Gjest medlem-141789 Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 (endret) Eg har ein ide til eit spill. Det går ut på å lage eit spill dær du kan oppleve gamle sivilasjonar, byar, sagmarkar og kanskje nokon relgiøse ting som då Jødane reiste frå Egypt. Slik som å ajå gamle Roma. Det skal selfølgeleg være god grafikk og god frihet, slik om at du kan klatre opp på byggningar og kanskje fly. Du kan velge kva tid du vill vere i. Det haddevert fylt historie, oppdrag og det hadde vert kanskje langdt. Hadde du vert frista til å kjøpe spillet eller hadde det vert bortkasta. Endret 14. juli 2008 av medlem-141789
KNB Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Hadde vore interessert i å kjøpe dette spillet ja. (isåfal laste ned ) Virker som en spennende ide, men å uvikle spillet er en helt annen sak
Yetipants Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Hvor var spillideen der, egentlig? Hva er det man faktisk skal gjøre i spillet? Rusle rundt og se på utsikten, eller?
Stigma Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Det du har er en mulig god idè til en setting, men du mangler det mest essentielle av en god idè for et spill - spillbarheten. Hva skal du gjøre i spillet, og hvorfor vil dette være gøy/interessant? Det blir litt som å presentere en idè for en film, men uten å ha planlagt hva handlingen og dialogen skal være Resultatet kan da fort bli en skikkelig "Uve Boll opplevelse" der det er mye form men ingen substans som de sier på fint... Tenk gjern mer gjennom idèen, og finn ut hva handlingen skal være, og evt. hva du ville gjort for å lage en interessant og (unik?) opplevelse utover bare bakgrunns-settingen. En god setting er viktig, men det må mer til ellers blir det fort bare "enten en FPS" eller "enda en RTS" (eksempelvis). -Stigma
Gjest medlem-141789 Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 (endret) Hvor var spillideen der, egentlig? Hva er det man faktisk skal gjøre i spillet? Rusle rundt og se på utsikten, eller? Eg har jo skreve at det skal være oppdrag. Du kan være general, soldat eller andre yrkar i gamledagar. Kanskje nokon oppdarg skal vere slik soom påassassins creed, vis du har spilt det. Det er mangen muligheitar og masse du kan gjøre. Endret 16. juli 2008 av medlem-141789
Gjest medlem-141789 Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 (endret) Det du har er en mulig god idè til en setting, men du mangler det mest essentielle av en god idè for et spill - spillbarheten. Hva skal du gjøre i spillet, og hvorfor vil dette være gøy/interessant? Det blir litt som å presentere en idè for en film, men uten å ha planlagt hva handlingen og dialogen skal være Resultatet kan da fort bli en skikkelig "Uve Boll opplevelse" der det er mye form men ingen substans som de sier på fint... Tenk gjern mer gjennom idèen, og finn ut hva handlingen skal være, og evt. hva du ville gjort for å lage en interessant og (unik?) opplevelse utover bare bakgrunns-settingen. En god setting er viktig, men det må mer til ellers blir det fort bare "enten en FPS" eller "enda en RTS" (eksempelvis). -Stigma Det eg har planar om(viss eg heile tatt åfr være med å lage eit spill xD) er å sette inn forskjellige oppdrag du kan gjør. Slik som då ein spesiell ting skjedde. Du kan foreksempel være Aleksander den store. Men selfølgeleg mangen ting som ikkje har med vold å gjøre. Endret 16. juli 2008 av medlem-141789
Saggy Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 (endret) Ikke for å drepe drømmen helt her, men for å lage et spill trenger du først og fremst en historie eller et konsept og et avanseringssystem og en godt definert spillverden. Du har lagt deg ut så bredt her at det spillet du beskriver kunne vært alt fra The Sims i historisk format, til "Lek og Lær: Det Gamle Østen". Finn en histore, et konsept, en sjanger og definer ideen din innenfor de rammene det setter, så kutter du bort omtrent 80% og du har noe som kan produseres uten stratosfæriske omkostninger. Endret 14. juli 2008 av Saggy
Tå. Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Å sette inn forskjellige oppdrag som du tenker er helt ok, men det er en stor fordel at det finnes en sammenheng i det spilleren foretar seg. Ser for meg en vri på konseptet. Gi en vanlig fyr evnen til å reise i tid, bare at han ikke får kontrollere det selv. Tenk litt ala serien "Journeyman". Herfra kan man ta for seg viktige historiske begivenheter som karakteren får delta i og kanskje til og med påvirke. Ser alt for meg at jeg spiller "busken" som snakker til Moses og gir ham de 10 bud Så kan karakteren møte forskjellige andre tidreisende underveis som hjelper han med å forstå hva som skjer. Drar man det skikkelig langt kan man innføre språkbarrierer, altså man snakker egyptisk i egypt og spilleren må bruke "tegnspråk" eventuelt ta et lynkurs i egyptisk for å gjøre seg forstått. Så ender det hele med at spilleren ødelegger jorden i en stor atmokrig, eller han skaper Utopia.
dapre Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Ser for meg en vri på konseptet. Gi en vanlig fyr evnen til å reise i tid, bare at han ikke får kontrollere det selv. Tenk litt ala serien "Journeyman". Enig der. Hva med en slags tisreisende "Hitman, Agent 47" ? Der man blir sendt tilbake i tid for å "ordne opp i" forskjellige historiske begivenheter? Kanskje med en ond/god oppdragsgiver/campaign? Alle valg/feil påvirker spillets videre gang, da man bare kan reise tilbake en gang, og de resterende "oppdrag" er basert på første oppdrag ? Kanskje det til og med "bare" er en paralell verden, der du og dine oppdragsgivere leker dere med å teste ut forskjellige alternative utvikklinger og "more" dere med resultatene ?
Nailer Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Sukk... Om enda det var så enkelt å få gjennomført en spill-ide.
Gjest medlem-141789 Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Ser for meg en vri på konseptet. Gi en vanlig fyr evnen til å reise i tid, bare at han ikke får kontrollere det selv. Tenk litt ala serien "Journeyman". Enig der. Hva med en slags tisreisende "Hitman, Agent 47" ? Der man blir sendt tilbake i tid for å "ordne opp i" forskjellige historiske begivenheter? Kanskje med en ond/god oppdragsgiver/campaign? Alle valg/feil påvirker spillets videre gang, da man bare kan reise tilbake en gang, og de resterende "oppdrag" er basert på første oppdrag ? Kanskje det til og med "bare" er en paralell verden, der du og dine oppdragsgivere leker dere med å teste ut forskjellige alternative utvikklinger og "more" dere med resultatene ? Det var ein veldig god ide Sukk... Om enda det var så enkelt å få gjennomført en spill-ide. Har ikkje sakt at eg skal gjennomføre den, men kan send inn ideen min.
Bjonski Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 (endret) Slik jeg har forstått det skal spillet være fra dag 1 av jordens opprinnelse og fram til 2008... Det blir et SABLA stort spill, og i tillegg skal du kunne velge yrke selv... Eller være Aleksander den store(om du vil).. Her snakker vi ikke EN blu ray disk.. Edit: hadde det vært mulig, så hadde jeg kjøpt det.. Endret 16. juli 2008 av Bjohansen
Agg Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Har ikkje sakt at eg skal gjennomføre den, men kan send inn ideen min.Sende inn til hvem? Tror du spillfirmaer bare sitter og venter på at en eller annen random kar skal sende dem en mail med hva han syns blir et bra spill?
Skagen Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)
Gjest medlem-141789 Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 (endret) Har ikkje sakt at eg skal gjennomføre den, men kan send inn ideen min.Sende inn til hvem? Tror du spillfirmaer bare sitter og venter på at en eller annen random kar skal sende dem en mail med hva han syns blir et bra spill? Ja, viss dei syns den er god nokk. Endret 17. juli 2008 av medlem-141789
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 17. juli 2008 Skrevet 17. juli 2008 Har ikkje sakt at eg skal gjennomføre den, men kan send inn ideen min.Sende inn til hvem? Tror du spillfirmaer bare sitter og venter på at en eller annen random kar skal sende dem en mail med hva han syns blir et bra spill? Ja, viss dei syns den er god nokk. Først så må du ha masse stoff om ideen, karakterer, historie, sjanger etc. Og det holder ikke med det lille du har skrevet i første post, jeg kom såvidt inn i et OpenSource selskap, jeg hadde en spill idé, jeg hadde skrevet litt om den på et forum, men tilstrekkelig nok til at dem fatta interesse for prosjektet, jeg ble intervjuet over nettet, og ble spurt om å skrive en fyldig avhandling om idé'n min, den endte på rundt 2 A4 sider i word, jeg fikk beskjed om at det egentlig ikke var nok, men at dem skulle gi meg en sjanse, siden dem trengte flere ansatte, den idé'n har jeg videre utviklet og sitter nå med rundt 4 A4 sider i word. Og har fått klar signal for å starte å utvikle idé'n, spillet har ikke noe fancy 3D grafikk, men den er 2D med .NET Framework, sjangeren er Business Manager (Tycoon). Det selskapet utvikler i hoved sak, spill i samme sjangeren og samme stilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå