bare går for Vendetta og håper på 3.3 - 3.5GHz, med mindre andre har forslag/mener at noen andre av de jeg listet er bedre!

 

Se nederst på testene... hvilken vifte er det som har lavest temp på 90 og 120w? Noctua NH-U12

Den blir for høy for mitt kabinett...

 

EDIT: Blir bare mer og mer overbevist om at Vendetta er kjøleren for meg :D

 

"...The OCZ Vendetta CPU cooler is one of the most impressive copper heatpipe based coolers money can buy. With the bundled 92mm fan installed, it produced one of the lowest temperatures we've seen to date ... "

kilde

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Da velger du denne vis det er den du vil ha, men pass på og kjør stabiletets tester og vis testene blir ustabile så er det jo et tegn på at noe ikke er riktig. alle tempraturer over 75 er ikke bra men i sommervarmen så kan et varmt rom gjøre at alt blir mye varmere. Jeg merker selv at pc-en min selv med et helt åpent kabinett har cpu-en på 36 grader og rommet er 28,9 grader.

 

Gleder meg til vintern hvor både jeg og pc-en unslipper disse ekstreme tempraturene, blir jo stekt innpå rommet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...