Gå til innhold

Valg av referanse/studio hodetelefon


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hva slags kilde du har, og hva slags type musikk du skal jobbe med, og selvfølgelig personlig preferanse. Vil anbefale deg å bruke litt tid på head-fi.org og lese litt rundt, hvis du ikke har mulighet til å få prøvd de selv. Ultrasone 750 / 2250 (åpne / lukkede) er også verdt og vurdere imo.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt DT 880 og Ultrasone PL 750 ' ene. Ingen av disse er å anbefale. Jeg har for tiden Sony MDR SA-5000, og de gir en god lyd. Men sibilansen kan være noe sensitiv. Før hadde jeg Audio-Technica ATH-AD2000, og de var ekstrem. Om du ikke har råd til såpass dyre klokker, så er ATH-A900 et ypperlig valg. Har eid dem også.

Lenke til kommentar
Jeg trenger en åpen studiohodetelefon.

Alex: Hva var problemet til DT 880?

 

DT 880 gjengir meget lite bass i lydbildet sitt. En stortromme høres nesten ut som en skarptromme eller en tam når man spiller powerful musikk. AKG K701 er også en åpen løsning som har veldig lik lydgjengivelse som DT 880. Mange jazz-elskere og symfoni-entusiaster anser disse hodetelefonene som super. Der foregår det så mye i lydbildet, at det er en fordel at bassen ikke tar opp for mye plass.

 

AKG har andre hodetelefoner som egner seg fint som referanseklokker, men de har få åpne løsninger.

Audio-Technica ATH-AD2000 er åpen, men også veldig dyr.

Hvorfor trenger du en åpen forresten?

I så fall vil jeg anbefale deg å teste ut Sennheiser HD595. De er åpen, og er også kjent for å være en av de aller mest komfortable hodetelefonene på markedet. Om du ønsker litt dypere bass, kan du gå for HD600. Men bear in mind, om impedansen overstiger 80 Ohm, så anbefales det sterkt at du anskaffer deg en hodetelefonforsterker i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...