Gå til innhold

lukkede hodetelefoner til innebruk 1000-1500 kr


Anbefalte innlegg

til bruk foran pcen, plugget i miksebord/eksternt lydkort.

 

har sett på akg 271/272 men de er jo nesten ikke å oppdrive her i landet, og jeg gidder ikke å gi personnummeret mitt til cdon (hvorfor er de så stae på det? folk som har skumle hensikter har da vel også tilgang på andres personnummer, så det er jo helt poengløst for vanlige lovlydige folk å disponere seg for misbruk av identitet på denne måten)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
til bruk foran pcen, plugget i miksebord/eksternt lydkort.

 

har sett på akg 271/272 men de er jo nesten ikke å oppdrive her i landet, og jeg gidder ikke å gi personnummeret mitt til cdon (hvorfor er de så stae på det? folk som har skumle hensikter har da vel også tilgang på andres personnummer, så det er jo helt poengløst for vanlige lovlydige folk å disponere seg for misbruk av identitet på denne måten)

 

Jeg handlet med kort på cdon, trengte ikke og oppgi noe personnummer da.

Endret av MagicCheeseball
Lenke til kommentar

Vel, ved innlogging får jeg beskjed om at jeg må fylle ut full registrering for å kjøpe fysiske produkter:

post-62916-1216814710_thumb.jpg

 

 

Dette innebærer som du kan se også at man må oppgi personnummeret:

 

post-62916-1216814765_thumb.jpg

 

Dersom det ikke finnes noen walkaround for dette er det nærmest hårreisende å kreve personnummer for å bestille varer. Dette er jo forferdelig lett å misbruke til opprettelse av kreditt som f.eks. mobiltelefonabb. i andres navn.

 

redigert: kremt.. i det jeg betrakter mine vakre screenshots ser jeg at de siste fem tallene kun er naudsynt dersom du skal handle på faktura. that makes sense, men det var ikke lett å få med seg, noe dere sikkert har forstått at jeg ikke fikk iallefall.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Jeg vet Captein Ødegård, og flere med ham (da også jeg;) ), vil anbefale Beyerdynamic DT 770 Pro . Du sparer også et par hundre kroner på å kjøpe de på eba, der du får de ned i 150-160 dollar før frakt ;) Ellers får du kjøpt AKG 271 i mange lokale musikk/instrument/studioforetninger rundt omkring...

 

 

takk for tips. jeg har hørt at denne er utrolig rå på bassgjengivelse - men er det masete? blir lydbildet farget av overdrevet bassforsterkning?

 

dersom det skal være noe enhanced bass, og det bør ikke være for mye av det etter min smak, skal den være tight like a tiga' iallefall. hvordan er beyerdynamic sine på det området?

Lenke til kommentar

For min del er ikke det noe problem i det hele tatt, og jeg hører mye på klassisk musikk, og føler ikke at heads'a lider under overdreven bass;) Bassen er absolutt ikke masete, highs kan være det i starten, da den har god gjengivelse av høye frekvenser, som kan føles slitsomt hvis man ikke er vant med det. Men dette blir bedre etter burn-in av headsa også. Mine har mer behagelig "sound" nå etter 2-300 timers bruk, enn når jeg fikk dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det endte med et par beyerdynamic DT 770. fikk de i går, de er veldig gode å ha på og tetter bra for lyden. jeg kjøpte 80ohmsutgaven og den er litt tung å drive vha htc-mobilen min. det blir ikke så mye trøkk. På miksepulten er det akkurat nok guffe, men de er generelt for tungdrevne etter min mening. jeg forstår ikke hvordan det går an å få noe lydtrykk ut av 250ohms utgaven, det må i så fall kun være vha en dyrere hodetelefonforsterker.

 

det er en imponerende dynamikk i disse. jeg kan ikke sammenligne med modeller i tilsvarende prisklasse da det er første gang jeg har kjøpt i denne prisklassen, men det er en dynamikk i lyden som jeg ellers forbinder med f.eks. gulvhøyttalere i 8000kr+ klassen.

 

jeg er imidlertid enig i det så mange andre sier etter å ha kjøpt seg hodetelefoner i denne prisklassen; det tar livet av de gode gamle 128 og til dels også 256 kb/s-mp3-filene. nå må jeg også gå over til høyere bitrate eller annet format. :p=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...