Gå til innhold

Modifisering av Vista


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lenge hatt store fordommer mot Vista pga en, etter min mening, merkelig GUI og generelt mye "DILL" om du kan kalle det det. Vista er generelt lagd veldig med tanke på å åpne for alle nye PC brukere, noe man fort merker når man kommer fra XP.

 

Har dog tenkt til å gi Vista en sjanse, dette blant annet pga jeg allikevel trenger nytt 64bit OS + DX10 støtte frister å få prøvd (vet ikke helt hvor mye mer ytelse jeg får i spill, men er av typen som jubler over små ytelsesøkninger og ikker gir seg før ting funker 110%).

 

Det jeg er ute etter er om noen kjenner til enkle måter å modifisere vista slik at brukergrensesnittet er så enkelt som mulig (minst forandring for en hardbarka XP entusiast :p ). Har iallefall tenkt til å bruke vLite for å fjerne unødige applikasjoner ettersom vista sluker nok ram som det er. Tar gjerne imot hint til bruk av dette programmet.

 

Alt av andre råd tas imot med glede.

 

 

Rakash ;)

 

 

PS: VÆR! så snill å la være å komme med kommentarer rundt Vista fordommene mine. Jeg bryr meg pent lite om hva dere sier, men det er bare så unødvendig og veldig off-topic!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke liker det nye grensesnittet i Vista, så slå det av. Veldig enkelt.

 

Når det gjelder tweaking i Vista, har jeg ikke sett noen gode og utprøvde metoder som ikke allerede gjøres automatisk i Vista. Nå har jeg ikke fulgt like godt med på Vista som med XP på dette temaet, men jeg ser ikke grunn til å fikle med dette i Vista. Grunnen er at Vista er veldig smart og optimaliserer seg selv.

 

Når det gjelder nLite så bør du være forsiktig. En feil og Vista kan slutte å fungere slik det skal. Det var noen saker i starten da folk ikke ville komme seg inn på Windows Update grunnet at de hadde fjernet en viktig funksjon dypt i Vista via nLite. Anbefaler å sjekke ut guider og informasjon før du selv hopper i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...