Gå til innhold

"Lett gamer"-pc, som også er støysvak! Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

HER er mitt foreløbige oppsett.

 

Fra før av har jeg:

Harddisker 2stk S-Ata(300)

Tastatur

Skjerm

Høyttalere

CPU-kjøler

Strømforsyning (OCZ 500W)

 

Det jeg ønsker er en STILLE pc, som i tillegg til surfing skal brukes til spill som DOD:Source, CS:Source, Forgotten Hope (Battlefield 2 mod) osv. Handler IKKE med tanke på overklokking, case-modding/styling eller LAN. Dette er en pc som kommer til å stå Stille, og den er til for å brukes, ikke beundres!

 

Trenger jeg ekstra vifter til dette kabinettet?

Vil min OCZ500W strømforsyning være nok, og får det plass i kabinettet?

 

Et STILLE system er viktigere enn overklokking eller blått lys

 

Noen som har kommentarer, forslag til forandringer osv?

Har valgt tokjerne til fordel for quad, noen som har meninger om det?

Vil CPU-kjøleren jeg har, duge til cpu'en jeg valgte?

Noen forslag til skjermkortkjøler?

 

Valgte dette , med tanke på god plass for luftgjennomstrømning og ok pris, noen som kan anbefale alternativer?

Ser frem til alle innspill!

 

edit: Heller mer mot Antecs kabinett nå, selv om det er dyrere...

edit: har lagt inn Noctua's kjøling for CPU, da jeg mistenker at min gamle Zalman ikke vil duge når det gjelder kjøling og støy...

 

Hadde vært alle tiders om noen kunne gitt hint om linker til produkter eller handlevogn ikke vises. I tilfelle det er grunnen til at 249 har lest innlegget, og at 1 har svart!

Endret av Gregor Martin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for Antec p182, definetivt det beste kabinettet når det angår støy.

En Intel e8400 eller q6600 alt ettersom, jeg anbefaler quadcore om du tenkter langsiktig.

Hovedkort, Asus p5q, har siste intel p45 chipset, koster under 1k.

 

Til skjermkort vil jeg si det ultimate kortet som er lydløst er Asus sitt 9600gt et safe valg (har det i mediapcen min, perfekt til det bruket). Om du vil ha mer kraft er vel Ati sin 48xx serie bra, men de kommer ikke med passive kjøling.

 

Vil tro psu'n din er god nok så lenge du ikke velger alt for heftig skjermkort.

Lenke til kommentar

+1 til P182.

 

Med mindre du skal kjøre på enorme oppløsninger, som 2560x1600, trenger du ikke X38. Gå heller for P5Q Pro og spar 400 kr. Jeg vil også tro at 4850 holder for deg. Du kan alltids kjøpe et til senere. For å kjøle det ned passivt ville jeg anskaffet meg Accelero S1 fra Multiplex til 249,-.

 

Jeg ville ha byttet ut prosessoren med E8500 og kjøleren med enten Thermalright Ultra 120 Extreme eller Noctua NH-U12P.

 

Og kanskje en ny disk, men du sier ikke hva du allerede har.

 

Edit: Og bytt ut RAM-en med denne.

Endret av phear00
Lenke til kommentar

Har lagt til Noctuas CPU kjøler allerede :yes:

 

De harddiskene jeg har fra før av er en Hitachi Deskstar på 250gb og en Samsung Spinpoint 500gb. Grunnen til at jeg ikke har presisert disse før, er at jeg føler de gjør jobben sin og at jeg ikke har behov for mer lagring. For øyeblikket ...

 

Jeg kan gjerne ofre passiv kjøling av skjermkort, til fordel for heftig ytelse fra kortet, samt kjøling som matcher. Men har ingen aning om hvilke kjølere som passer 4870-kortene, og erfaringsmessig ønsker jeg å bytte stock-kjøleren på skjermkortet! Noen tips her?

 

Ellers, igjen TAKK for innspill

Lenke til kommentar
Strips. Men dette vil selvfølgelig ta litt plass. Det finnes også en viftemodul til kjøleren, men den får man selvfølgelig ikke tak i i Norge.

 

Du har nesten overbevist meg. Men vil likevel avvente den Accelero for å teste standard-kjølingen.

Så den viftemodulen, og foretrekker en 120mm vifte,av eget valg (feks Noctua, Papst osv) fremfor 2 80mm

 

Bestillingen blir gjort i kveld! :new_woot:

Såvidt jeg kan se er det XD som har flest av varene til greie priser. Kjenner du til dem? Er det noe mer jeg bør ha i bakhodet før handelen blir gjort?

 

uansett TAKK :thumbup: for dine råd og innspill! Gleder meg som en ørn til å mekke...

Lenke til kommentar

Bare hyggelig :)

 

Å vente er nok ikke dumt, siden det godt kan hende at standardkjøleren er stillegående nok på tomgang. Og ved last er det gjerne ikke så farlig med litt støy.

 

Jeg tror ikke jeg har bestillt noe fra XD noen gang, men jeg ser at det er delte meninger om dem på prisguiden. Tror ihvertfall du har god kontroll på handlekurven nå :)

Lenke til kommentar
Bare hyggelig :)

 

Å vente er nok ikke dumt, siden det godt kan hende at standardkjøleren er stillegående nok på tomgang. Og ved last er det gjerne ikke så farlig med litt støy.

 

Jeg tror ikke jeg har bestillt noe fra XD noen gang, men jeg ser at det er delte meninger om dem på prisguiden. Tror ihvertfall du har god kontroll på handlekurven nå :)

 

Føler meg ihvertfall tryggere efter alle tilbakemeldingene! Kommer til å poste mer efterhvert som delene kommer og byggingen settes i gang

 

PS. bestilte alt fra XD, bortsett fra CPU-kjøleren, og fikk da levering på døren til 395,-

Det virker bra, spes med tanke på kabinettets vekt. Men; jubler ikke i graven før alle delene har ankommet OG de er feilfrie... Tar aldri noe for gitt når det gjelder webshopper...

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle rable ned noen ord i efterkant av bestillingen

 

De fleste delene valgte jeg å kjøpe hos XD, først og fremst pga pris. Både på delene og frakt. Selv om det gikk mange dager hvor bestillingen sto under "i arbeid", fikk jeg omsider mail i går søndag 03.08.2008, om at varene hadde blitt sendt. XD.no sender samlet med Tollpost, rett på døren. Avventer i åndeløs spenning ;)

Må legge til at efter å ha glodd utålmodig på ordrestatus hos XD noen dager skrev jeg en mail. Denne har de ikke svart på. Men; hvis varene kommer i løpet av de nærmeste dagene, har jeg INGENTING å klage på.

 

Digital Impuls i Oslo har jeg handlet hos før, da i butikken. Ingenting å utsette på dem. De var også først ute med å sende denne , forøvrig eneste produkt jeg bestilte fra dem.

 

Samme dag som de andre bestillingene ble gjort, la jeg inn en bestilling hos Netshopdisse Selv om det sto at varen var inne, fikk jeg efter litt bryderi kontakt med rett mann på kundeservice. Det hele endte med at jeg istedenfor kjøpte

disse endel dyrere, men kjekt med raskere Ram også.

 

Sålangt er jeg fornøyd med Netshop, men avventer som sagt min endelige konklusjon på handelen (hos alle butikkene) når eskene står ved siden av meg...

 

edit:

XD har sendt ut varene, de ankommer i morgen tirsdag 05.08.2008 De sendte også et svar på min henvendelse og sier de flytter lager og beklager at Ting Tar Tid

 

edit 2:

Da jeg skrev at varene ankom tirsdag 05.08.2008, var det basert på pakkesporingen. Det er Tollpost Globe som leverer. Her er pakkesporingen:

 

2 of 2 packag(es) Hentet hos avsender. LARVIK 2008-08-04 15:24

2 of 2 packag(es) Inn på terminal. LARVIK 2008-08-04 16:00

2 of 2 packag(es) Inn på utgående enhet. LARVIK 2008-08-04 17:23

2 of 2 packag(es) Inn på terminal DRAMMEN 2008-08-04 23:40

1 of 2 packag(es) Opplastet for utkjøring. DRAMMEN 2008-08-05 08:08

1 of 2 packag(es) Lager. DRAMMEN 2008-08-05 08:36

1 of 2 packag(es) Ut fra lager. DRAMMEN 2008-08-05 18:52

 

Snakket med Tollpost Globe i morges, men fikk beskjed om at utsending av varene i dag var HELT umulig!

 

Mulig dette er pirkete og unødvendig, men jeg sitter altså med flunkende ny DDR2 RAM og Noctua CPU kjøler som jeg ikke får brukt fordi resten ligger på et lager i samme by!

 

edit 2:

 

Number of colli Status Depot Time

2 of 2 packag(es) Hentet hos avsender. LARVIK 2008-08-04 15:24

2 of 2 packag(es) Inn på terminal. LARVIK 2008-08-04 16:00

2 of 2 packag(es) Inn på utgående enhet. LARVIK 2008-08-04 17:23

1 of 2 packag(es) Lager. DRAMMEN 2008-08-05 08:36

1 of 2 packag(es) Ut fra lager. DRAMMEN 2008-08-05 18:52

2 of 2 packag(es) Opplastet for utkjøring. DRAMMEN 2008-08-06 09:22

2 of 2 packag(es) Inn på terminal DRAMMEN 2008-08-06 17:25

 

Efter 3 samtaler med kundebehandling hos Tollpost, med forespørsel om når pakken min kommer, og OM den kommer sitter jeg igjen med - INGENTING

 

DVS ingen pakke men derimot arrogant behandling fra kundeservice. samt en GARANTI om at pakkene skulle bli levert før 16.00 onsdag 06.08.2008.

 

Avventer nå tilbakemelding fra XD.no og Tollpost...

Endret av Gregor Martin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...