Gå til innhold

Hvorfor kan ikke ting fungere?! Maskin for Linux.


Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte meg en ny maskin var det for å slippe de problemene jeg hadde med min forrige maskin, ikke for å fortsette med de. Jeg innstallerer Windows XP, og det stopper 100% innen tre uker. Det betyr reinnstallering, det samme skjer etter en 4-5 uker. Reinnstallering og det skjer igjen 4 uker senere.

 

På dette tidspunktet bestemmer jeg meg for å innstallere Ubuntu 8.04. Drit i Windows.

Vel inne i Ubuntu finner jeg ikke de programmene jeg trenger, jeg får ikke brukt min andre Harddisk, og nettverket går i en fart jeg først trodde var stillestående.

Jeg holder ut i noen dager før jeg får høre at det trådløse nettverkskortet mitt er mer eller mindre ubrukelig i Ubuntu. Dermed ser jeg ikke noe annet håp ennå hoppe tilbake til Windows XP.

 

Jeg innstallerer det og nyter raskt nett, mine gamle gode og velkjente programmer. Nyter generelt det å ha en velfungerende PC. Men ikke lenge. Innen noen uker har jeg reinnstallert Windows enda ett par ganger og nok er nok. Ubuntu blir reinnstallert. Denne gangen skjønner jeg litt mer en forrige gang, og hele maskinen omfavner Ubuntu som om det skulle vært dens lenge savnede bror. Dvs bortsett fra det ubrukelige nettverkskortet og DVDspilleren.

 

DVD spilleren nekter og la meg kjøre, se eller høre på noe som oppbevarer seg i den, og nettet er like raskt som før.

Så sitter jeg her da. I ett forkrøplet system, og lurer på om det virkelig finnes noen stabile systemer.

 

Da bestemmer jeg meg for en ting. NY PC! Bygd for Linux!

I starten virker det som en god ide,men så kommer jeg på at maskina mi er jo mer eller mindre skinnende ny...

 

 

Hovedkort: Abit IP35-E

Prosessor: Intel Core 2 Duo E8400

Minne: Crucial BallistiX 8500 2 GB (2x1024)

Skjermkort: Radeon HD 2600XT 256 MB

DVD-Rom: Plextor PX-810A/T3B

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 320GB

Strømforsyning: Corsair VX 450W

Kabinett: Silverstone SST-LC17

 

Det trådløse nettverkskortet byttes ut.

 

 

 

 

Kjære Hardware.no, del min frustrasjon og hjelp meg på vei mot en fungerende maskin!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med andre ord trenger jeg hjelp til å gjøre maskina mi til en oljesmurt Linuxmaskin.

Nytt nettverkskort må anskaffes, men hvilket? Noen poeng i å bytte skjermkort kanskje?

 

Generelt må jeg vite hva som skal til for å få det til å fungere 100%.

 

Kanskje jeg skal kjøpe hovedkort med innebygd WiFi og skjermkort?

Trenger hjelp!

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...