Gå til innhold

BK: Som et olja lyn


Lynx-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg, eller burde det vært med litt mer av veien?(Sikkert ikke) Da hadde øynene noe å følge. Det er ikke lett å panorere fra den vinkelen, det er lettere fra siden.

Det er bare å prøve flere ganger. Stille deg opp en plass med biler, og ta bilder. Ser noe som ligner på støv til høyre i bildet, men er ikke helt sikker. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk ikke sikker på hva du holder på med her? Panorerer du på en bil i fart eller en som står stille? ;) Jeg spør mest på tull, men jeg er faktisk ikke helt sikker.

 

Hvis bilen er i fart tror jeg du enten har valgt feil lukkertid, eller ikke panorerer stødig nok. Bevegelsen må være jevn, og følge bilen nøyktig. Hvis ikke blir det bare masse blur. Du gjør deet forrsten mye letter for deg selv hvis bilen beveger seg vinkelrett i forhold til deg. her går bilen også fra deg.

 

Sorry, men dette tror jeg Lynx må jobbe mer med :)

Lenke til kommentar

Lynx er ikke helt sikker på hva han holder på med han heller. :)Men som svar på spørsmålet ditt så holdt bilen ganske god fart. Tror nok at lukkertiden ble en tanke lang ja. Kunne tenkt meg at hele nesepartiet på bilden skulle vært skarp og ikke bare området rundt speilet.

 

Når det gjelder det at bilen er på vei fra meg var dette faktisk tilsiktet, men som du sier ikke sikkert at det var riktig. Har masse bilder der jeg fotograferer vinkelrett på, men synes ikke det ble like god fartsfølelse i disse bildene.

 

Men jeg trenger som du sier en hel del mer trening på dette før jeg mestrer det. Takker for gode tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Helt generelt, så har pedagogen i meg stor tro på å gjøre det så enkelt som mulig i innlæringsfasen når man skal tilegne seg en ny teknikk. Så hvis du har tid og tolmodighet, så er det nok lurest å trene vinkelrett først, og så forsøke seg på vanskeligere skudd når du er fortrolig med basisteknikken.

 

Det kan kanskje og væære lurt og velge seg ut en spot hvor bilene kjører litt saktere.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...