LarsFromasj Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Hepp! Tenkte jeg skulle vise fram et prosjekt jeg har hatt gående i et halvt års tid nå. Det hele begynte da jeg for et år siden (13. Juli 2007) mistet lappen på vei hjem fra Mandal til Asker. 20 måneder uten lappen og 30 dager med pallespikring. What to do? Jo, jeg kjøper meg en moped. Liker godt å ha noe som skiller seg ut, så jeg kjøpte meg en 2005 Monkeybike, som da hadde gått kun 25 km. Jeg bannet på at denne skulle holdes helt original for jeg skulle ikke bruke penger på den! Alle pengene skulle gå i min da nyinnkjøpte BMW E30 M3. Men alle som kjenner meg vet at dette var bare å ta med en klype salt, for selvfølgelig kom det til å skje noe med den. Det begynte så her: (M3'en i bakgrunnen) Og etter en stund fikk jeg et lite kick og MÅTTE bare handle litt deler til den, som lengre sving bak, nye bakdempere, 10" dekk og felg, nytt sete etc. Jeg fikk også på dette tidspunktet tak i en 110ccm motor som hadde sittet i Ailo Gaup sin gamle Pitbike. Hadde litt problemer med fusking i motoren (Noe som senere viste seg å være CDI'en), men da den en dag stoppa helt på vei til jobb og ikke ville starte igjen gikk det en faen i meg. Jeg reiv hele sykkelen i deler! Her skulle det bygges Norges verste Monkeybike som ingen har sett maken til her til lands!!!! Rett hjem og la inn en bestilling på deler på nettet, også åkte det rett til Ilseng fengsel for å sone 30 dager. Da jeg kom hjem hadde dama vært å henta pakken på postkontoret, og jeg pakket opp godsakene! Overkill frambremser! Skivebremser bak. Samme str. som originalskivene forran. USD gaffel!!!!! Delvis montert Dekk og felger Nye skiver vs. originale!! Fyller felgen GODT! Gaffelen ferdig Bort med trommelbrems bak! Inn med skiver! Montering av kalipper Ferdig bakstilling! Custom svingarm (10cm lengre), 10" bakfelg m/ 130/70-10 Continental dekk, 310mm justerbare dempere, skivebremser Ramma er fortsatt original. Eneste som er originalt vel... Og videre montering Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Også ble ny motor bestilt.... Full specs på motoren er: Større ventiler (27/23mm) Kvassere NBR Racing kam Høykomp stempel (56mm borring / 57mm slaglengde) Balansert og polert veiv Mikuni 26mm gasser 14000 RPM CDI Earl's oljekjøler Fem plata clutch med forsterkede fjærer Bremset 16.8 hk og 10.5Nm @ 6500 RPM På plass! Original bremsepedal kommer i konflikt med motoren da den er noe større enn original. Må modifisere eller se om jeg får tak i ny bremsepedal som passer. Og det løste jeg så her: Bestilte et backstep kit istedenfor. Flytter fothvilerene fra original plass under motor og bakover ca. 10 cm. Skikkelig R-sykkel stil da Også kom det enda en bestilling fra Summit Racing, i USA... Nye bremseslanger! Earl's koblinger Søt liten oljekjøler 10 fot med stålspunnet slange Også ble det skrudd litt mer.... Fant en fin plassering til oljekjøleren.... Begynner å dra seg til, men fortsatt en del småtteri igjen... ROCK ON! Nye Earl's bremseslanger Hadde gjort seg med et eksosanlegg her... Coilen på plass Tilfeldige bilder.... Var nede på jobben i dag og lagde en kjapp festeordning til kjøleren istedenfor vridde strips. Et par rørbiter, bolter og hettemuttere så ble det omtrent sånn. Må bare stramme til den ene bakerste bolten der ser jeg, for den er skakk. Fort gjort Mer kommer... Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Deretter lette jeg internett rundt etter riktige Earl's koblinger jeg kunne bruke ut fra motoren. Disse er spesielle med M12 x 1.50 gjenger i ene enden og AN-6 i andre... 140 km/t speedo Ny eksos på plass Oljeslanger ble lagd.. Og sånn står den nå: Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Det eneste som er igjen fra den originale Monkey'n er ramma og bensintanken. Ramma kommer til å bli bytta ut med en CNC frest alu-ramme etterhvert. Full specs på sykkelen for de interesserte er som følger: Motor: 140ccm med følgende Specs: Større ventiler (27/23mm) Kvassere NBR Racing kam Høykomp stempel (56mm borring / 57mm slaglengde) Balansert og polert veiv Mikuni 26mm gasser m/ konfilter 14000 RPM CDI Earl's oljekjøler Forsterket clutch Bremset 16.8 hk og 10.5Nm @ 6500 RPM (Og det er mer å gå på) Bremser: Oversized bremser forran Skivebremser bak Brembo bremsesylinder forran og bak Earl's Stålspunnede bremseslanger Suspension: +10cm lengre svingarm USD gaffel kortet ned til 600mm 310mm justerbare dempere bak Styredemper Dekk og felg: 3,5 x 10" felg forran 4 x 10" felg bak 120/70-10 Continental dekk forran 130/70-10 Continental dekk bak Diverse: Backstep kit R-design sete Ny baklykt type G-craft Fjernet blinkers Nye brems- og clutch hendler Alt av slanger i Earl's stålspunnede slanger m/ Earl's AN-koblinger (Rød og blå) Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Faen så tøft!! 30 dager på vann og brød, hvor fort kjørte du - om jeg får spørre? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Sykt tøft prosjekt! Bra du endte opp med å bruke penger på den likevel Mye har du brukt på sykkelen? Kan ikke være rent lite? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Tipper at totalen på denne sykkelen ligger på samme nivå som nyprisen på en MV Augusta! Helt sykt! Og ikke minst, skikkelig gjort! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Et av de tøffeste prosjektene her inne. Prosjektet er også veldig forseggjort , og du har greie på tingene du driver med- ser det ut som Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg vil ha mer bilder av M3-en, og gi den skikkelige speil. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2008 Hva var grunnen til at du fikk så hard straff da? Lenke til kommentar
sparrowhawk Skrevet 22. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2008 Hva slags motor er du har? Hvilken merke? For et tøft prosjekt .. Tør jeg å spørre hva du brukt så langt ? Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Hei! Takk for positive kommentarer Faen så tøft!! 30 dager på vann og brød, hvor fort kjørte du - om jeg får spørre? Problemet var vel ikke hvor fort, men hvor mange ganger Sykt tøft prosjekt! Bra du endte opp med å bruke penger på den likevel Mye har du brukt på sykkelen? Kan ikke være rent lite? Huff, hehe... hvor mye jeg har brukt på den vet jeg ikke helt nøyaktig. Men jeg kunne jo omtrent gått i butikken og kjøpt meg en ny motorsykkel. Tipper at totalen på denne sykkelen ligger på samme nivå som nyprisen på en MV Augusta! Helt sykt! Og ikke minst, skikkelig gjort! Takk for det Et av de tøffeste prosjektene her inne. Prosjektet er også veldig forseggjort , og du har greie på tingene du driver med- ser det ut som Takk igjen Jeg vil ha mer bilder av M3-en, og gi den skikkelige speil. Speilene skal kastes langt, langt vekk... tro meg! M3 Sport Evo III speil er bestilt! (Originale BMW) Bilen er for tiden under bygging. Rivd ut motor, lakkert motorrom, frontfanger og forskjermer, en del skal gjøres. Og de stygge hjemmelagde netting-nyrene ligger i søpla for lengst!! Hva var grunnen til at du fikk så hard straff da? Se over Hva slags motor er du har? Hvilken merke? For et tøft prosjekt .. Tør jeg å spørre hva du brukt så langt ? Motoren er håndbygget hos OORacing i England, spesialister på Monkeybike og Pitbike. Liker ikke å snakke om priser og slikt, men totalen har vel havnet oppimot 60.000,- som den står nå. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2008 Nei, vet du hva, jeg døde litt innvendig av begeistring. Utrolig gjennomført og RÅTT prosjekt! Mega-kred til deg. Unnskyld for at jeg ler, men du hadde virkelig ikke hellet med deg når du ble tatt to ganger på en kveld. ^^ Lenke til kommentar
exs Skrevet 25. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2008 knalltøff sykkel.... går utifra at du legger så mye tid og energi i denne sykkelen pga av det er den du må bruke for og kommer deg fra A til B den neste 12mnd eller noe sånt hva med lystgass, finnes endel forskjellige anlegg til monkeybikes Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 22. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 Hei hei! Takk for kommentarer. Monkey'n er FERDIG! Går som et skudd! Må bare hive på et sidedeksel.... Bilder: Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 22. august 2008 Rapporter Del Skrevet 22. august 2008 Fett bygge! Minner om den turbolada monkeybiken fra england! Hehe Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. august 2008 Rapporter Del Skrevet 28. august 2008 Ohlord. Sykt. Skjønner ikke hvorfor du ikke bare la pengene i noe større med en gang x] Virker som du kan finne på å bruke astronomiske summer på bilen når du gjør sånn med en liten monkeybike Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 20. september 2008 Rapporter Del Skrevet 20. september 2008 Må slenge meg på rekka av folk som hyller deg. Skikkelig forseggjort Hadde det gått an å få et bilde av monkeybike'n med et menneske på? Den må da være et helvete å kjøre? Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 27. september 2008 Rapporter Del Skrevet 27. september 2008 Rått.. Helt rått.. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 29. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2008 Takk takk Bilde med meg på kan nok ordnes Kommer med det snart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå