Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

10/100 Mbit - Leverandør?


Anbefalte innlegg

Bredbåndservice hadde lovt leveranse etter 14 dager, men det tok desverre totalt 23 dager etter mye om og men. Det gjorde at jeg stod uten internett i 9 dager.

 

Det er akseptabelt, i og med at de har ordnet opp på en positiv måte.

 

Erfaringer?

Endret av Gladideg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde bredbåndsservice tidligere der jeg bodde før, hadde da 100/100mbit linje.

Opsettet var der: Skap i kjeller med fiber switch, og så tp kabel til hver enkelt leilighet. Ikke noe deling av kabel.

 

Har aldri opplevd noe problem med bredbåndsservice, men hadde en del problemer når det het bredbåndsfabrikken. Dårlig upload når thepiratebay hadde server park i sverige.

Men dette løste seg.

 

Er bare å ringe dem til du får hjelpen du trenger. De har ikke så mange kunder og derfor ikke det største kundesenteret i verden.

 

Må være noe feil med opsettet i gården der du bor. De remote styrer switchen i kjelleren iallefall. Så kunne de levert internett til deg så hadde du allerede hatt det.

Lenke til kommentar

Det er lite kundessenter, og de som jobber der er veldig hyggelige. Ingen ting å si på dem. Problemet er at de lover et svar som aldri kommer, og lover en løsning som ikke kan leveres.

 

Det å dele kabel fungerer like bra som det å ha en egen kabel. I hvertfall på 10Mbit hastighet.

 

Når de forårsaker at kunden mister internett, og ikke er villig til å ordne opp så stiller jeg meg spørsmål til serviceinstillingen til bredbåndservice.

 

Men som sagt, de som jobber er sikkert veldig hyggelige mennesker, og gjør tross alt kun en jobb. Så jeg skal ikke klandre dem personlig.

 

MiRaCL: Var du fornøyd med hastigheten de leverte på tross av problemene med servere i Sverige? J

 

eg er hovedsaklig på utkikk da etter en leverandør med høy upload, slik at jeg kan laste opp familie-filmer raskt til venner og bekjente. Hovedgrunnen til at jeg valgte BBSE.

Endret av Gladideg
Lenke til kommentar

Jeg fikk egentlig aldri hastigheten jeg betalte for.

Når jeg hadde 10/10mbit, så fikk jeg 10mbit inn, men aldri noe i nærheten av 10mbit ut.

 

Hadde også 100/100mbit en periode, men vanskelig å få utnyttet en slik linje, men kan ikke klage på hastigheten fordet. Fikk ganske bra inn, men ikke veldig imponerende ut. Men kan være andre faktorer til det.

 

Andre jeg kjenner som har bredbåndsservice får bra hastighet, så jeg tror det kommer ann på hvor man bor.

Lenke til kommentar

Jeg har veldig god erfaring med Bredbåndsfabrikken i hvert fall (har det ikke lenger). Men, det er ett forbehold. Den norske avdelingen er lite hyggelig, hvis det er dit du kommer først. Blir du derimot satt over til en tekniker i Sverige pleier det å være veldig bra.

 

Aner ikke om det fortsatt er ganske todelt, men kan tenke meg at her i Norge er det en god sjans for at ting ikke går på skinner. Når det kommer til hastighet har jeg veldig god erfaring her, utenom at det i perioder var dårlig ruting mot NGT med elendig hastighet til følge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...