Gå til innhold

Multicom Compal JHL90+


Anbefalte innlegg

Nå ser det ut til at Multicom har sluppet en 15,4" som kan sloss med Dells xps 1530.

Har i det siste sett mye på 1530'en og var på nippet til å kjøpe en med følgende specs:

 

T9300

8600M gt 256 gddr3

320 gb hd

og 1449x900

9 cellers batteri

4 gb ram

 

prisen på dette ble vel ca 10K

 

Men jeg tok turen innom multicom.no og oppdaget at de hadde sluppet noen nye modeller.

 

Så jeg tenkte på denne med følgende specs:

 

Compal JHL90+

 

T9400 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W

320 gb hd på 5400rpm (satser på noe mindre strømforbruk der og støy)

1680 x 1050 skjermoppløsning

4 gb ram

gf 9600 gt 512 mb

intel turbo memory 2gb

9 cellers batteri

uten OS og annet software.

 

Ender på ca 10K der også...

 

Nå er denne multicompc'en me montevina-prosessorene helt fersk, og sikkert også nesten helt uprøvd, men jeg håper det dukker opp noen reviews og brukererfaringer etterhvert.

 

 

Utifra tall så ser jo den nye multicompc'en veldig bra ut, men jeg er opptatt av at byggekvaliteten er bra, og etter det jeg har sett så virker dellen veldig lett og fin, og tight i skjerm-hengslene osv.

 

Jeg ønsker veldig gjerne litt informasjon om de nye prosessorene og det nye skjermkortet.

Sikkert noen her som har har litt peiling på dette allerede!?

 

Fyr løs!

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nye skjermkortet vil nok yte betraktelig bedre enn det gamle. De har kanskje like mye minne, men 9600GT har så vidt jeg vet DDR3-minne, mens 8600GT kun har DDR2. Dette har faktisk en god del å si. Ellers er også de nye prosessorene bedre. Ikke bare har de mer L2-cache, de har også høyere FSB-frekvens. Aner ikke hva FSB er, men antar at høyere frekvens betyr bedre. ^^ Nå er kanskje Santa Rosa-chipsetet mer stabilt hva angår drivere ettersom det har vært ute en stund. Men det tar nok ikke lang tid før også Monteniva får gode og stabile drivere, om det ikke har det enda.

Lenke til kommentar
Det nye skjermkortet vil nok yte betraktelig bedre enn det gamle. De har kanskje like mye minne, men 9600GT har så vidt jeg vet DDR3-minne, mens 8600GT kun har DDR2. Dette har faktisk en god del å si. Ellers er også de nye prosessorene bedre. Ikke bare har de mer L2-cache, de har også høyere FSB-frekvens. Aner ikke hva FSB er, men antar at høyere frekvens betyr bedre. ^^ Nå er kanskje Santa Rosa-chipsetet mer stabilt hva angår drivere ettersom det har vært ute en stund. Men det tar nok ikke lang tid før også Monteniva får gode og stabile drivere, om det ikke har det enda.

 

8600 GT kommer også i en variant med DDR3, FSB er frontsidebus, altså hastighet, 800 Mhz mot litt over 1000. Montevina er vesentlig som plattform.

Lenke til kommentar

Har egentlig bestemt meg for å gå for denne maskina, men er fortsatt litt usikker på byggekvalitet (deriblant tastaturkavlitet), og prosessorene.

Står mellom disse to:

 

INTEL CORE 2 DUO P9500 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W

INTEL CORE 2 DUO T9400 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W

 

Den første er et par hundrelapper dyrere. Er det slik at ytelsen er det samme, men at strømforbruket til den på 25w er lavere? eller vil da også automatisk ytelsen også gå ned... Det ville jo kanskje vært logisk, hvis det går an å snakke om logikk her?

Lenke til kommentar

Hmmm, er det ddr3 ram på dette skjermkortet?

Det står også at den kommer med gddr2 ram på minnebrikkene... Trodde plattformen støttet ddr3 jeg.. Den litt dyrere 15" har ddr3.

Dårlig:P Men det har kanskje ikke så sykt mye å si, ser at de ddr2 rambrikkene er på 800mhz, kontra de gamle på 667mhz eller hva det er...

 

Noen som vet om g.skill brikkene er verdt de ekstra kronene?

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Hmmm, er det ddr3 ram på dette skjermkortet?

Det står også at den kommer med gddr2 ram på minnebrikkene... Trodde plattformen støttet ddr3 jeg.. Den litt dyrere 15" har ddr3.

Dårlig:P Men det har kanskje ikke så sykt mye å si, ser at de ddr2 rambrikkene er på 800mhz, kontra de gamle på 667mhz eller hva det er...

 

Noen som vet om g.skill brikkene er verdt de ekstra kronene?

 

"Støtte for" og "benytte" er ikke to sider av samme sak, men et spørsmål om pris. G-skill er neppe verdt pengene da det ikke oppgis CL verdier for noen av de. Uansett ikke det største problemet i en bærbar pc. Viktigste med T9400 kontra T9500 er 1066 MHz i FSB, det gjør den til det soleklare valget.

Lenke til kommentar
Har egentlig bestemt meg for å gå for denne maskina, men er fortsatt litt usikker på byggekvalitet (deriblant tastaturkavlitet), og prosessorene.

Står mellom disse to:

 

INTEL CORE 2 DUO P9500 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W

INTEL CORE 2 DUO T9400 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W

 

Den første er et par hundrelapper dyrere. Er det slik at ytelsen er det samme, men at strømforbruket til den på 25w er lavere? eller vil da også automatisk ytelsen også gå ned... Det ville jo kanskje vært logisk, hvis det går an å snakke om logikk her?

Strømforbruket er lavere så den vil nok gi noen få minutter lengre batterilevetid, og muligens litt mindre støy og varme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...