Gå til innhold

Hjelp til gamer PC bygging! (9-11k) - Komplett.no


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har da bestemt meg for å bruke noe penger på en gamer PC. Jeg har ikke kjempe god greie på det tekniske som f.eks. grafikk kort navt etc. så håpte noen her inne kunne hjelpe meg.

 

Kom over denne - https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10335

Så den grei ut eller? Evt hva burde konfigureres? Har skjerm og tenkte adde 5.1 speakers. Jeg lurte også på hvorfor jeg ikke kunne konfigurere den til 64-bit for full utnyttelse av 4gb ram.

 

PS. Tenkte ikke bruke mer enn maks 10-11k.

Mvh Skaqq

Endret av skaqq
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk konfig knappen.

 

Er totalt sett en bedreytende maskin pga ATi skjermkortet, har litt større harddisk, følger med høyttalere (eten at jeg vet noe om kvalitet), osv.

 

Litt dårligere strømforsyning, du får ikke med AoC om du skal ha det, litt usikker på det kabinettet, men det kan byttes i et Lian Li for 365 kr eller Antec Nine Hundred for noen kroner til. Antec kabinettet skal være meget bra.

Lenke til kommentar
Trykk konfig knappen.

 

Er totalt sett en bedreytende maskin pga ATi skjermkortet, har litt større harddisk, følger med høyttalere (eten at jeg vet noe om kvalitet), osv.

 

Litt dårligere strømforsyning, du får ikke med AoC om du skal ha det, litt usikker på det kabinettet, men det kan byttes i et Lian Li for 365 kr eller Antec Nine Hundred for noen kroner til. Antec kabinettet skal være meget bra.

Så det er bedre skjermkort på den fra netshop.no? Er det noe som er bedre på komplett.no maskinen? AoC driter jeg i, kjøper det lett i butikken.

 

Hva kunne vært byttet på netshop.no maskinen? Hva vil kvaliteten på strømforsyningen si egenlig?

 

Og hvordan får jeg 64-bit slik at jeg kan få best utbytte av 4 gb ram?

 

Mye spørsmål her :p

Endret av skaqq
Lenke til kommentar

Har ikke noe å si for ytelsen, er sikkert bra nok.

 

Jeg ville kjøpt den maskinen uten skjerm, byttet til Antec kabinettet og byttet til en mist 600/Mist 650W strømforsyning. Totalpris blir vel ca 8000 kr uten skjerm.

 

Edit: Ville sendt en mail til Netshop og spurt om 64-bit OS og totalpris inkludert modifikasjoner samt leveringstid. Du bør da klare deg fint med 32-bit.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar
Har ikke noe å si for ytelsen, er sikkert bra nok.

 

Jeg ville kjøpt den maskinen uten skjerm, byttet til Antec kabinettet og byttet til en mist 600/Mist 650W strømforsyning. Totalpris blir vel ca 8000 kr uten skjerm.

 

Edit: Ville sendt en mail til Netshop og spurt om 64-bit OS og totalpris inkludert modifikasjoner samt leveringstid. Du bør da klare deg fint med 32-bit.

Er du sikker på at skjermkortet er bedre her? Og forandrer jeg kabinettet, må jeg sette sammen komponentene selv?

 

Har blitt fortalt at ett 32-bit bare utnytter 3.2 gb minne maks - så da går jo 0.8 gb bort i minne pga jeg har 32- isteden for 64-bit. :c

Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at ATi 4870 er bedre enn 9800GTX!

 

Nei, Netshop bygger for deg ut fra de alternativene du velger.

 

At du bare kan utnytte ca 3,2GB har lite å si for de fleste, men spør Netshop.

Det står på Antec kabinettet - "NB! Av våre strømforsyninger er det kun Corsair som passer i dette kabinettet." - men jeg finner ikke Corsair i liste over strømforsyninger. :s Endret av skaqq
Lenke til kommentar

Hola!

 

Jeg er gira på å bruke penger på gamer PC. Saken er at jeg har ingen peiling på hvilket skjermkort som er bra osv.

Jeg har vært rundt omkring på andre forumer og alle henviste meg hit, derfor håper jeg noen her kan konfigurere en sterk gamer PC på www.komplett.no !

 

¤Trenger ikke skjerm

¤Budsjett på 9-11k

¤Skal mest sannsynlig ikke klokkes

¤Skal brukes til spill som AoC, Crysis osv.

Lenke til kommentar
Edit, arg ikke noe poeng for meg å svare i en tråd til!
Jo såklart er det det! Vil bestille fra komplett.no pga jeg er veldig fornøyd med kundeservice osv og aldri noe tull derifra. Jeg velger komponenter så setter komplett den sammen! :]
Lenke til kommentar
Hola!

 

Jeg er gira på å bruke penger på gamer PC. Saken er at jeg har ingen peiling på hvilket skjermkort som er bra osv.

Jeg har vært rundt omkring på andre forumer og alle henviste meg hit, derfor håper jeg noen her kan konfigurere en sterk gamer PC på www.komplett.no !

 

¤Trenger ikke skjerm

¤Budsjett på 9-11k

¤Skal mest sannsynlig ikke klokkes

¤Skal brukes til spill som AoC, Crysis osv.

Hvorfor lager du en ny tråd,når Pastafarian allerede har gitt deg gode svar i den andre tråden din? :nei:

 

Edit: Ser nå at du er helt ny i dette forumet,så da vil jeg be deg lese gjennom forumreglene. Husk at dette er Norges andre største forum,så hvis alle skulle lage nye tråder i hytt og pine ville det blir bare rot. ;)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Poenget er at jeg har allerede kommet med en rekke poster for å svare på spørsmålene dine, så forteller du nå at det ikke er aktuelt å kjøpe fra andre plasser enn komplett. I tillegg starter du en ny post uten engang å henvise til den gamle.

 

Sånn som er greit å ha på plass i første post!

 

Samt at du skriver at du er henvist hit, så har du allerede en mer eller mindre identisk tråd.

 

Jeg har forøvrig fortalt deg at ATI 4870 er skjermkortet å gå for evt 4850 om du er på et trangt budsjett.

 

Se på de andre trådene, mer eller mindre optimalt oppsett pris/ytelse består av:

 

Ati 4850/4870

Intel P45 hovedkort

4GB DDR2

Intel E8400

Et kabinett

En Strømforsyning f.eks fra Corsair

og det operativsystemet du ønsker. Om du lurer på 32 eller 64-bit tar du en kikk i andre tråder, samt at jeg har svart.

Så ser du i prisguiden og finner en hardisk i den størrelsen du ønsker. Pris/lagringskapasitet er ofte utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Har sett i de andre emnene, og de gikk på prisguide/overklokking osv. Jeg kan ikke noe om det tekniske så ville ha noe konkret fra komplett.no.

 

Skulle kanskje slettet det andre emne jeg lagde, men her jeg intrisert i noe 'fra scratch'.

 

Selvom det kanskje virker rotete trenger jeg hjelp her. Om noen kunne vært så vennlig å bygget å linket fra komplett.no hadde jeg satt _stor_ pris på det.

Pastafarian setter også pris på din hjelpsomhet og håper bare du ikke erger deg for mye over min noobness. Jeg så igjennom de andre emnene å lagde ett nytt emne da jeg følte disse ikke hjalp meg.

 

Det er ikke det at jeg er lat, er bare dårlig til dette :bb

Endret av skaqq
Lenke til kommentar

minner deg på:

 

#10: Blant andre ting regnes f. eks tre eller flere like tråder/innlegg som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til advarsler eller midlertidig/permanent utestengelse. Brukere som deltar i slike tråder kan straffes på lik linje med trådstarter. Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Lenke til kommentar

Jeg har satt opp en pc til deg hos Komplett. Ta en titt. :)

Du trenger ikke den cpu-kjøleren hvis du ikke vil,men siden det er vindu i kabinettet tok jeg den med. Ser litt kulere ut med en stor cpu-kjøler med lys,enn orginalkjøleren.

Jeg tok også med Vista Premium 64. Vet ikke om du trenger den heller?

 

Edit: Det skal være en E8400 cpu i oppsettet. Trykte feil.

En E8500 er ikke verdt de ekstra kronene.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...