Gå til innhold

Dragon Age til konsoller


Anbefalte innlegg

Til alle dere som syns at det er dårlig at spillet kommer til konsoll, se så sinnsykt heftig Oblivion og Mass Effect som er i samme kategori, ble da! Det er kun dere få, en liten gruppe som tviholder på den råtne pc'en som spillemaskin, som koster dere flere tusen i året i nytt skjermkort,mer ram og større harddisk for å spille de nye spillene som for meg bare er å sette inn og spille. Og den råtne laggingen, og bluescreens og alt det der, kjempeartig og en helt topp spillmaskin dere tviholder på !

Når Bill Gates skjønner at konsoll er fremtidens spillmaskin så må dere også få det inn i hodet, iallefall ikke spy ut piss om at konsoll ødelegger spill og sånt drittsnakk. Konsoll er bedre på ALT unntatt strategispill, før var skytespill bedre på pc men det har forandret seg.

Helt ærlig syns jeg at dere kan slutte med det pisset der, det er det største bullshittet jeg leser og det blir ikke tatt seriøst av noen.

Pc'en hører hjemme på gutterommet, bli voksne og spill konsoll ikke råtne framfor pc'en når dere kan spille fifa,dead or alive og gta 4 med kompiser.

 

Og det der forbanna wow kan dere ha i fred for min del !

 

 

Oblivion er et av de mest råtne "rpg" jeg noensinne har spilt , og vi kan vel takke konsollene for dette - makan til makkverk skal man lete lenge etter .

 

NEI -tiden med Fallout , Diablo og Baldurs gate er forbi og en død rase man bare minnes med kjærlighet og lidenskap . Nå er det fort og gæli plastikk action som gjelder .

 

Det er ikke konsollenes feil att Oblivion til pc er buggette, viss du tar en titt på sidene til Oblivion så finner du mer feiltråder til pc mye mer enn til 360 ;)

Dette spillet kan bli bra, godt jeg har 360/PS3 så jeg slipper andre utgifter som for eks skaffe helt ny pc, jo en utgift og det er 499kr til absoluttspill.no ;) viss spillet blir digg!

Så kort oppsummert som LarZen sier: konsoller er fremtiden ;)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at eg blir skuffa når eg ser at dragonage kjem på multiplattform er at produsentane må ta hensyn til xbox og ps3 vedsiden av PC'en. Eg håper inderlig at det ikkje går ut over kvaliteten på spelet. Om dei releasar til PC først og deretter til konsoll så er det ikkje noko problem, eller om spela vert forskjellige på dei ulike plattformane som Force Unleashed. Men dette er svært usannsynleg, når EA har ei hand i saken.

 

Om folk synes eg syt, så bug off! Om bioware lover eit spel som kan hevde seg med Baldurs Gate 2, hovudspelet innan RPG, så vil eg ha det så bra som mulig.. Håpar dei sett PC'en som ein mal som xbox og PS3 må porte, og ikkje omvendt. Skal det ha dybda til Bg2 so vert det fort tungvindt med eit fåtall tastar i ein handkontroll.

 

Men litt off-topic:

Grunnen til at konsollen blomstrar(altså produsentar går over til plattforma) er fordi dei fleste produsentar er 1)skremt av piratvirksomheit og at 2) f.eks EA games, mellom anna, pressar ut spel for release før dei er fri for bugs. Som igjen skapar trøbbel for kundene som blir lei av å leite etter diverse fixes på nettet. Er fleire eksempel på det. Blizzard f.eks veit betre!

 

At folk påstår at skytespel er betre på konsoll blir for dumt. Følelsen av realisme er mykje høgre der du faktisk har sjans til å sikte på hovudet i ein kjapp reaksjon, utan å bruke eit heilt magasin. Har spelt Call of Duty 4 på både PC og konsoll. Kan ikkje sammanliknast ein gong! Einaste som er pluss med konsollen er om du har kopla opp mot ein stor flatskjerm med surround-anlegg.

Og heller ikkje strategispel vil hevde seg på konsollen. Har du spelt Starcraft eller Warcraft 3 på multiplayer veit du at det ikkje vil vere mulig å få det til. Detaljnivået må isofall langt ned. Som dei har gjort med civilization revolution. Eit detaljrikt football manager fungerar også dårligare på konsoll.

 

Dog skal det seiast at eg har hatt det svært artig med FIFA, burnout , guitar hero, ninja gaiden(and the likes) osv. Og slike spel høyrer sterkt heime hjå konsollen. Har xbox 360 og ein datamaskin som er litt over 2 år gamal. Det at du må oppgradere pc'en kvart år er ei stor myte, JA om du skal spele alle nye spel på maks med antialiasing osv, men kven gjer?. Har spelt fleire spel som har kome ut i år på pc'en, og det har gått utan problem. Sidan eg kjøpte maskina for to år sidan har eg kun kjøpt ei ny minnebrikke til 400kr. Tenker å kjøpe nytt skjermkort over nyttår.

Lenke til kommentar
Det er ikke konsollenes feil att Oblivion til pc er buggette, viss du tar en titt på sidene til Oblivion så finner du mer feiltråder til pc mye mer enn til 360 ;)

Oblivion til PC er ikke buggete, Oblivion til PC bærer preg av at det er laget til en konsoll i enkelheten i styresettet, grafikken og menysystemet. For ikke å snakke om at det helt klart er tonet ned mtp innhold pga konsollversjonene. At du finner flere feiltråder for PC kan jo kanskje ha noe med at PC-brukere faktisk besøker forumet å gjøre, for ikke å snakke om at de fortsatt modder og bruker spillet (mens den gjennomsnittlige konsollspiller for lengst la det på hylla).

Dette spillet kan bli bra, godt jeg har 360/PS3 så jeg slipper andre utgifter som for eks skaffe helt ny pc, jo en utgift og det er 499kr til absoluttspill.no ;) viss spillet blir digg!
Ja, for det er helt forferdelig at utviklere kan lage framtidsrettede spill, at teknologien kan få fritt spillerom og at utviklingen tar oss framover i et raskt tempo! Det er såååå mye bedre å sitte på en foreldet konsoll slik at alt må tilrettelegges og snevres inn for å ikke bli for ytelseskrevende.

For ikke å nevne alle de forferdelig unyttige tingene man kan gjøre med en pc i tillegg til spilling, som å skrive på diskusjon.no, utvikle konsollspill og sånt. Nei takke meg til! [/sarkasme]

Så kort oppsummert som LarZen sier: konsoller er fremtiden ;)

Bare hvis alle lar seg hjernevaske så grundig som deg, noe jeg tviler på skjer i min levetid. Voks opp.

Lenke til kommentar

Som folk prøver å sei, så er det bad news at dragon age, eit rpg spel som bør ose av detaljar iform av lvl's/skills/feats/inventory, characters, fiendar, story, quests, conversations, subquests som tidlegare utgivelsar frå bioware(baldurs gate f.eks)har gitt oss, blir multiplattform.. Særlig viss det viser seg at spelet blir utgitt samstundes på samtlige plattformer. Og med bioware med EA bak seg så vert nok ikkje dragonage finpolert som eit blizzardspel f.eks, men heller pusha for ein tidleg utgivelse.

 

but you know? what can you do? :p

Lenke til kommentar
At EA's E3 press conference, BioWare co-founder Greg Zeschuk mentioned that the Dragon Age franchise would be coming to consoles in the future

 

Dette er sitatet denne saken er bygget på.

 

Slik jeg leser det er det ingenting som tyder på at Dragon Age Origins skal portes til konsoll. Det virker mer som at de ønsker å bygge et merkenavn rundt Dragon Age med spill til både pc og konsoll. Baldur's Gate for eksempel hadde jo egne konsoll spill som var helt annerledes enn pc versjonen. Ser ikke vekk fra at det er noe liknende de ønsker å gjøre her.

Lenke til kommentar
At EA's E3 press conference, BioWare co-founder Greg Zeschuk mentioned that the Dragon Age franchise would be coming to consoles in the future

 

Dette er sitatet denne saken er bygget på.

 

Slik jeg leser det er det ingenting som tyder på at Dragon Age Origins skal portes til konsoll. Det virker mer som at de ønsker å bygge et merkenavn rundt Dragon Age med spill til både pc og konsoll. Baldur's Gate for eksempel hadde jo egne konsoll spill som var helt annerledes enn pc versjonen. Ser ikke vekk fra at det er noe liknende de ønsker å gjøre her.

 

takk for quoten.

 

"would be coming to consoles in the future" blir oppfatta, frå meg, som at det først kjem på PC for så ein seinare release på konsoll. Altså i samme bås som f.eks Age Of Conan, som får ein release til xbox neste år.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...